Salı, Şubat 19

Karaköy Poğaçası...



Yaptığım bir poğaçaya göğsümü gere gere "Karaköy poğaçası" ismini vermek için kaç yıl beklediğimi bilemezsiniz. İnternette bulup da denemediğim tek bir tarif kalmadı neredeyse. Hiçbirisinde o ağızda eriyen lezzeti bulamadım. En son izini bir forum sitesinde buldum, babası pastaneci olan biri tarifler veriyordu, fakat ısrarla istenildiği halde, Karaköy poğaçası'nınkini veremem diyordu. Yapılışının ve anlatmasının çok zor olduğunu söylüyordu.

Orası da hüsranla sonuçlandığı için bu poğaçanın peşini bırakmıştım, ta ki tesadüfen tekniğin ne olduğunu buluncaya kadar. Tabii tekniğin bu olduğundan emin olmam mümkün değil ama ben o kabuğunun tel tel dağılışını, içinin kat kat oluşunu ve ağızda eriyen lezzetini yakaladım. Bugüne kadar yaptığım bütün pasta ve diğer şeylere sadece "güzel olmuş" demekle yetinen sevgili eşim bile bu poğaçayı tadar tatmaz "bu ne güzel poğaça" diyerek hayatımın şokunu yaşattı bana. :) Ben de ona "Karaköy poğaçası bu" dedim, O da bana "hayır olamaz, Karaköy poğaçası ne ki bunun yanında" diyerek ikinci darbeyi indirdi. :)

Şimdi detaylara geçiyorum. Eğer aynı övgüleri almak isterseniz lütfen tekniğe harfiyen uyun. Ne yaptıysam onu anlatacağım çünkü ;)

Malzemeler:
2 adet yumurta akı, sarıları üstü için kullanabilirsiniz.
13 gr. instant maya(kuru maya), (1 dolu çorba kaşığı kadar)
Yarım su bardağı yoğurt
Yarım su bardağı sıcak süt
1 su bardağı sıvı yağ-eritilmiş katı yağ da kullanabilirsiniz ama unu farklı ölçüde kaldıracağını unutmayın.
1 çorba kaşığı dolusu toz şeker
2 tatlı kaşığı tuz
Arzuya bağlı 1 çay kaşığı mahlep
7-8 bardak un (önce 6 bardak unla başlayın daha sonra kalan unları hamurun durumuna göre ekleyin.)

Unu bir kapta maya, toz şeker,(isterseniz mahlep) ve tuz ile karıştırın. Sıvı yağ, yoğurt ve sıcak sütü ayrı bir kapta karıştırın, karışımın ılık olduğundan emin olun. Unlu karışıma sıvı karışımı döküp şöyle bir çatalla karıştırın, yumurta aklarını ilave edin. Elinize hiç yapışmayacak bir hamur yapın. Un miktarı az gelirse azar azar un ekleyebilirsiniz. Hamurunuzun üzerini kapatıp havlu ya da büyük bir bezle sarın, kalorifer yanı gibi sıcak bir yerde kabarmaya bırakın. Yaklaşık 40 dakika sonra hamurunuz kabarmış olacak. Hamuru kabın içinde iyice tekrar yoğurun, temiz tezgaha alın. Birbirine eşit büyüklükte, mandalina kadar parçalar kesin. Şimdi asıl tekniğe gelelim. Her bir parçayı önce çok az yoğurun, top şeklini verin. Daha sonra elinizle bastırarak hamuru yassıltın. Üst kenarından başlayarak içe doğru kıvırın, kıvırırken de oluşan küçük ruloyu, her iki elinizin parmak uçları ile hamurun içine doğru itin. Sanki sıkı sıkı bir rulo yapar gibi. Yapılış videosu için lütfen tıklayın.



Yaptığınız ruloyu şimdi yan çevirin, elinizle bastıra bastıra tekrar daire şeklinde yassıltın, sonra ilk iki resmi tekrar edin. Her seferinde biten ruloyu yan çevirip (yani dikine doğru olacak alttaki resimdeki gibi) elinizle bastırıp aynı rulo yapma işini tekrarlayacaksınız. Bu işlemi her bir beze için en az 4 kere yapmalısınız. Daha fazlası size kalmış :)



Şimdi hamuru son olarak üst resimdeki haliyle yani bitmiş rulolar olarak tepsiye dizin, soğuk olmayan bir yerde tekrar mayalanmaya bırakın. Altta gördüğünüz gibi poğaçalar yine iki katı kabaracaklar. Bu işlem de yaklaşık 30-35 dakika sürecek.



Üstü için siz sadece yumurta sarısı, susam, çörekotu kullanabilirsiniz, benim içimden biraz süslemek geldi. Arzu ederseniz onun da tarifi şu:

1 çorba kaşığı yoğurt
1 yumurta sarısı
1 çorba kaşığı yumuşak tereyağı
Aldığı kadar un
Bir tutam tuz
ile kulak memesi kıvamında bir hamur yapın, dolapta yarım saat dinlendirip ince olarak açın. İstediğiniz şekilde kesin, üzerlerine bir fırça yardımı ile yumurta sarısı sürün ve susam serpin. Hazırladığınız şekillerin altına çok az yumurta sarısı sürüp poğaçanıza yapıştırabilirsiniz.




Önceden ısıtılmış 190 derecedeki fırında üzerleri kızarana dek pişirin.

Afiyet Olsun!

Not: Bu hamura sıvı yağ yerine margarin ya da tereyağı koysaydım daha da güzel olurdu diyor içimden bir ses, onu da bir dahaki sefere deneyeceğim.

Not 2: Az önce annemle konuştuğuma göre her rulo yapışta hamura katı yağ da sürülürse daha çok karaköy poğaçasına benzermiş ama ben o kadar yağlı bir poğaça istemiyorum. Biliyorsunuz pastaneler özel yağlar kullandıkları gibi miktarı da çok fazla kullanıyorlar. Yine de daha yağlı olsun isterseniz hem hamura hem de her kata katı yağ koymanızı öneririm.

50 yorum:

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Harika bir şey buuuuuu. İlk fırsatta denemek istiyorum. Süslemesiyle ne kadar farklılaştırmışsın Esracığım. Çok yaratıcı ve becerikli olduğunu bir kez tekrarlamakta hiç bir sakınca görümüyorum şekerim.
Ellerine, emeğine ve anlatımına sağlık. Hep orada ol ! (Yani Çin'de demek istemedim tabi :P)

Adsız dedi ki...

Canım yaa!!bu ne emektir bu ne uğraşıdır.. Harika görünüyorlar.. Emeğine sağlık hayatım..Denenicekler listesinde yerini aldı:))

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan dedi ki...

Hocam, acaba kucuk bir video ekleyerek, bu tarifi goruntulu vermek mumkun olabilir mi acaba ?
Tesekkurler
Nagehan

ayşegül mutfakta dedi ki...

valla sana uğrayıp bi taına bakmak vardı bu poğaçaların :) neyse karaköydekilerle yetinirim artık. eline sağlık canım demek kendin buldun hemde poğaça tarifi.. hayretler içindeyim çokda güzel anlatmışsın tek deneyemem ama annemi kandırayım bari hafta sonu deneyelim öpüyorumm

Adsız dedi ki...

ilk fırsatta deneyeceğim. Umarım bende senin gibi başarılı olurum :) Süslemeside çok şık olmuş,ellerine sağlık...
İmge

Seda dedi ki...

çok güzel görünüyorlar esracım bende karaköy poğaçasını çok severim.üniversitede okurken her sabah bıkmadan usanmadan yerdik.onun tadı gerçekten bir başka oluyor.yapılışı zor gibi gözüküyor ama denemek istiyorum tabikide...
ayrıca süslemenede bayıldım,yaratıcılıkta üstüne yok gerçekten,her ne kadar fikirleri çalınsada :)) biz seni biliyoruz canım...

pelin dedi ki...

tarifi hemen alıyorum. hafta sonu deneyeceğim. teşekkürler ve sevgiler

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Lezzeti darbelerle ifade edilmiş bu nefis poğaçanın ben de görüntüsüne vuruldum Harikasın Esra harika!!

pelin dedi ki...

SEVGİLİ ESRA bir noktayı anlayamadım. rulo yaptıktan sonra tekrar daire haline getirirken ayakta durur gibi mi dik tutacağız yani tam tersi yönde mi bastırp yuvarlaklaştıracağız.

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Esracım ; harikasın hep istediğim ama bulamadığım bir lezzeti tarif etmişsin birde çok güzel süslemişsin bakakaldım ekrana ellerine sağlık canım Çin bile hızını kesemedi senin :)
Sevgiler

krizantem dedi ki...

Selam canim senim mimliyorum Sitenin en sevdigin yani ne? soru bu optum
Hatice
http://krizantemle1gun.blogspot.com/

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Burçincim çok teşekkür ederim, basit birşey sadece. Keşke senin kadar becerikli olsam süsleme ve foto konusunda. Bu konuda idolümsün ;)

Oyacım çok sağol, umarım hoşuna gider. :)

Nagehancım en kısa zamanda yapmaya çalışacağım söz ;)

Ayşegülcüm istediğin zaman gelebilirsin sana özel de yaparım :) Ama burası pek uzak sen yine de daha kısa zamanda yemek istersen anneni kandır ;))

İmgecim çok teşekkür ederim yorumun için, umarım hüsrana uğratmam seni.

Sedacım inan zor değil, sadece vakit alıyor o kadar. Çok teşekkür ederim içtenlikle yazdığın her bir kelime için.

Pelincim yapmadan önce yine uğra lütfen, video çekip eklemeye çalışacağım. Hamuru dikine koymayacaksın sadece açısını yan çevirerek değiştireceksin :)

Sedacım çok tatlısın çok teşekkür ederim yorumun için :)

Haticecim bundan sonraki ilk işim, daha önceki mimle beraber seninkini de yayınlamak olacak, sağol canım.
Sevgilerimle,
Esra

Defne dedi ki...

Referanslı tarifler gibisi var mı? Çok güzeller, tutturduğun bu güzel fotoğraflardan belli. Denemeli... Ellerine sağlık!

Yemekbahane dedi ki...

ne zamandır uğramamışım sayfana yoksun diye.bugün gireyim eskileri bir okuyayım dedim , bir de ne göreyim..sen çin min dinlememişsin.ağzımı açık bıraktın inan...
hangisini okusam, hangisini yapsam?
harikasın
müge

ebrulitatlar dedi ki...

Esra'cım yine nefis ve benimçok sevdiğim bir tarif eklemişsin. Bizde bazen haftasonları Sarıyer'deki Karaköy börekçisinden alıyoruz bu poğaçalardan. Çok nefis oluyorlar gerçekten. Seninkilerde çok güzel görünüyorlar, ayrıca süslemeleride çok şık olmuş. Ellerine sağlık. Öpüyorum, sevgiyle..

Adsız dedi ki...

Harika bir pogaca tarifi.Cok lezzetli görünüyorlar,ellerine saglik canim.

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Karaköy, kanlıca, sultanahmet derken sen her burnunda tüteni yaparsın artık....:))))) Yap yap çin mamalarında iş yok....Ellerine sağlık çok güzel olmuşlar benim de böyle bir tarife ihtiyacım vardı çok iyi oldu....Ah bide mayalanmasını bekleyebilicek sabrım olsa nedense şipşak işler daha çok işime geliyor...Sevgiler...

NiNo dedi ki...

cok guzellll bendede bir tarif var ama hic denemedim guzel olmustur eminim ellerine saglik

Bocuruk dedi ki...

Sevgili Esra,
Dün akşam Yaprak Dökümü başlamadan önce mayaladım. 1 saat kadar sonra işi tekniğiyle uygulamaya başladım. Dizi bittiğinde tepsiye dizmiştim. 30-35 dk. kadar da tepsi de beklettim. Isınmış fırına sürdüm. Misss gibi koktu mutfağım. Çıkınca sıcak sıcak yedim, öyle bile nefisti. Sabah da işyerine getirdim. Bayıldımmm... Bu güzel tarif için çok teşekkür ederim:) Bu arada ben yağ olarak yarısını tereyağ erittim diğer yarısını sıvıyağ olarak kullandım. Tarif defterime de kopyalıyorum izninle. Daha çok yaparım ben bu tarifi:) Tekrar teşekkürler.
Sevgilerimle...

Naşide Dönmez dedi ki...

aay inanmıyorum bende yıllardır arar dururum bu tarifi.hatta geçen gün denediğim ve hüsranla sonuçlananlar bile buzdolabında bekliyor.atmaya kıyamadığım için:))kesin deniyecegim bu hafta sonu.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Esra, ben Karaköy poğaçası yemedim ya da adını bilmeden yemişimdir :(
Süsleme çok güzelleştirmiş, ellerine ve emeğine sağlık. Denenecek tariflerin arasına aldım bile.
Sevgilerimle.

pelince dedi ki...

Esra inan bu hafta bende 2 kere denedim.Ama fotoğrafını çekemiyeceğim kadar kötü oldu:))Son tarifi sana mutfağından almıştım ....Ama sen o kadar farklı güzel süslemiş ve anlatmışsın ki ellerine sağlık....
Vallahi seni tv.'da görmek çok iyi olurdu.Bir çok tv. 'de yemek programı sunanlardan çok daha yaratıcısın.
Fikirler çalınsa da ,aynıları uygulansa da asıl olan hep yerine kalır.... O yüzden tebrikler...


Canım öpüyorum....

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan dedi ki...

Esracigim, eger bloguma yeniden bakabilirsen, senin yaptigin hamurun mantigi da mi ayni sekilde. Internette 'puff pastry' videolari var. Biz bunu okulda puff pastry olarak yaptik, croissant hamurunin icerigi farkli olmakla birlikte yine tereyaigyla bulusup hazirlanisi bu sekilde. Sormak istedigim karakoy pogacasinin yapilisi da mi ayni ?
Sanatina duydugum hayranligi da eklemeliyim , selamlar

emineninemekleri dedi ki...

Esracim, vallahi harika olmuslar kutlarim. Süslemesi görüntüsü, inan hepsi birer emek. Ellerin dert görmesin.

Sevgilerimle
Emine

Adsız dedi ki...

Esracığım ne kadar azimlisin.
maaşallah.
Mutlaka denemek istiyorum.
Oldukça uğraştırıcı bir tarif sanırım.
Ama anlattıklarına bakılırsa denemeye değer.
Ellerine sağlık.

meltem dedi ki...

esra merhaba

uzun zamandır blog aleminden uzaktım çine gittiğini de şimdi okudum geride bıraktıklarına allah kavuştursun oralarda yaşama ayak uydurmak nasıl enterasan insanlar olduğunu düşünmüşümdür hep çinde elele yürümek yasak mı acaba sanki bir yerlerde öyle bişey okudum neyse gelelim tarife ne zaman karaköy poğaçası yapma haltını yesem hiç olmaz seninkini deniyim bide yalnız anlatım süper ellerine sağlık
sevgiler meltem...

Adsız dedi ki...

Esraaaaaaaaaaaaaa, nefis olmuş be hayatım bunlar.. Vallahi tek kelimeyle harika.. Ellerine sağlık cancağazım. Mutlaka deneyeceğim..Öpüyorum yanaklarından

sevgiler en kocamanından

www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

Ellerinize ve ellerime sağlık. Tam da İstanbul hasreti çekerken, nasıl da güzel oldu anlatamam. Hem tadı hem de anlatımı harika olmuş. Sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Esracım harika bir görüntü canım yine yaratıcılığın ön planda :) ellerine emeğine sağlık kucak dolusu sevgiler gönderiyorum sana.

Beyza dedi ki...

Esra´cim cok nefis görünüyor bu pogacalar. Cok canim istedi...Ellerine saglik :)

Sevgiler

Adsız dedi ki...

canimcim sen bi harikasin
tariflerin harika anlatimin harikaa
iyi ki aramizdasin
guzel bir hafta sonu dilerim...

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık karaköy poğaçası için bahsettiklerinize katlandığınız için de ayriyetten teşekkürler çok ilginç bir sunum olmuş ama güzel olmuş yemekoloji.blogcu.com

meleginmarifetleri dedi ki...

Esra çok güzel olmuş bunlar. bende yıllardır denemektedyim ama halen ulaşamadım o lezzete.
benim eşimin isteği üzerine oluyor denemelerim ama olmadı da olmadı bunuda deneyeyim. ellerine sağlık hoşçakal

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Esracım bir fırsat bulsamda yapsam nasılda canım çekti şimdi.

Adsız dedi ki...

siteni cok uzun zamandir takip ediyorum ama yorum yazmak yeni nasip oldu canim ellerine saglik hersey mükemmel hatta ben kurabiyelrini denedim bile cok güzel oldular tekrardan ellerine saglik hele pastalarin bakmaya doyamiyorum cok cok güzeller banada beklerim öpüldün sevgiyle kal

Unknown dedi ki...

Merhaba Esra Hanım,
Blogunuzu dün keşfettim ama iki gündür en az 7-8 kere ziyaret ederek, eski-yeni tüm tarifleri okuyorum. Bundan sonra da müdavimlerinizden olacak gibiyim.Yarın gelecek misafirlerim için Karaköy Poğaçasını denemek istiyorum ama unun ölçüsü su bardağı mı çay bardağı mı emin olamadım. Bir de bu ölçülerden kaç tane poğaça çıktığını belirtirseniz miktarını ona göre ayarlayabilirim.En kısa sürede yanıt verebilirseniz çok sevinirim çünkü sabah erkenden hazırlıklara başlamam gerek.Deneyen arkadaşlar da yardımcı olabilir. Teşekkürler, ellerinize sağlık...

Eya dedi ki...

Esracığım...Bence artık düzenini oturttun sen oralarda.Çin min demedin...harikalat yaratmaya devam ediyorsun.Ne güzel de anlatmışsın.Ellerine sağlık...

zehra

Adsız dedi ki...

merhaba esra,
karaköy poğaçaların çok güzel görünüyordu bende yıllarca karaköyde çalışmış ve her sabah o poçalardan yemiş biri olarak tarifi görür görmez yaptım.Tadı gerçekten çok güzel oldu ancak karaköy poğaçasına pek benzemedi.Bana biraz yağı eksik gibi geldi.Çünkü o poğaçalar ağızda dağılıyor benimki öyle olmadı belki seninki öyle olmuştur.Ben birde katı yağ ile deneyeceğim ve o rulo işleminde de katı yağ süreceğim.Sonuçtan seni haberdar ederim.Bu arada evin hala boş duruyor.Bu gün hava çok güzel bütün çocuklar dışardaydı gözüm ilkeyi de aradı.Neyse yazın görüşmek üzere...
Seni izliyorum...Hoşçakal

Unknown dedi ki...

Yaratıcılığının sonu yok bunu anladık :))))zaten anlamıştık ama poğça işte denilmeycek kadar şık gözüküyor.Ellerine sağlık....Çin hayal gücünü dahada mı artırdı ne :)))seni ordan bie aramızda görmek çok güzel....çok öpüyorum.sevgiyle kal....

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Defne teşekkür ederim, umarım dener ve memnun kalırsın :)

Mügecim tekrar hoşgeldin o zaman :) Sandığımdan çabuk döndüm, malum can sıkıntısı :))

Ebrucum keşke orada olsam da ben de alsam. Elimden ancak bu kadarı geliyor şimdilik, yine de herşeyin orjinali güzel ;)

Senemcim teşekkürler :)

Aslı :))) Vallahi sırada var bekleyen birşeyler ;) hasret çektikçe mutfaktayım :))) Öptüm canım sağol ;)

Nihancım sendeki tarifi de öğrenmek isterim, belki daha da iyisini buluruz ne dersin?

Elvancım çok ama çok sevindim beğendiğine. İnsanın içi rahat etmiyor yine de biri tarafından denenmeden. Çok öpüyorum seni.

Naşide çok sağol, umarım dener ve beğenirsin :)

Pınarcım çok sağol uğradığın için ;)

Pelincim güzel sözlerinle beni onore ettin, çok sağol canım. Umarım poğaçalardan memnun kalırsın. :)

Nagehancım yorumun için teşekkür ederim sanırım gördün yanıtımı, aklımda hala video var, sözümü tutacağım merak etme olur mu?

Eminecim çok sağol tatlım ;)

Yeldacım o kadar zor değil canım, en kısa zamanda video eklemeye çalışacağım ;)

Meltem teşekkür ederim ilgin için, öncelikle belirteyim el ele yürümek yasak değil ama sanırım Mao zamanında yani komünist rejim sürerken belki öyleymiştir. Poğaçayı denersen bildir olur mu?

Zerrincim sıcacık yorumlarına bayılıyorum, sarıp sarmalayışın taa buralara uzanıyor. Öptüm canım.

Evren çok teşekkür ederim, memnun kalmana çok sevindim doğrusu. Afiyetler olsun :)

Özlem çok teşekkür ederim uğradığın ve yorum bıraktığın için. Çok öptüm seni.

Beyzacım teşekkür ederim yorumun için. Sevgiler canım.

Nurcan çok sağol içten sözlerin için, görüşmek üzere ;)

Zeynep çok teşekkür ederim güzel yorumun için.

Melekcim çok sağol canım, inşallah bunlarla yakalarsın istediğin lezzeti.

Sevgili "karabiberin mutfağı", çok teşekkür ederim yorumun için. Ben de senin bloguna baktım az önce, denenecek harika tarifler var hatta Berlinerler çok çekici duruyordu ;)İsmini bırakırsan bir dahakine adınla hitap etmek isterim ;)

Sevgili Şeyma öncelikle çok özür dilerim sanırım çok geç kaldım ama dün bir türlü cevap yazma kısmı açılmadı. Adından ulaşmaya çalıştım ama olmadı :( tarifteki bardak yazısının yanına da su bardağı yazısı ekleyemedim. Umarım bir dahaki misafirinize denersiniz.Bu ölçülerden bir tepsi dolusu çıkmıştı ama sayısını hatırlayamadım şimdi. Size sevgilerimi yolluyorum.

Zehracım çok sağol canım, can sıkıntısı diyelim :)

Sibelcim merhaba, buradan da olsa haberlerini almak güzel. Poğaçaları denediğine sevindim yalnız aşağıdaki notları da okuduysan özellikle yağ miktarını fazla ve katı yağ olarak koymadım. Umarım hayal kırıklığı olmamıştır çünkü biliyorsun pastane malzemeleri ile ev malzemeleri çok farklı. Poğaçadaki farklılık bundan kaynaklanıyor olmalı.
Dün msn'den Cem'in annesi Gülsen ile konuşmuştuk, o da söyledi sitemizin cıvıl cıvıllığını :) Çok özledim sizleri ben, özellikle de kıvırcık prensesi :)

Handecim çok sağol canım iltifatların için, ben de aranızda olmaktan ve yorumlarınızı almaktan dolayı çok mutluyum ;)
Sevgilerimle,
Esra

saniyesultan dedi ki...

merhaba ben de sık sık karaköy poğacası yaparım fakat benimki mayasız ,hamuru yoğurur 1 gece dolapta bekletirim ertesi gün şekil vererek pişiririm. Sizinkini de deneyeçeğim. Bende beklerim.blogcu adresime
www.saniyesultan.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Esra
Dün gece poğaçaları yaptım. Tarifindeki teknigi tam olarak uyguladim ama hamuru malzeme listesindeki yağ oranını biraz azaltarak ve yumuşamış tereyağ kullanarak yoğurdum, şekillendirirken de annenin önerdigi gibi her katlayışta erimiş tereyağı sürerek poğaçaları hazırladım. Biraz haşlanmış patatesim vardı, bir kısmının içine son katlama sırasında karabiber ve muskat rendesiyle karıştırdığım patatesleride koydum. Mükemmel bir poğaça oldu. Bu tarif için çok teşekkür ediyorum. Ellerine emeğine sağlık

Adsız dedi ki...

Esraaaa, yaptım ben bunlardan geçtiğimiz hafta sana yazacaktım bak unutmuşum. Yazdım sanıyordum..

nefis oldular... tarif için teşekkürler.

anneciğinin önerisiyle yağ koydum içlerine...

öpüyorum seni
www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

süper oldu.eşim ve çocuklar 2 gün önce yapmama rağmen bugün tekrar istediler.şeklini de aynı yaptım.teşekkürler.berna

hatice dedi ki...

merhaba. ben az önce bu tarifi yaptım ve şimdi bir tepsisi fırında. hamur için margarin kullandım, bezeyi açarken çok az tereyağı koydum. ama mermer tezgah soğuktu sanırım kabaran hamurlarım sertleşti biraz ve bu yüzden tekrar açmam çok zor oldu çok yoruldum :) inşallah güzel olur piştiğinde

Adsız dedi ki...

ustacım herşey iyi hoş güzel de, fakat karaköyle uzaktan yakından alakası yok :) yinede eline yüreğine sağlık...


pir...

Muzaffer Özcan dedi ki...

Sevgili kardeşim.
Karaköy poğaçası (Diğer adının kuru poğaça olduğunu iddia edenler çoğunlukta) benim çocukluğumda yediğim en muhteşem lezzet idi. Fakat sonraki yıllarda (1970-80) kaybolmuştu. Şimdilerde İzmir ve İstanbul'da var. Şimdi şu yazdığıma dikkatinizi çekmek istiyorum. BU POĞAÇA ASLA AMA ASLA PASTANELERDE YOKTUR, BULUNMAZ. PASTANECİLER DE BİLMEZLER. Börekçilerde ve o da Kürt böreği olan börekçilerde bulunuyor.
Her neyse. Bu poğaça soğutularak yoğurulur. Yapımı çok zor. Yani evlerde yapmak zor. Dondurulmuş yağ rendelenir ve hamura katılır. Çok yoğurulur. Dinlendirilmiş hamur mayalandırılmaz.
Konuyu bildiğiniz için tarif yazmadan hatırlatmalar yaptım. Ola ki dener ve beni sevindirirsiniz.

Selam ve sevgilerimle.
Muzaffer Özcan
Öğretmen
www.muzafferozcan.net

Adsız dedi ki...

tek kelime ile mukemmel oldu:)

Adsız dedi ki...

Bende denedim ama mahlep kattığım için tadını beğenmedim ve 6 kere katlamadığım için sert oldu.. Dolayısıyla istediğim gibi olmadı.. İlk yapışta acemi şansızlığı diyelim :))

Adsız dedi ki...

karaköy poğaçanızı denedim. bu sabah kahvaltı için yaptım.elimdeki 4. karaköy tarifi. daha öncekiler benim sevdiğim şekilde kıyır kıyır oluyordu. bu daha yumuşak eşim ve oğlum sizin tarifi daha çok beğendi.ellerinize sağlık......