Çarşamba, Nisan 11

Yufkadan Çıtır Börek

Size vereceğim bu börek tarifi şimdiye kadar yediğiniz tüm böreklerden daha çıtır olacak, garanti ediyorum. Şubat ayında anneme gittiğimde yemiştim, çıtırlığına bayılmıştım. Bu böreği pistikten iki gün sonra bile çıtır çıtır kaldıran sırrı paylaşmadan edemeyeceğim. Tarifi kendisi nereden bulmuş bilemiyorum, sormayı unuttum ama iyi ki de bulmuş çünkü benim yaptığım bu tür börekler hep kayış gibi oluyordu. Türkiye ziyaretimden dönerken yufka almayı unutmayıp, döndüğümün hemen ertesi günü tüm yufkalarımı hazırlayıp dondurucuma kaldırdım. Şimdi ara ara üç beş adet çıkarıp, çözülmesini beklemeden pişirip afiyetle yiyoruz. Aynı şekilde siz de yapıp acil durumlarda şipşak hazırlayıp konuklarınıza ikram edebilirsiniz.

Bu börekler kızımın dış buğdayından, yiyenler bayıldılar, tabii sadece birer iltifat değildiyse söyledikleri :)

Malzemeler:
6 adet yufka (vakum paket olanları önermiyorum, mümkünse yufkacıdan alın)
Sıvıyağ
Un
Sirke
Tuz

İstediğiniz içi kullanabilirsiniz, ben patatesli iç hazırlamıştım.

Patatesli Harç:
4-5 adet haşlanmış patates
1 orta boy soğan-rendelenmiş
1 çay kaşığı kırmızı toz biber
1 çay kaşığı kuru nane
1,5 çay kaşığı kadar tuz

Soğanları 2 çorba kaşığı sıvıyağda kavuralım, içine patatesleri atıp ezelim. Baharatları karıştırıp soğumaya alalım.

Yufkayı ıslatmak için 1 su bardağı kadar sıvıyağı bir kaseye alalım, içine 4 çorba kaşığı kadar un koyup iyice karıştıralım. Topak olmaması için çırpma teli kullanmanızı tavsiye ederim. Un ve sıvıyağ karışımı boza kıvamında olmalı. (Boza kıvamı elde edene dek un ekleyebilirsiniz azar azar) Sıvıyağlı karışıma 1 çorba kaşığı sirke ekleyelim. (Ben üzüm sirkesi ekledim)

1 adet yufkayı tezgaha serelim, sıvıyağlı karışımla yufkayı ıslatalım. Cılk yağ olmaması gerekiyor, bir çorba kaşığı yardımıyla, 1-2 çorba kaşığı karışımı yufkanın üzerine gezdirip kasığın tersi ile yaymanız yeterli. Üzerine bir kat daha yufka serip tekrar yağlayalım. Yufkamızı önce ikiye, sonra dörde sonra her bir parçayı üçe bölelim. Yani toplamda 12 parça olacak. Her bir üçgen yufkamızın alt kısmına 1 çorba kaşığı kadar iç harcımızdan koyup çok sıkı olmayacak şekilde sigara böreği sarar gibi saralım. Tüm yufkalarımızı aynı şekilde hazırlayalım. Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında kızarana dek pişirelim. (Üzerine yumurta sarısı sürebilirsiniz ama ben sürmeden pişiriyorum, bu şekilde daha güzel olduğunu düşünüyorum çünkü.)

Afiyet Olsun!

21 yorum:

TuruncuTatlar dedi ki...

hemen deniycem canım ellerine sağlık..

Mutfak Havlusu dedi ki...

Ben çok seviyorum yufkanın bu hallerini:-)
amma velakin zarar kısmı birde o kızartmanın koku kısmı uzak tutuyor işte:-(
ellerinize sağlık gece gece nefisten de öte görünüyor.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım çok harika bir püf noktası paylaşmışsın çok teşekkür edeim
demekki sırrı yağ,un ,sirke karışımıymış aynen denicem sevgiler:)

Unknown dedi ki...

çıtır çıtırsa denencekler listesine kesin almam lazım.ellerine saglık.

durme durme dedi ki...

Nefis görünüyor, çıtırlığını merak ettim. Ellerine sağlık. Sevgilerle...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çıtır çıtır börekler nefis görünüyor tatlım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Tatlı Tuzlu Anılarım dedi ki...

ımmhhh ımhhh ne güzel gözüküyoo :) bu zamana kadar buradan kaç tariff denediysem hiçbirisinden pişman olmadım hala da yaparım ve tavsiye ederim...bu akşam inşallah bu tarifi deniycem eşim mesaide olucak gelince bunları görünce deli olcak ehehe :) ınsallah ıstedıgım gıbı ıncecık yufkalar bulabilirim çok tesekkurler tekrarr :)

Bir Dilim Düş dedi ki...

Esra'cığım ellerine sağlık canım,ben de geçenlerde nereden bulduğumu bilemiyorum ama yufkadan el açması tadında bir börek yapmıştım onu da tavsiye ederim, yufkaları yağladıktan sonra arasına buğday nişastası serpiyoruz.yufkayı ikiye katlayıp tekrar yağlayı nişastalıyoruz ve istediğimiz alzemeyi koyuyoruz.Rulo yapıp istediğimiz kalınlıkta kesip pişiriyoruz. Belki ilgini çeker canım. Bol bol nişasta koymayı unutma.

Sevgiler,
Evren

mimarasci dedi ki...

Tekrardan donus yapmissiniz ne diyelim :) cok sevindik hosgeldiniz:)

Yerim Seni Yemek dedi ki...

börek konusunda henüz çok iyi değilim... ama deneyeceğim

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik, senin ve anneciginin, nefis ve citir citir bir börek yanina ne gerek, afiyet olsun,
sevgiler.....

Pratik Yemek Tarifleri dedi ki...

merhaba, ellerinize sağlık, bu böreği yapmayı küçük kızıma da öğretmeye çalışıyorum

Fatma dedi ki...

bu börek favorilerim arasındadır elinize sağlık görüntü süper olmuş

pollyana dedi ki...

Esracığım ellerine sağlık. Eksik mi okudum anlayamadım ama? 2 yufka üsüste konduktan sonra kesilecek ve iç konup tamamlanacak.Diğer yufkalarda mı 2 şer 2 şer soslanacak.Yani 2 yufkadan 12 diğerlerinde de 12 şer tane mi olacak?1 yufkayı yağlayıp ikye katlayıp yapamazmıyız?

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Sevgili polyanna, onemli olan iki kat yufkadan olmasi. Diledigin sekilde yapabilirsin. Yalniz marketlerde satilan vakumlu yufkalarda iki kat kalin olabilir, o nedenle onlari tek kat olarak yapabiliriz. Yalniz uzerlerine yumurta sarisi surmemek gerekiyor.

Adsız dedi ki...

güzel görünüyorlar ellreinize sağlık...yağda kızartıldığını düşündüm önce ama sanırım fırında yapmışsınız

Börek Tarifleri dedi ki...

iyi bir site teşekkürler

Adsız dedi ki...

ben anlamadim tam,,sosu icin 1 su bardagi sivi yag cok fazla degil mi?

esma dedi ki...

ik fırsatta deneyeceğim ilk tarif inşallah..paylaşım ıcın teşekkürler

Lilith dedi ki...

mmm ellerinize sağlıkk:)

Lilith dedi ki...

Yaptım ve nefis oldu.Önceden hazır yufka böreklerini sevmezdim fakat bu çok güzelmiş ellerinize emeğinize annenizinde aklına sağlık:)