Perşembe, Kasım 22

Sevimli Kirpi Kurabiyeler...


Aslında başlığı "sevimli" diye attım ama belki de kiminizin hoşuna gitmez. Ama ben kirpileri oldum olası çok sevimli bulmuşumdur. Özellikle çocukların bayılacağını düşündüğüm bu kurabiyelerin yapılışı bir hayli kolay. Resimleri incelemek için lütfen üzerlerine tıklayın.

Kurabiyemizin hamurunu hazırlamaya başlamadan önce ucu sivri bir makası (küçük dikiş makasları daha iyi oluyor) güzelce yıkayıp, kaynattığımız suyun içine koyalım ki dezenfekte olsun.

Hamur Malzemeleri:
4,5 çay bardağı un
135 gr. oda ısısında margarin veya tereyağı
5 tepeleme çorba kaşığı pudra şekeri
1 yumurta akı
2 çay kaşığı şekerli vanilin

Tüm malzememizi yoğurup 4-5 parçaya ayıralım. Buzdolabında 1 saat dinlendirelim. Süre sonunda her bir parçayı dolaptan tek tek çıkarıp şekil vereceğiz çünkü hamurumuzun şeklini kaybetmemesi için soğuk olarak fırına girmesi gerekiyor.
Fırınımızı 175 dereceye ısıtalım. Dolaptan aldığımız hamur parçasından ceviz kadar bir parça koparalım. (Hamuru ne kadar küçük şekillendirirseniz içi o kadar iyi pişer) Bu parçayı bir ucu sivri olacak şekilde yuvarlayalım.



Sivri ucu makas ile kirpinin ağzınını oluşturmak üzere yatay olarak keselim. Üst kısmından bir miktar boşluk bıraktıktan sonra (surat kısmı olacak) yine makasımızla hamuru kirpinin dikenlerini oluşturmak üzere yanyana keselim. Bu işlemi hamurun üst yüzeyi boyunca tekrarlayalım.



Hazırladığımız kirpinin göz kısmını oluşturmak üzere varsa iki adet boncuk şekeri hamurun ön kısmına koyup, elimizle birbirine doğru yaklaştırarak bastıralım. Göz için kuş üzümü, çörek otu, damla çikolata vs. de kullanabilirsiniz. Hazırladığımız kirpileri ısınmış fırına koyalım. Üzerleri pembeleşene kadar pişirelim. Daha sonra fırından hemen çıkarıp soğumaya bırakalım.



Afiyet Olsun!

73 yorum:

Unknown dedi ki...

Esra'cım merhaba
Valla süper nerden aklına geldi kurabiyelere bu şekli vermek gewrçekten çok yaratıcı ve bence kesinlikle sevimli olmuşlar..Ellerine sağlık...

Nukhet dedi ki...

Esracim

COk hos olmus bu kurabiyeler. Hem de cok iyi bir fikir. Bu kurabiyeleri gorup hasta olmayacak cocuk tanimam ben. Ellerine saglik. Sevgiler

Pasta Cafe dedi ki...

Esra'cığım bu kurabiyeler tam oğluma göre olmuş :))) Tam bir kurabiye canavarı olarak bunları büyük bir zevk ve heyecanla yiyeceğine eminim. Mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık.
Sevgiler...

nes-kafe dedi ki...

kirpileri pek sevmem ama bunlar çok sevimli olmuş ellerine sağlık esracım :)

incikboncuk dedi ki...

:)) valla be bayıldım. harika olmuş. ellerine sağlık

krizantem dedi ki...

gerceketende cok sevimli olmus kurabiyelerin bende kirpileri cok sevimli bulurum. kimin akilina geldiyse bravo dogrusu

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Esra çok şeker olmuş bu kurabiyeler kirpi sevmem ama bunlar çok sevimli :) dahiyane bir fikir ellerine sağlık

Gönül dedi ki...

ay ben bayıldım bunlara yaa süper olmuş ellerinize sağlık...sevgilerimle

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Bayıldımmmm bayıldımmmm ben bu kurabiyelere... :))

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Zerrincim çok sağol, bu aralar çocukların seveceği şekillere kafa yormakla meşgülüm. Daha aklımda var birşeyler ;)

Nükhetcim sağol canım. Çocuklu hanımlara fikir olsun ;)

Özlemcim umarım dener ve beğenirsin. :)

Neslihancım sağol canım :)

Nurdan hoşgeldin bloguma, sayende ben de çok hoş şeyler okudum blogundan. Sen de bir İspanya aşığıymışsın gördüğüm kadarıyla. Ben sadece Granada bölgesini ve Sevilla'yı gezebilmiştim, sayende göremediğim yerler hakkında da bilgi sahibi oldum. Bundan sonra görüşmek ümidiyle..

Haticecim sağol canım :)

Gönül çok teşekkür ederim :)

Burçincim çok sağol tatlım :)

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Sedacım nasıl atlamışım yorumunu. Çok teşekkür ederim canım :)

Adsız dedi ki...

Esra ben bu sevimli şeyleri yemeye kıyamam. Çok güzel olmuşlar. Ellerine sağlık. Sevgiler, iyi bir hafta sonu dilerim...

ayseyaman dedi ki...

Acemi şefim,
ben makası dezenfekte etmesem olmaz mı? Kubişler pişerken üzerinde mikrop felam kalmaz...:)
Ama tabii makasın küflü olmaması lazım...:))
Canimsin ne güzel bir kurabiye bu, tarifin sekil verişin çok çok güzel...Seker hamurlarına da böyle makasla şekil verildiğini gördüm ama kurabiyeye uygulamak aklıma hiç gelmezdi...Harikasın..
Bu arada bizim kirpiler, hindiler hayvanat bahçesinden kaçmış gibiler ama duyduğuma göre hallerinden pek memnunlarmış..
öptm sevgiler :)

Saliha dedi ki...

ESRACIM NE KADAR ÜRETKEN BİR INSANSIN..ALLAHIN BIR LUTFU SANA BU HERALDE:))ELLERINE SAGLIK EMINOL HEMEN DENEYECEGIM:))SEVGILERIMLE..
MAIL YOLLAMISTIM GELDIMI CANIM:)

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

heheh:)Çok şeker olmuslar çok şiriiinnn:) Ellerine saglık harika:)

Figen Karavaş

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Ebrucum teşekkürleri ben d iyi bir haftasonu diliyorum senin için :)

Ayşe :)))) Bak aklıma gelmemişti bu kadarı. Boşuna uğraştım dezenfekte falan ile desene :)Hakikaten hayvanlar alemi oldu ortalık :))))

Salihacım hemen bakıyorum canım ;)Teşekkür ederim içten sözlerin için de.
Sevgilerimle,
Esra

Adsız dedi ki...

Kurabiyeler gercekten cok sevimli olmuslar,ellerine saglik.Ayrica bence de kirpiler sevimli hayvanlar.Sevgiler canim.

RAMAZAN YILDIZ dedi ki...

ablacım kurabiyeler çok şeker görünüyor ve bende o kadar çok şanslıyım ki yarın sınavda kurabiye yapıcam ama şekline karar verememiştim senin tarifi görünce hemen yazamaya başladım inş. becerebilirim ve hocam beğenir... eline sağlık..okulda kızlar bayılıcak buna :))

Nurten dedi ki...

Esraaa inanamıyorum bunlar çoooook şirinler, bayıldım bayıldım :))))) blogunu açar açmaz resmi görünce gözlerim fal taşı gibi açıldı, ağzım kulaklarıma vardı :))))))

Ben şimdi sana ne yazsam az gelir, bu kadar olunabilir diyorum sadece :) Ellerine sağlık, kırk bir kere maşallah :) aman nazar değmesin ;)

ozlemhan dedi ki...

Esracım harikasın valla muhteşem olmuşlar canım.Ellerine sağlık canım

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Eşim bana sen mutfakta hiç yaratıcı değilsin diyince acayip kızıyorum ve mutfağı ona bırakıyorum. Böyle farklı tarifleri görünce de yaaa adam haklı galiba benim bu işte bayaa bir uğraşmam lazım diye düşünüyorum.Nereden çıkarıyorsunuz bu kadar güzel şekilleri gerçekten de sevimli olmuş.Bende yapıcam.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Esra'cim, nasil da ugrasmissin hic üsenmeden o kirpileri adam etmek icin. Ohh, cok tatlilar ama, zaten görsel olarak insani cildirtiyorlar, ellerine kollarina ve makasina saglik demeden gecemeyecegim. Vallahi bravo sana.

Selamlar ve öptüm..

Adsız dedi ki...

harika olmus minik kirpicikler :)yüregine saglık

Özlem dedi ki...

Esra'vcığım ellerine sağlık. Harika olmuş bunlar. Sadece çocuklar mı herkes bayılır bu şirin şeylere .
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Esra'cim bencede cok sevimli olmus bu kurabiyeler.Gercekten ellerine saglik demeyi hak ediyor,tek tek ugrasmak vakit aliyor olmali :) ama bu guzellege deger tabi... Ayrica, yaptiklarini resimleyip bizlere aktarman o kadar guzel ki ben istememe ragmen basaramiyorum bunu canim.
Sevgiler...

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Esra harikasın! Makasla kurabiyeye böyle şekil vermek dünyada aklıma gelmezdi, nerden geldi aklına:) Ama çok şirin olmuşlar dediğin gibi. Ellerine sağlık.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Senemcim teşekkür ederim..

Ramazan tahminimce sen şimdi sınavdasın :)) Merakla bekliyorum sonucu. Yapabileceğinden hiç şüphem yok. Bana bildirmeyi unutma emi?
Nurtencim o kadar da değil canım yaa :) Bak utandırıyorsun bak beni ;)
Özlemhan çok teşekkür ederim canım.

Aslıcım eşin sana haksızlık etmiş. Öyle insanlar tanıyorum ki yumurta kırmayı beceremeyen.. Dua etsin ki birbirinden leziz yemekler yapıyorsun ;) Böylesi fikirler de insanın aklına kırk yılda bir geliyor. Mesela şimdi üzerinde düşünsen sen de bir tane hayvancıklı kurabiye çıkarırsın, ben üzeri bademlerle ok yapılmış kirpi kurabiye görmüştüm, başka nasıl yapılabilir diye kafa yordum, oradan çıktı ;)Bak aklıma ne geldi, söyleme eşine, bunlardan yap ve ben akıl ettim de. Ne olacak ki :)

Kevser ne içtensin canım, çok teşekkür ederim..

Pınar çok teşekkürler..

Özlem beğenmene sevindim çok teşekkür ederim..

Nilgüncüm senin yaptığın birbirinden güzel modellemeleri yapmak bunu yapmaktan kesin daha zordur. Ayrıca ben pasta yaparken bile resimlemek çok eziyetli oluyor ki modelleme yaparken minicik şeyleri nasıl çekeceksin?

Nazife hiç sorma :) Deli aklı işte :)) Ama bak sonradan öğrendiğime göre şeker hamurunu da makasla şekilliyorlarmış. Bu makas işinin üzerine düşmek lazım ;)
Sevgilerimle,
Esra

Adsız dedi ki...

Gerçekten çok sevimli olmuşlar..Ellerine sağlıkk

Esra Kars dedi ki...

Esra süper olmuş kirpiler.Oğlumun yaklaşan doğum günü için alternatif yarattın bana çok teşekkür ederim.Ben bile bayıldıktan sonra çocukları düşünemiyorum :)
Sevgiler canım...

ufukmutfakta dedi ki...

Esra ben bu kadar yaratıcılık kimselerde görmedim valla. Kimse darılmasın bana ama bunlar süper ötesi olmuş. Bayıldım bayıldım. Ellerine sağlık, ilk fırsatta denemeliyim ben bunları....

DENİZSEFASI dedi ki...

bence çok sevimli olmuş, süper bir fikir bu, ellerine sağlık

ezgi* dedi ki...

merhabalar...bir önceki mesajıma cevabın çin teşekkür ederim :)bunlarda süper olmuş yani yaptıllarını blogunda okumak çok zevkli yaptığın bir önceki pastalarıda görünce hayretler içinde kaldım :)ellerine sağlık...

Aylin Ünlü dedi ki...

Esra'cığım süper olmuş,bencede oldukça sevimli görünüyor ki bu görüntü kirpi sevmeyene bile sevdirir bence : ) Ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Esracığım,
Yaratıcılık işte budurrr...Makasla şekil vermek asla aklıma gelmeyecek
bir şey.
İnşallah bu kurabiyeleri kızlarım için kesinlikle deneyeceğim ve senin yüzünü kara çıkarmayacağım.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

hayatımda bu kadar sevımlı kırpıler görmedım ben...cok sırın sefım.. bır de acımız olmasaydı :((

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Esra çok cici olmuş bu kurbişler :)) Ellerine sağlık sevgiler...

pervin dedi ki...

sevgili esra, cım kirpi kurabiyelere bayıldım ellerine sağlık çocuklar için harika olmuş süpersin sevgiyle kal...

sekergibi dedi ki...

esra
harikasın ya!!
haftaya oğlumun doğum gününe
değişik kurabiye arıyordum.
ellerine sağlık
süpersin ya.

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Telif hakkını veriyorsun yani .Peki öyleyse:)

Adsız dedi ki...

ben geçen gün pudra şekerli bir kurabiye yaptım fırına verdim ve fırının içindeki şekilleri bozulup tepside dümdüz oldular ben korkuyorum birdaha pudra şekeriiyle denemeye onun yerine bir kaç kaşık toz şeker katsam sence birsey olurmu bu arada çok cici olmuşlar ben kirpileri çok severim gerçekten kardeşim bu kurabiyelere hasta oldu dershane arkadaşlarıma yap diye tutturdu

Adsız dedi ki...

Merhaba ben dilek blogunuzun sessiz takipçisiyim acemi işi bişiler ararken keşfettim burayı bulduğum ilk günden bu yanada düzenli olarak bakıyorum tek kelimeyle harikasınız acemi şefim :=)
Kurabiyeler muhteşem görünüşleri çok şeker benim gibi kurabiyeden yana yüzü gülmeyen biri bile yapabiliyomuş az önce denedim harika oldular ilk defa yaptığım kurabiye bu kadar güzel oldu sayenizde bende öğreniyorum galiba :))
Ellerinize sağlık sevgiler...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Arkadaşlar içten yorumlarınıza cevap vermek için oturmuştum pc başına. Ama kötü haberi gördüm görmez olaydım. Şu an sadece çok üzgün olduğumu söylemek istiyorum. Çok teşekkür ederim anlayışınız için.

hatice dedi ki...

Esra'cığım bu kadar tatlı şeyler görmedim çook güzel olmuşlar ellerine sağlık...sevgiler..

Cafe Gusto dedi ki...

Esracığım süper olmuş ellerine sağlık.Ayrıca eşinin doğum günü pastası da müthiş.Ailesiyle birlikte mutlu yıllar dilerim.
sevgiler..

aylin dedi ki...

Esracım,
kurabiyeler süper olmuş, eline sağlık. Üzüntünü anlıyorum, başınız sağolsun...

Neslihan dedi ki...

Esracım kaç gündür yazıcam bir türlü olmadı, malum hepimiz çok üzüldük... Ama bu kirpileri yorumsuz geçmek istemedim, harika olmuşlar, hem uzun süredir yapmak istediğim bir şey için bana fikir vermiş oldun, yapınca yazarım, ellerine sağlık
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Acemi şefim
bir sorum olacak bu kurabiyeleri soguk fırınamı vericez vede kirpileri kısım kısım yapıcaz yaptıklarımızı buzdolabındamı bekleticez hepsi bitene kadar.Denemek istiyorum ama yayılmasından korkuyorum.
şimdiden Tşk.
Acemi okur.

Adsız dedi ki...

gerçekten minik kirpicikler bir harika,çok yaratıcısınız,ellerinize saglık.... sitenizide çok beyendim,resimler çok canlı çıkmışlar.sevgiler....

Ilker Erdem dedi ki...

Cocuklar icin cok guzel bir fikir. Cok sevimliler

cennebazz dedi ki...

çok sevimli olmuşlar benceeeeee.ve çok yaratıcı.ellerinize sağlık.sevgilerimle

Disalce dedi ki...

slm..

kimin aklına gelirki....

nerden çıktı bu şekil..bayıldım....not etmem lazım...
unutmamak için..

ellerine sağlık...nefis bişi..

Unknown dedi ki...

Esrammmmm :)2 haftadır sanaldan uzak (mutfağımda tadilet yaptırdım da :) )bir baktım ki aman aman neler yapmış benim güzel arkadaşım bu kirpilere byıldım doğrusu hemen hemen yapıcam canım arkadaşım ellerine sağlık.....

Unknown dedi ki...

aaa kurbağalara bitmişken esas şimdi bittim. walla bravo...kızıma mümkün değil kurabiye yediremedim ama bu fikirlere karşı koysun bakalım...

Adsız dedi ki...

görünce aşık oldum ve bu akşam hemen denedim.ama benimkiler biraz yayıldı.aslında küçük küçük yapmıştım çok yayılmasınlar diye.yayılınca büyüklükleri tam oldu ama makasla dikey değilde yatay kesikler atmaya çalıştım ama çok derine inmedim.kirpinin dikenleri çok dik dik olmadı seninkiler gibi:((ama tadı çok güzel yarın oğlumun kreşine yollayacağım:))bu arada hamuru yoğurup kirpi şekli verip tepsiye dizdim.1 saat dolapta bekletip 5 dakika içinde dikenleri yaptım makasla.daha kolay geldi bana ama nerde hata yaptım acaba:)))yarın yeniden deniycem.ellerine sağlık arkadaşım.

Adsız dedi ki...

gerçekten harika görünüyor acaba içinde kabartma tozu yok mu

Pastanı Seç dedi ki...

ay bende yapcam bu sevimli kurabiyelerden ellerine sağlık canım

sevgiler

Adsız dedi ki...

Bayıldım bunları kesin yapmalıyım, çok sevimliler:)) ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Kirpi kurabiyelerim yayıldı ve çok üzüldüm. Mutfakta çok başarılıyımdır ama nerde hata yaptığımı anlayamadım. hamuru üç parça dalinde akşamdan attım dolaba ve ertesi öğlen çıkardım. hatamı yaptım acaba? ilk fırına attığımızda yayılmaması için çok sıcakmı pişirmeliyiz belki ilk on dakika? ilk kirpilerim ısınıp yumuşamıştı ayrıca taş gibi oldular. çok soru sordum ama önemli benim için. simdiden teşekkürler.

Adsız dedi ki...

merhaba Esra hanım :
kurabiyeleri yaptım ama çok üzgünüm ki yayıldılar. çokta sert oldular. birgün önceden hamurunu dolaba atıp beklettim hata mı yaptım?
kirpiler çok muntazam oldu ama pişerken dümdüz oldular. hamurum da kulak memesi kıvamındaydı. son anda kirpilerim oda sıcaklığına ulaşmıştı sebep bu olabilir mi? nerde hata yapmış olabilirim?

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Herkese merhaba,
Kirpilerde yayılma sorunu olduğu mesajını yazmış bir kaç arkadaş, belki fırınların ısı farklılıkları neden oluyor olabilir. Bir sefer de dolaptan çıkarır çıkarmaz şekillendirdiğiniz kurabiyeleri normalden 10-20 derece daha fazla ısıdaki fırına atıp 10 dakika sonra ısıyı normale düşürerek denemenizi tavsiye ediyorum. Ya da sizlerin bildiği herhangi bir kurabiye tarifine de bu şekli uygulayabilirsniz. Teşekkür ederim hepinize yourmlarınız ve tarifimi içtenlikle denediğiniz için.
Sevgilerimle,
Esra

Adsız dedi ki...

merhabalar çok güzel tariflerin var... hamurum şu an dolapta soğumakla meşgül ben biraz fırın ısısını düşük tutacağım.zira yumuşak olmalarını istiyorum... bakalım nasıl olacak :)
sevgilerle...

nino dedi ki...

datlum yaptim kirpileri :) kermes icin turkce gunu yarin oraya goturucem :) eminim cok sevecek arnavutlar :) sagol tatlim ;)

www.hayriye73.blogcu.com dedi ki...

harika lezzetler paylaşmışsınız ellerinize sağlık, kirpiler çok şeker olmuşlar, sevgilerimle....

beyza dedi ki...

merhaba,
bu seker kurabiyeleri haftasonu yetimler yararına yapacağımız kermes için yapmak istiyorum. bu ölçülerle kaç adet kirpim olur acaba?
teşekkürler şimdiden.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Sevgili Beyza, 14-15 adet kirpi çıkması lazımdı, boyutları biraz daha iri olursa ancak 10-12 adet çıkar. Tebrik ediyorum ayrıca bu güzel organizasyonunuz için de.
Sevgiler,
Esra

Adsız dedi ki...

Merhabalar dün tarifinizi denedim ama tam anlamıyıla fiyaskoydu görüntüsü tatdı çok kötü oldu şeker oranının 5 kaşıktan fazla koymama rağmen tatsızdı 4,5 çay bardağı un demişsiniz bire bir uyguladım ama yetersiz oldu ve fırında tepsiye yayılıverdiler başka bir sitede sizin tarifi deney biri büyük çay bardağı kullanın demiş eğer büyük ölçü kullanmamız gerekiyorsa bunu neden sitenizde belirtmiyorsunu, kabartma tozuda yok kurabiyenizde bu atlandımı yoksa normal tarifinde de kulanılmaması mı gerekiyor yazmadığı için kullanmadım şeker oranı dışında hiç birşeye dokunmadım ama malesef memnun kalmadım tariften ve evde 3 küçük çocuk sabırsızlıkla beklerken çıkan sonuca çok üzüldü:(

PIRIL dedi ki...

Kirpi kurabiyelerinizi fok kurabiyelerle birlikte denedim ve lezzetli olduklari kadar, inanilmaz guzel, hatta insanin yemege bile kiyamayacagi kurabiyeler elde ettim. Kirpi kurabiyelerinizde, boncuk yerine, sizin tavsiye etmis oldugunuz gibi kus uzumu kullandim. Emin olun cok daha dogan ve sirin bir goruntuyle karsilasiyorsunuz boyle pisirince. Her iki tarif icin de tesekkur etmeden duramadim. Ellerinize saglik..

Adsız dedi ki...

Esra Hn.Kirpi kurabiyenizi denedim.Ama görüntü olarak olmadı.Tamamen yayıldılar.(liste de kabartma tozu yok.Unuttunuz mu eklemeyi yoksa zaten katılmıyor mu?)Acaba nerde hata yaptım?Siz ceviz büyüklüğünde toplardan yapın diyorsnuz.Kaç gramlık bezelerden oluşturdunuz?Hamur kulak memesi kıvamında mı,yoksa çok sert bir hamur mu olacak?Ayrıca sizin kirpileriniz dikenleri piştikten sonra da DİK DİK kalmış.Ben bunu da elde edemedim.Mutfak tartım var.Tarifi gram cinsinden verebilir misiniz?Çünkü herkesin bardağı aynı ölçüde değildir.Çok uğraştım yapım aşamasında ama bir türlü sizin şeklinizi veremedim.Hem tamamen yayıldılar.Hem de dikenlerim DİK DİK OLMADI.ŞEKİLDE BEN BU DİKENLERE BAYILDIM ZATEN.Bunu da elde edemeyince sonuç herhaliyle hüsran oldu.5 Yaşındaki kızımın anaokulu etkinliğinde sıra bana geliyor.Bu tarif özellikle GÖRSELLİK OLARAK ÇOCUKLARI ÇOK CEZBEDER DİYE DÜŞÜNÜYORUM.Çok rica ediyorum ben bu şekli en kolay nasıl yapabilirim.Öyle el becerim yoktur.Şekil verme özürlüyüm daha doğrusu.Bu KURABİYELERİ DE YAPIP GÖTÜRMEYİ ÇOK ARZULUYORUM.Lütfen acilen yardım edin.Şimdiden çok teşekkür ederim.SEVGİ VE SAYGILARIMLA....

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Merhaba,
Kurabiyelerinizin yayilmasina uzuldum. Kimi zaman benim de basima geliyor bu durum ve sanirim sorun tereyagi ya da margarinin, oda isisinda fazla beklemis olmasi. Bu sekli istediginiz herhangi bir kurabiye hamuruyla da yapabilirsiniz. Aldigim yorumlara gore genelde sert bir kurabiye olmus. Icinde kabartma tozu yok, fazla kabarirsa bu sefer sekli bozulur diye dusunuyorum. Baska bir hamurla denemedim ama dedigim gibi sizin bildiginiz sevdiginiz bir hamur tarifi varsa ona kabartma tozu koymadan deneyebilirsiniz. Ayrica kirpilerin tatli kurabiye olmasina da gerek yok, tuzlu kurabiye tarifi de harika olur kanimca. Blogumda pastane tuzlusu tarifi var, ondan ceyrek olcu yapip deneyebilirsiniz olup olmayacagini. Hem olmazsa fazla bir malzeme de ziyan olmamis olur ama ben olacagi kanaatindeyim. Sevgiler

cincinsfikirli dedi ki...

sevgili acemi şef;
bu şahane,şirin kurabiyeleri yaptım...hamuru acayip uğraştırdı beni ama sonuç fena sayılmaz... teşekkürler, sevgiler...

http://cincinsfikirli.blogspot.com/2012/09/kirpi-kurabiyeler.html

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Merhabalar,
Bu kirpi kurabiyelere bayıldım...
Çok şirin olmuşlar.
Mutlaka deneyeceğim.
Bu arada sitenize çok güzel. Tarifler, resimler , anlatımlar hepsini çok sevdim. Sizi izlemeye aldım.
Ben de beklerim, sevgiler, Pırıl.

eda dedi ki...

çok guzeeeel ! hemen yapiyorum :)ellerinize saglik

Unknown dedi ki...

Harika gorunuyorlar