Çarşamba, Eylül 5

Çin'e Yolculuk Var...


" Aman bu da neyin nesi!!!" dediğinizi duyar gibiyim :) Malesef bu pastam ürkütücü :) Ama bu modeli çalışmamın sebebi var. Bu efsanevi yaratığın Çin Kültürü'nde çok büyük bir önemi ve yeri var. Onlara göre ejderha gücün, büyüsel ve ruhani güçlerin timsalidir.

Aranızda bilen arkadaşlarım var. Hayatım kökten bir şekilde değişiyor aylardır ve yavaş yavaş. Yıllar önce eşimle flört ederken, kendisi sık sık işi dolayısı ile Çin'e giderdi. O zamanlar ağzımı arardı, orada çalışsam sen ne yaparsın diye. Ben de ne süper olurdu, seninle gelirdim, tabii durumun ciddiyetine göre(!) derdim. :) Biz evlendik, yıllar geçti, eşim Çin'e pek gitmez olmuştu ta ki geçtiğimiz Mayıs ayında aldığımız iş teklifine kadar. Eşimin verdiği haberle gerçekten şok olmuştum ama "sen ne diyorsun?" sorusunun cevabını hemen "gidelim!" diye verdim. Tüm bu sürecin sonunda çıkan sonuç: 1-2 ay içerisinde Çin'in Wuhan kentine yerleşiyoruz. Yaklaşık 4 yıl kadar orada yaşayacağız. Ondan sonrası ise meçhul, büyük ihtimalle bizi başka ülkeler ve maceralar bekliyor olacak... Kısmet...

Peki bu pasta ne için derseniz işte orası çok ilginç. Gitme durumumuz kesinleşince kendime hemen bir kurs aradım. Gideceğimiz kentte ingilizce konuşan insan sayısı büyük ihtimalle sıfır. Benim ise yaşantımı sürdürebilmek için dil bilmeye ihtiyacım var. Bu nedenle 3 ay önce Çince kursuna başladım. Sınıf arkadaşlarıma kur bitiminde pasta yapma sözüm vardı ve yeni kur başlangıcında bizim için bu pastayı hazırladım. Şekli şemali onun için böyle :)

Pastamı genel istek üzerine frambuazlı olarak hazırladım. Pandispanyası herzamanki tarifimle fakat 25 cm.lik kalıpla hazırlandı. Kreması için pastacı kreması ve krem şanti karışımı kullandım. İçine bolca dondurulmuş frambuaz koydum. Beyaz şeker hamurumla kapladım. Yazıları ise siyah gıda boyası ile renklendirdiğim royal icing ile yazdım.

Figür için evdeki bir fincanımın üzerinde yer alan ejderha resmini kullandım. Önce çizdim ve renklendirdim. Daha sonra bakarak bir ön modelleme yaptım. Daha sonra olmasını istediğim renklerde hamur hazırlayıp gerçek figürü oluşturdum. Figürü 2 gün önceden hazırlayıp kurumaya bıraktım. Pastamı kapladıktan sonra üzerine yerleştirdim.

Aşağıda pastamın yapım aşamalarının resimlerine bir göz atabilirsiniz...









Not: Üzerinde ne yazıyor diyorsanız : "Wo men xue xi han yu- Biz Çince öğreniyoruz" ;)

51 yorum:

ayseyaman dedi ki...

Esra canim yazını okurken, heyecandan küt diye bayılacaktım. Bu harika bir haber, adınıza çok çok sevindim. Şimdiden herşey için hayırlı olanı diliyorum size..
Bu arada Çince kursuna gitmekle iyi yapmışsın birazcık öğrenmenin zararı olmaz.:) Benim bildiğim tüm çinliler ingilizce konuşuyor ama büyük bir aksağan sorunu var...ya neyse birakalim bunları! Çin'e yolculuk, oradaki yeni hayat, dil kursun veee pastan çok güzel!
Eşini de tebrik etmeden geçmeyelim..:)))
sevgilerle

lezzetlilerim dedi ki...

CANIM ALLAH MUVAFFAK ETSİN SİZİ. İŞLERİNİZDE, YENİ YAŞAMINIZDA VE ÇİNDE ...
SEVGİLER

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Ayşecim ne kadar zarifsin. Sözlerin beni çok mutlu etti inan ki... Bilemiyorum neler yaşayacağız ama yaşayacağım özlemin büyüklüğünü şimdiden hissediyorum ve oldukça nadir düşünmeye çalışıyorum ayrılık anını... Çok teşekkür ederim hayır duaların için buna çok ihtiyacımız var...

Sevgili Azize çok teşekkür ederim dileklerin için. Amin, inşallah...

Adsız dedi ki...

Esra, umarım herşey gönlüne göre olur. Gerçekten büyük bir heyecan, iyi bir tecrübe olacağına eminim. Yeni hayatında başarılar.

tedarikmucize dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
nes-kafe dedi ki...

Allah yar ve yardımcınız olsun. İnşallah çinde güzel güzel pastalar yaparak kendini kendini oyalarsın. Hasretlik zor olacak ama yaşamak için çalışmak lazım ;)

Pastan çok güzel olmuş. Bence çok sevimli pek ürkütücü diil :p

Betül dedi ki...

Esracım umarım yeni ülkede,yeni iş ve yeni arkadaşlıklarda herşeyin hayırlısı olur.Pastanda tam temaya uygun harika görünüyor.Şimdiden hazırlıklar başlamıştır sanırım.Sana kolay gelsin.Bizi unutma ok?:)

Pasta Cafe dedi ki...

Esra'cığım hayırlısı olsun sizin için canım. Umarım herşey dilediğiniz gibi olur.
Pastan da çok güzel olmuş. Ellerie sağlık.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Canımmmm !!! İnanki sizin adınıza çok ama çok sevindim..Dilerim orada olduğun sürece şimdiki heyecanın hep devam eder..Yeni insanlar-yeni bir yaşam ve yeni bir kültür..Umarım herşey hayal ettiğinden çok daha güzel olsun..

NiNo dedi ki...

canim ne guzel cine gidiyorsun demek :) cok merak ettigim ulkelerdendir artik bol bol fotograflar gonderirsin birde cindehayat diye bir blog hazirlarsin oralari anlatirsin :) bize pastan harika olmus canim ellerine sglik sevgiler

daimamutfak dedi ki...

Sevgili esra.Hayat insana neler getiriyor değilmi?
İnşallah iyi şeyler ve güzellikler olsun.
Hayırlı olması dileğimle..
Pastada çok anlamlı olmuş..sevgiler..

Unknown dedi ki...

Esracığım yeni yaşamınızda mutluluklar dilerim. Pastanda süper diyecek söz yok . Hele o ejderin bakışları varya ona bittim işte. Ürkünçlüğü kalkıp gidiyor inan.
Sevgiler..

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Yeni başlangıçlar, yepyeni insanlar... Bol şans ;))
Pasta? Harika :))

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Esracığım ne diyelim Çin'e yolculuk için hayırlı oğurlu olsun! Umarım 4 senelik yaşamınız çok daha güzel olur.
Pasta da tam size göre olmuş:) Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Esracım inşallah Çine gimeniz senin ve ailen için güzel ve hayırlı şeylere vesile olur.İlk okuduğumda sanki Çine giderek bizden ayrılacaksın diye düşündüm bir anda ama sonuçta bu Çinden blogona yazamayacağın anlamına gelmiyor bu hiç bir zaman...Umarım ordanda bizimle güzel değişik ve farklı şeyler paylaşırsın..Bu arada pastan her zaamnki gibi çok güzel olmuş ellerine sağlık...Sevgiler...

Adsız dedi ki...

esra cım; gidiyorsun demek:( Sizin için hayırlı olacaksa gıtmenızde bır engel cıkmasın dıyorum.. Keske tanısabılseydık gıtmedenn... belkı bızın org.gelırsın hee??? pastan ıse, ne dıyebılırım ki; tum surungenlerden nefret eden bırı olarak ellerıne sağlık.. bu kadar gercekcı olmak zorundamıydı???

sevgıler
fıdan

ufukmutfakta dedi ki...

Esra, işiniz ve yeni yaşamınız şimdiden hayırlı ve uğurlu olsun. İnşallah orada hep iyi insanlarla ve iyiliklerle karşılaşırsınız. Pastaya ise 10 üzerinden 10 veriyorum. Daha fazla değerlendirme notu olsaydı o fazlayı verirdim. Orjinallik, mükemmellik hepsi bir arada. Tebrik ediyorum..

serinmavi dedi ki...

Yeni hayatınızda başarılar ve güzellikler diliyorum.Hayırlısıyla gider ve sonunda dönersiniz dilerim...Çince pratik yapmak istersen tahtakale Şarkhan'a git derim.Çinliler istila etmiş durumda :)

Ellerine sağlık pasta çok güzel görünüyor....Selam ve sevgiler....

aylin dedi ki...

Esra'cım,
gidiş tarihiniz yaklaştıkça ben üzülüyorum desem... Senin gibi bir arkadaşı kaybettiğime üzülüyorum... Neyse artık, internetten devam ederiz muhabbete... Dikkat edin kendinize oralarda ha....

aylin dedi ki...

bu arada, pastan süper olmuş, söylemeyi unuttum da... :)

Adsız dedi ki...

Sevgili Esra
Bloğunun sessiz takipçilerinden biriyim.Nete girdiğimde mutlaka
uğrar neler yapmışsın bakarım.Şeker hamurunu çarşaf gibi açmanı hayranlıkla izledim birgün yapabilmeyi hayal ettim nedense benim hazırladığım hamurun açılması çok zor oluyor ve çatlıyor.Açıkçası bu kadar marifetle yakında sendende bi faaliyet bekliyordum.Bu işi profesyenelce yaparsın diye düşüyordum.Şimdi diyorsunki ben çin'e gidiyorum.Çok üzüldüm dersem inanırmısın bu internet garip bişey hiç tanımadığın insanları çok sevebiliyorsun.Allah sanada eşinin ve senin ailenede sabır versin ayrılıklar beni çok üzer umarım sen kendini çok üzmezsin.İnşallah hakkınızda hayırlı olur herşey gönlünce olsun.Bloğunuda bizide ihmal etme kendini özletme olurmu?

Adsız dedi ki...

Sanal alemde perçinlenen arkadaşlığımızı , yürekten dostluklara çevirmek istiyoruz. Hiç görmediğimiz gözlerle ; göz göze gelip , bunca zamandır paylaştıklarımızla beraber yoğrulmak istiyoruz. Hem de birbirimiz kadar merak ettiğimiz çocuklarımız ile beraber ! Onlar animatör ile eğlenirken , biz de kurduğumuz sofranın – sohbetin ve dostluğun keyfini çıkaracağız. Menü mü ? Hep beraber oluşturacağız çay davetimizi ..Hepimiz gelirken getirdiğimiz bir çeşit ikramımızla şenlendireceğiz soframızı.. Tarih / Zaman : 27 Ekim 2007 – Cumartesi Saat : 13:00 – 17:00 Yer: 3-ELMA DAVET ve ORGANİZASYON – Çifte havuzlar ‘ Anadolu Yakası / İSTANBUL Ücret : Katılımcı başı 25,00 YTL. * Çocuklar için ek ücret talep edilmeyecektir. Katılmak isteyen arkadaşlar ; gönderiye yorum bırakabileceğiniz gibi , bizlere de mail atabilirsiniz ; Katılmak isteyen arkadaşlar ; lütfen 30.09.2007 tarihine kadar net bilgi versinler. mof_baydar@hotmail.com ( fidaneli-fidan ) burcin.atmaca@gmail.com ( pastarda-burcin) esrakars@gmail.com ( benimutfağım-esra)

Hülya dedi ki...

Sayfanı açınca bir an şok oldum;)Aaaaa Esra hiç böyle yapmazdı diye.Hani ejder ürkünç ya;))
Ama sebebini okuduk anladıkkk ve sizin adınıza çok da istediğiniz birşey olduğu için pek çok sevindik;)Dilerim herşey daha güzeline ulaşır...
Kursa gitmen,pastan,yeni adımlar...Herşey çok çok güzel..
Bu arada fare de çin de bolluk bereket demekmiş.Ben de peynir de ki fareler pastasını yaparken bunu öğrenmiştim;))
Her kültür incelenesi...
Çok şanslısın...

Sevgiler...

Nurten dedi ki...

Esracım yeni bir ülkede yeni bir hayat seni bekliyor... ben senin gittiğin ülkeye güzellikler götüreceğine yürekten inanıyorum ve sana, eşine veee tabi ki oğluşuna mutluluklar diliyorum. Amaaa beni sorarsan forumunu okuduğumdan bu yana içime ayrılık düştü :(

Pastana gelince artık süper ötesisin ;)

Adsız dedi ki...

Merhaba Esra,Insallah Cin'de hersey istedigin gibi olur.Cin'deki yeni yasaminda sana mutlulular ve hayirli yolculuklar dilerim.Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Canım esram, ne güzel bir haber bu.. Umarım herşey sizin için iyi olur. kursa gitmek isabetli bir tercih olmuş.. Yeni hayata ilk adımı atmışsın.. :))

Bu sırada pasta nefis. Üzerindeki ejderha figürüne bayıldım.. bana hiç ürkütücü gelmedi. :)))

sıcacık sevgiler canım benim

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Arkadaşlar öncelikle belirtmek istediğim bir şey var. Okuduğum her bir yorumla gözlerim daha da doldu. Şuan size duygularımı anlatabilmemin imkanı yok. Tek bildiğim hepinizin son derece alçakgönüllü, son derece içten ve son derece dost canlısı olduğunuz. Kendimi hiç bu kadar tekken kalabalık içinde hissetmemiştim ben. Benim Çin'de en büyük dayanağım sizler olacaksınız bir de Bebekkokum...

Adsız dedi ki...

merhaba;

esracım sevineyim mi üzüleyim mi bilemedim. Bizi bırakmayacaksın ama di mi

ona göre sevineceğim.

ama herşey gönlünce olsun. hep çok merak etmişimdir çini senin gözlerinle izleriz oaraları artık

pastaya söylenecek hiçbirşey yok nefis senin pasta konusundaki yeteneğine hayranım zaten

ellerine sağlık
çok öptüm

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Pınarcım çok teşekkür ederim, iyi dileklerin için Amin! diyorum...

Neslihancım sağol, orada kendimi oyalamak için mutlaka devam edeceğim pasta vs. işlerine ama en büyük hayalim oarada pasta satmak. Bakalım zaman ne gösterecek...

Betülcüm aslında henüz bir hazırlığımız yok. Gitmeden sadece eşyaları nakliyata vereceğiz ve orada 2 ay kadar eşya bekleyeceğiz. Şimdi ilk hedefimiz 1-2 hafta içinde oraya gidip ev bakmak.Ayrıca sizi unutmak ne demek, herzamankinden daha çok sarılacağım size...

Özlemcim Amin, sağol iyi dileklerin için canım...

Burçincim umarım canım, umarım şoku çabuk atlatırım :)

Nihan çok iyi fikir doğrusu.. Merak edenlere oranın yaşam-kültür blogunu hazırlayabilirim ;)Ayrıca madem çok merak ediyorsun sen de Çin'i, gittikten sonra bağı koparmayız ve belki bir gün seni evimde ağırlama mutluluğunu yaşatırsın bana...

Neriman çok teşekkür ederim, çok sağol...

Seldacım çok şanslıyım ki seni yüzyüze de tanıma imkanı buldum... Kimbilir birgün eşin ve Ege ile bize Çin'e gelirsiniz... Ne dersin, eşini kandırman kolay olur mu?

Burçin ;) İhtiyacım olacak.. :))

Nazifecim çok teşekkür ederim amin...

Zerrin dileklerin ne güzel... Umarım dediğin gibi olsun.. Aslında bir anlamda ayrılacağım da çünkü orada bloglara girilemiyormuş. İnternet, devlet tekelinde ya.. Ama bir domain almayı düşünüyorum. Bir şekilde halletmem lazım çünkü artık hayatımda bu heyecanın yerini başka türlü dolduramam artık... :(

Fidancım ne güzel demişsin.. Hayırlısı... Bu arada etkinliği okudum aşağıda, gelmeyi çok ama çok isterim fakat o tarihe yakın bir zamanda belli olur ancak. Hem yer de bana çok uygun. Şimdiden heyecanlandım ama ;)

Ufuk o kadar güzel onore ettin ki kızardım burada... Güzel yüreğine teşekkür ederim...

Oya :))) Şarkhanı biliyorum, hamileyken bebek süsleri için çok dolaşmıştım :) Aslında ramazanda bir gideyim ben. Bakalım şok olacaklar mı Çince konuşunca :))))

Aylin keşke daha çok tanıma fırsatımız olsaydı birbirimizi. Dur ramazan gelmeden ayarlayalım. ;)

Filiz sımsıcak sözlerin için ne kadar teşekkür etsem az. Beni çok mutlu ettin.. işin aileler kısmı gerçekten kötü, sözlerde hep sizin için hayırlısı kelimeleri var ama bakışlar hep sitem dolu. Nasıl altından kalkacağız bilmiyorum. Allahtan kuvvet diliyorum... Aslında gitmeseydim belki sipariş almaya başlardım ama bu işi Çin'de yapmayı planlıyorum. Oradaki pastaları internetten bulup inceledim. Bizimkilerle alakaları yok. Gideceğim kentte Fransız çokmuş. Eminim çocuklarını sevindirmek isteyeceklerdir. Bakalım zaman ne gösterecek... Bu arada pudra şekerinde problem olduğunu düşünüyorum. Kalın gelmiştir yoksa çatlamazdı. Eğer imkanın varsa Google'dan "Pudra şekerci celal usta"yı ara ve oradan iste. Fiyatları çok makul ve şekeri bir harika ;)

Hülyacım çok tatlısın :)İnşallah dileklerin benim için gerçek olur.. Orada pasta yaparsam fareler aklımda olsun :) İstersen ve yolun oraya düşmek isterse kapım her zaman açık... Beraberce inceleriz kültürlerini ;)

Nurtencim üzme beni. Bak biz ne şanslıyız ki birbirimizi çok iyi tanıma ve güzel bir dostluğu oluşturma şansını yakaladık. Eninde sonunda döneceğiz, kimbilir belki biz dönmeden siz bir kere gelirsiniz ;)

Senem çok teşekkür ederim...

Zerrincim içten sözlerin için teşekkür ederim.. İnşallah diyorum canım inşallah...

Sevgilerimle,
Esra

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Esracım ne güzel ikimiz de buradayız :))) Sizleri tabii ki bırakmayacağım, yaptığınız yemeklerin kokusunu hissetmeye çalışıp ayak bastığınız yurdum topraklarının izini usulca takip edeceğim. Yemek malzemelerinize bakıp ahh keşke şimdi elimde olsaydı da bu yemeği ben de pişirebilseydim diyeceğim.. Siz yaşayacaksınız yurdumu, ben sayenizde gözümde, kalbimde, aklımda canlandıracağım...
Öpüyorum canım seni...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Bu arada eğer bloglara oradan girilmiyorsa ben sizi nasıl takip edeceğim yaa.. :((((((((((((((

gülriz dedi ki...

Esracığım, hayatınızda istediğiniz yönde bir değişikliğin olmasına çok sevindim, sevindim de sanki her gün görüştüğüm, telefonlaştığım bir arkadaşım gidiyormuş gibi de üzüldüm, neden ben bile anlamadım. Bazen düşünüyorum da, birbirlerimizin hayatlarına öyle bir girmişiz ki, farkında değiliz ama durup bakınca öyle olduğunu anlıyoruz.
Yeni sayfalar, istenen sayfalar olunca insanın gönlü daha bir rahat oluyor. Çok güzel günler diliyorum size; sağlıkla, mutlulukla, huzurla. Bir de belki gitmeden önce, görüşüp tanışma şansımız olur mu ki acaba diyorum. Öpüyorum yanaklarından

Adsız dedi ki...

slm.inşallah herşey gönlünüze göre olur.çinde mutluluklar size

Yasemin dedi ki...

esracim kazan mubarek olsun bitanem :) benim ablam 2 sene kadar cinde yasadi :) Guangzhou'da.iyi de kotude anlari var.. surekli bir gurbet ozlemi icinde oldular tabiki ama bu nereye gidersen git oyle degilmi.. sizin senelerinizde carcabuk gecer insallah ve cok keyif alirsiniz bu senelerden! Allah esine isinde basari sana yeni yasaminda bol sabir (cinlilerle tanisinca bana hak vereceksin) ve mutluluk versin canim :) optummmmm

Aybike Ceylan dedi ki...

Esra'cigim,
Herseyin hayirlisi olsun, bence cok guzel bir deneyim, saglikla gidin insallah.
Pasta da harika, cok guzel olmus, ellerine saglik.
Bizi oralardan habersiz birakma.
Sevgilerimi gonderiyor, kolay gelsin diyorum.

Adsız dedi ki...

Çin ha ne kadar uzak ve ne kadar da yakın uzak diye bir şey yok bence çok güzel sizin adınıza çok sevinidm. yolunuz açık olsun

pervin dedi ki...

sevgili esra pastan için eline sağlık gidişin için yüreğim biraz burkuldu ama hayırlısı olsun,allah anneciğine sabır versin evladından uzak olmak biraz burukluk ama hayat ben ayrılıkları çok iyi bilirim ay neyse bizleri sakın unutma.Biraz buruk bir duygu yüklenirse gözlerin takılır kalırsa uzaklara hele kulakların deli gibi çınlarsa zamansız bilki biryerlerde özleniyorsun.sevgiler

Neslihan dedi ki...

Esracım, gidecek olmana sizin için iyi sonuçlara vesile olacağını düşünerek sevindim, umarım blog yayın ve takibinle ilgili bir sorun olmaz ve bizleri senden mahrum etmezsin:) Herşeyin gönlünüzce olmasını diliyorum, başlangıçta zorlansanız da eminim kısa sürede adapte olursunuz, hem unutma en çok özleyeceğin iki kişi yanında olacak:)
Sevgiler

melisa dedi ki...

merhaba pasta çok emekli olmuş eline sağlık çinde mutluluklar dilerim herşey umarım çok güzel olur
linklerimdesin

Adsız dedi ki...

Esra'cığım inşallah hayatınızdaki yenilikler hayırlı olur,çok ilginç bir tecrübe olacak herhalde sizler için.Pastada duruma çok uygun olmuş gerçekten :) eline sağlık...

Adsız dedi ki...

sevgili acemi sef,

ben de 8 ay kadar cin de yasadim. keyifli bir yer. ozellikle alisveris konusunda insanin aklini basindan alan bir ulke. kendine hemen bir terzi bulup bol bol ipek takimlar diktirmeni tavsiye ederim. dikis ve kumas bedava nerdeyse. yemeklerine de bayilacagina eminim. esim uzakdogu otel zincirinde calistigi icin seneye bizim de cin e transfer olma ihtimalimiz var. hong kong un zaten en buyuk hayranlarindan biriyim. ozelikle cin yeni yilinda harika olur oralar. cicek pazarlarini gezmeyi aman atlama. adina cok sevindim. sevgiyle kal.

Serpil dedi ki...

Sevgili Esra sizin adınıza çok sevindim. İşallah herşey gönlünüzce ve pastanız kadar güzel olur. Sevgiler...

pecete dedi ki...

Ne yazabileceğimi bilemiyorum. Sanıırm uzun süre de bilemiyeceğim... :(
Pasta muhteşem, ellerine sağlık Esra, gitmeden görüşür müyüz???

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Gülrizcim dediklerine can-ı gönülden katılıyorum. Bloglarınıza birkaç gün girmesem içimi sıkıntı basıyor sanki hal hatır sormamamışım gibi, arkadaşlarımı ihmal etmişim gibi geliyor. Bir de yüzyüze görebilsem sizleri... Belki bir buluşma yaparız, hatta halihazırda buluşma da var katılmayı düşündüğüm. Bakarsın karşılaşırız.. Fidan'ın sayfaya bir bakar mısın?

Hande çok teşekkür ederim iyi dileklerin için...

Yasemincim yorumunu görünce çok heyecanlandım. Bizim Guangzhou'da da yaşama ihtimalimiz vardı, Wuhan tercih edildi.Kısmet.. Ablana benim için sorar mısın acaba orada ne gibi yiyecekleri bulamam? Şimdiden teşekkürler ve öptüm :)

Aybikecim çok teşekkür ederim canım güzel dileklerin ve sözlerin için. Umarım orada blog girişlerinde sorun yaşamam da sizlerden mahrum kalmam :(

Yeşimcim çok teşekkür ederim canım doğru söylüyorsun..

Pervin canevimden vurdun :) Bugün eşimle Adapazarına gidiyorduk ve ben İzmitten geçerken hüngür şakır başladım ağlamaya.. (Ben İzmitliyim de)Nasıl dayanacağım bilemiyorum. Sanırım sen beni anlıyorsun :(

Neslihancım sizleri çok özleyeceğim, umarım bir sorun olmaz ve görüşmeye devam edebiliriz...

Melisa çok teşekkür ederim canım..

Nalancım çok teşekkür ederim umarım hayırlısı budur...

Didem söylediklerin beni ne kadar mutlu etti anlatamam. İnşallah ben de senin gibi tadını çıkarabilirim.. Daha tüyo varsa lütfen esirgeme benden :)Belki Çin'de tanışma ihtimalimiz de olur ne dersin? ;)

Serpil çok teşekkür ederim, amin inşallah...

Ayşem yaa :( Geleceğim yakın zamanda, en azından güzel yüzünü bir kez daha göreyim...
Sevgilerimle,
Esra

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba Esra!Allah yardımcın olsun yeni hayatında.Umarım herşey senin ve ailenin gönlünce olur.
Pastan çok güzel görünüyor,ellerine sağlık.

selamlar

Nukhet dedi ki...

Esra
hayirli olsun, sana da expatlik gozuktu yani. BElki biliyorsundur ama www.anneyiz.com da yazan Aynur cinde yasiyor belki onunla irtibata gecerek oradaki yasam konusunda bilgiler labilirsin. Senin icin cok heyecan verici olmali. Umarim hersey beklentilerinizin uzerinde cikar.
Gelelim pastana. Harika bir sey olmus sayfa da gorunce sasirdim kaldim. Bu ise yeni basladigimda bir arkadasimin dogum gunu icin ben de niyetlendim ejderha yapmaya (meraki ejderhalardi) ama sonra olmadi. Simdi senin pastani gorunce seneye onun dogumgununde, model olarak kulanirim senin pastani. Yeniden ellerine saglik Esracim, cok guzel bir pasta olmus bu. Optum

Adsız dedi ki...

sevgili acemi sef,

cin de genelde bizim alisik oldugumuz yogurtu bulmak zordur. onlar sekerli yogurt yerler.kendin mayalayabilirsin veya ufak bir yogurt makinesi goturebilirsin. eger turk kahvesini cok seviyorsan 8 ay kullanim suresi olan vakumlu kahvelerden almani tavsiye ederim. 1 adet cezve buna dahil. benim canim zaman zaman sahlep de cekerdi. 1-2 paket hazir sahlep tozu isini gorebilir. ayrica damla sakizina bayilan biri olacak her zaman her ulkeye 10 tane gotururum. turk cayi ve caydanlikta onemli seyler.marmara birligin vakumlu zeytinlerinde stogunu yaparim mesela. ben yaklasik olarak 8 senedir farkli ulkelerde yasadigimdan sana tecrubeden kaynaklanan tavsiyelerim bunlar. bence bir not kagidina vazgecilmezleri yaz ve onlari yaninda gotur. malum cin-ist hatti biraz uzakca.

nur ayday dedi ki...

Esra, nasıl yani küt diye gidecekmisin şimdi ... olsun Çin'den devam edersin bloguna gene aramızda olursun ... 4 yıl çok farklı bir tecrübe olacak senin için .. hayatının her zaman keyfli sürmesini dilerim...
kocaman kocaman sevgilerimle
nur

Ceylan dedi ki...

Esra'cım,
Sen de "gurbetçi" ekibe katılıyorsun demek! Çok çok hayırlı olsun canım! Çin bana hep çok gizemli ve çok farklı geldi. Mutlaka gezmeye geleceğiz bir gün. Eminim çok özel bir tecrübe olacak,sonuna kadar keyfini çıkar! Çince öğrenmeni de çok takdir ettim, böylece sosyal hayat ve kültürden birşeyler öğrenebileceksin. Çok çok kolay gelsin, pastan da muhteşem olmuş!

Adsız dedi ki...

Esra'cım,sen olayı aşmışsın gerçekten:))
Sana şef değil de ''sanatçı'' demek lazım bundan sonra,çünki burada yaptığın herşey sanat şaheseri inan bana,ellerine sağlık:))
İmre

Adsız dedi ki...

selamlaryazınızı ınternette arayış içindeyken okudum çinde bana yardımcı olursanız çok sevınırım şimdiden çok teşekkurler bılıyorumkı oralarda bı turk arkadaşlar var saglıkla kalın tanerkopar@gmail.com