Cuma, Kasım 9

Muzlu "Acemi" Pastası...



Şimdi düşünün. Kendi mutfağınızda değilsiniz ama pasta yapma kriziniz tuttu. Ne alet var edevat. Sadece önceki gün şehre indiğimde aldığım bir adet pasta çemberi, annemin eski tarz bir krema sıkma "birşeysi", içine sığıp sığmayacağından emin olamadığım küçük bir fırın. Ee peki bunu nasıl koyacağız bloga? Babamın makine imdadıma yetişti, ayarlarını beceremeyip bulanık fotolar çeksem de o da var. Haa tabii en yakın mesafede hayat kurtaran bir marketi de unutmamak lazım. Dedim ki, bakalım şartlarım böylesine içler acısıyken ne yapacağım? Söz ettiğim mekan sevgili annemin mutfağı. Annem bana kızma sakın, napayım illa ki kendi mutfağım :)
Eşim bizi buraya bırakıp, işi dolayısıyla 1,5 haftalığına Çin'e gitti. Dedim ki kendi kendime, "Uzan da biraz keyfine bak Esra. Mutfak toplama, temizlik yapma. Akşama ne pişirececeğim derdim de yok. Haliyle hazır çocuğa bakan da var. Gel keyfim gel.." Tabii beynimdeki hesap vücuduma uymadı. Duramıyorum ki... İlla ki pişirmem lazım. Önce patatesli börekle, haşhaş tohumsuz limonlu kek yaptım. (Burada haşhaş tohumu bulmamın imkanı yok. Halbuki evde stok stok) Kesmedi ertesi güne kısırla tuzlu kurabiyelerimden yaptım. Baktım olmuyor ellerim kaşınmaya devam ediyor, o zaman anladım ki benim sıkı bir doz almamın zamanı gelmiş, koştum mutfağa. Öyle mi yapayım böyle mi derken bu garip pasta ortaya çıktı. Aslında yayınlamayacaktım ama kızkardeşim tadını süper bulup ben de yapacağım illa ki sayfana koy deyince geçtim başına. Şimdi neden mi garip, anlatayım.

Pandispanyası 3 yumurta, 1 su bardağı şeker, 1 su bardağı un, 1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya, 1/2 çay bardağı yağ ve 1/2 çay bardağı süt ile herzamanki tekniğimle yapıldı. Yapıldı da, çember kaç cm'lik haberim yok ki? Göz kararı yaptım, fırını ısıttım. Baktım ki fırının tepsisi girintili çıkıntılı. Yani çember akıtacak. Önce tepsinin dört bir köşesini alüminyum folyodan kestiğim parçalarla yükselttim. Ardından dört kat yağlı kağıtla kapladım. Çemberi de yağlayıp yağlı kağıtla sardım sarmaladım. Ortaya şu sağdaki görüntü çıktı.

Kekim önce kabardı ardından taşmaya başladı. Haliyle bir çöktü çöküş o çöküş. Allahtan sadece çember yüksekliğine kadar çökmüş. Attım balkona.

Kremamda sorun olmadı, Yıldız Çiçekli Pasta'daki kremayı hazırladım. Ayrıca da krem şanti. Baktım işler yoluna girmeye başladı, kekimi böleyim dedim. Bıçakla ilk katı ayırırken başladı sorun. Bıçak sert bir şeye mi değdi, ay bu kekin içinde ne var derken tezgaha çarptığımı anladım. Kekimi de yamuk yumuk kesmiş miyim? Napayım oradan yama buradan traş dedim hallettim.
Sıra kaplamaya geldi ama bu arada benim oğlan paçamı çekiştirip duruyor. Uykusu gelmiş el mahkum. Götürüp uyuttum, pastamın başına döndüm fakat kaplama yaparken baktım ki krem şanti yetmiyor. E bu sıpa da mikser sesine uyanıyor? Yapacak bir şey yok, kaplayabildiğim kadar kapladım, süslemesi için birazını kurtardım. Üzerine yarım muzdan iki adet koyup tart jölesi yaptım, kenarlarını şanti ile süsledim.İyi de pastanın altı yer yer görünüyor??.Ne yapabilirim derken gözüme hindistan cevizi çarptı. Üç kez öpüp başıma koyduktan sonra pastamı bu nimete buladım. Kamufle olmuş pastaya yapacak pek bir şey kalmadı ama inat bu ya, illa ki süslü olacak! Amma velakin, sıkma şeysinden çıkan krema, hindistan cevizine yapışmıyor!!! Ola ola ortaya ancak bu görüntü çıkabildi...Neyse işte gerisini siz anlayın, ben boşuna "acemi şef" demedim kendime ;)

54 yorum:

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba canim, bu pastanin hikayesi de görüntüsü de harika, ne de olsa icinde muz var ve ben böyle lezzetlere bayilirim. Ellerine saglik diyorum ve sana ve ailene simdiden güzel bir hafta sonu tatili diliyorum.

Selam ve sevgilerimle..

Seda dedi ki...

valla esracım tek kelimeyle süper.senin acemiliğin benim profesyonelliğim şekerim.ben senin gibi pratiklik kazanana kadar oooo çok sular akar bu derelerden çook.
işin şakası hakikaten insan kendi mutfağının dışında bir şeyler yaparken asla aksilikler yakanı bırakmaz.tadı bile aynı olmaz ki seninkinde böyle olmamış.
ellerine kollarına sağlık canım.kar topu gibi görünüyor valla..

nes-kafe dedi ki...

Yok yok sen hala ustasın bu kadar zor şartlarda bile görüntüsü güzel bir pasta çıkarmışsın ellerine sağlık :)

başka mutfakta bende çalışamam o yüzden neler çektiğini az çok anlıyorum :)

ebrulitatlararsiv dedi ki...

Esra'cım görüntüsü gayet güzel olmuş. E tadıda nefismiş. Daha ne olsun. Senin diğer yaptıklarını bildiğimiz için hiç önemli değil şekli. Ellerine sağlık. Afiyetler olsun. Sevgiler..

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Kevsercim çok sağol, tadı kurtardık da görüntü vahim. İbreti alem olsun dedim, koyuverdim :)

Sedacım kendine haksızlık ettiğini biliyorum, hiç de acemi değil pastaların. Sadece yeni denemeler yapılırken başa gelen durumlarda öyle oluyordur ben eminim. Çok teşekkür ederim yorumun için.
;)

Neslihancım ben abarttım zor şart işini, ee bu acemiliğe bir kılıf lazımdı :) Siz yine de mutfaktan bilin :))))Öptüm.

Ebrucum çok tatlısın, teşekkür ederim, arada böylesini de yapayım da diğerleri daha güzel gözüksün değil mi? ;)
Sevgilerimle,
Esra

Adsız dedi ki...

........ , . - . - , _ , .........
......... ) ` - . .> ' `( .........
........ / . . . .`\ . . \ ........
........ |. . . . . |. . .| .......
......... \ . . . ./ . ./ .........
........... `=(\ /.=` .............
............. `-;`.-' .............
............... `)| ... , .........
................ || _.-'| .........
............. ,_|| \_,/ ...........
....... , ..... \|| .' ............
....... |\ |\ ,. ||/ ..............
.... ,..\` | /|.,|Y\, .............
..... '-...'-._..\||/ .............
......... >_.-`Y| .................
.............. ,_|| ...............
................ \|| ..............
................. || ..............
................. || ..............
................. |/ ..............
HER HAYIR KAPISININ ANAHTARI BESMELE, BAŞLAYALIM BU GÜNE YÜCE ALLAH İSMİYLE, İHSAN KAPILARINI, SEN BİZE AÇ YARABBİ! ÜSTÜMÜZE BEREKET, MAĞFİRET SAÇ YARABBİ!. HAYIRLI CUMALAR.

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Esraaaa sen ne tatlısın ya:)

Pastanın tadını bilmem ama, görüntüsü bence çok güzel olmuş. Kardeşin boşuna ısrar etmemiş yani koy bloga diye:)

Esra Kars dedi ki...

Esra o kadar aksiliğe rağmen bence harika olmuş ellerine sağlık.Her zamanki gibi harikalar yaratmışsın :)
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Esracım merhaba uzun bir sessizlikten sonra seni görmek güzel..Kesinlikle herkesin kendi mutfağı imkanlar ne kadar fazla olursa olsun herkesin bir düzeni var en önemlisi...Bu kadar aksiliğe ve imkansızlıklara ragmen bence oldukça güzel bir pasta olmuş ellerine sağlık...

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Birisi şurdan şu "acemi" yazısını silsiiiin :)))

Adsız dedi ki...

Eeee şekerim , kırıp dizini keyif yapmayı bilmeyenlere , her ortam ve koşulda üreteceğim diyenlere ders olsun senin bu maceran :)

Ayrıcana , resimdeki pasta hiçte o kadar kötü görünmüyor.

Azmine hayran kaldım !

Aynur dedi ki...

::)) Cok hos ya :) Valla ben önce hikayesine bittim daha sonrada mecburiyetten kullanilmis olan hindistan cevizlerine.ben bir hindistan cevizi hastasi olarak.Ama öle dusunuldugu yada dusundurulmeye calisildigi kadarda kötü degil pasta bence tadi nefis olmusdur afiyet olmusdur umarim:)

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Sevgili Nurla,zarif çiçeğin ve hayır duaların için çok teşekkür ederim.Amin canım.

Nazifecim teşekkür ederim, utandım şimdi :) Sağol canım içten yorumun için.

Esracım çok zarifsin, ben iyi-kötü ne koyarsam koyayım o kadar içtenlikle yorum yapıyorsunuz ki mest oluyorum :)

Zerrincim teşekkür ederim uğradığın için. Bundan sonra beceremediğim her şey için başka mutfaktaydım demeye karar verdim :))

Burcu ne zaman senin gibi bir baklava yaptım, işte o zaman silerim "acemi" yazısını :))

Burçin o kadar doğru şeyler yazmışsın ki pes vallahi. Ama hala duramıyorum şimdi ne yapsam ki?? Ah işte alışmış kudurmuştan beter. Yakında blog hastalığı diye birşey çıkmazsa ben de ne olayım :)
Sevgilerimle,
Esra

Saliha dedi ki...

BU KADAR KISITLI IMKANLARLA PASTA CIKARMISSIN BIRDE ACEMIYIM DIYORSUN ALLA ALLA ESRA ANLAMADIM BEN BU İŞİ...KIM BILIR CIN'DE NELER CIKACAK ORTAYA NELER:)

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Aynur çok teşekkür ederim, aslında hiç fena olmadı hindistan cevizi, sadece o görüntüyü kapatabilmek için biraz fazla kullanmışım öksürük yaptı :))

Saliha vallahi acemiyim yaa.. Benim mutfak öyle tılsımlı ki, hep gözünüze hoş görünen şeyler üretiyor :))
Sevgilerimle,
Esra

aylin dedi ki...

Ah Esra'cim,
geçmiş olsun öncelikle. Ama hiç de kötü görünmüyor resimler. E tadı da güzelmiş, daha ne istiyorsun... Bu kadar malzemeyle ancak bu kadar... Bu arada, senin yazını okurken gülmekten karnıma ağrılar girdi yaaaa... Bi de cidden, acemi lafini kaldir diicem ama marka oldu artık galiba.... :)

Adsız dedi ki...

Esracığım,
Sevgiyle yapılan, samimiyetle anlatılan bir pasta ancak bu kadar kibar ve şık olabilir. Ellerine sağlık canım.
Benim zamanla yarışarak kendimce yaptığım mutfaktaki ufak deneyimlerimi görme meselesine gelince inanki senin yaptıklarının yanında o kadar basit kalıyorki hani bir tanesinin resmini göndereyim desem bile (daha önce yaptıklarımın resmini çekme alışkanlığım hiç yoktu) ayıp olacağını düşünüyorum. Ama inşallah bende zamanla senin ışığınla bir şeyler öğrenip, bir arpa boyu yol kat edeceğimi düşünüyorum.
Sevgilerimle,

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Esra merhaba,
Pastan çok güzel olmuş, ellerine sağlık canım.Çok zengin malzemelerle hazırlanan yiyecekler için rahmetli dedeciğimin bir sözü vardı' bunun içine çarığımı da koysam yersiniz' derdi.
Bence de marifet kıt olanaklarla ve az malzemelerle de ortaya güzel şeyler çıkarma isteği ve azminde.
Bu nedenle seni kutluyorum. Biz pastacılar görüldüğü gibi hiçbir engel tanımıyoruz. Yok fırın öyleymiş, tepsi böyleymiş, krema yokmuş filan gibi. Hemen yerine alternatifleri uygulanıyor veya çare bulunuyor.
Bir önceki pastan da çok emek verilmiş muhteşem bir pastaydı. Ben artık söyleyecek yeni bir söz bulamadığım için yazamamıştım.
Uzaklara gideceğin için çok üzgünüm. İnşallah bir çaresini bulursun da blogundan bizleri mahrum bırakmazsın.
Tekrar ellerine sağlık der sevgilerimi yollarım.

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Yine de pastan çok güzel görünüyor canım. Başkasının mutfağında en güzel yaptığın tarif bile tutmuyor. Hani kendi marifetini göstericeksin ya :))ama tam bir komiklik oluyor. Ben de anneme misafir geliceği zaman dur sen telaş etme mutfak kısmını hallaederim derim, market kısmını başarıyla bitiririm ama alet edevat yabancı olduğu için aksilikler olur. Tabii annem keşke su böreği yapsaydım, zeytinyağlı dsarsaydım falan der:))Ellerine sağlık sevgiler....

Leziz Tarifler dedi ki...

Merhabalar..Acemi muzlu pasta böyle ise, ustası nasıl olacak acaba.. Çok zevkli ve göze hoş görünüyor. Ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım bende kendi mutfağımın dışında rahat edemiyorum. Bu yüzden seni çok iyi anlayabiliyorum. Onca olumsuzluğa rağmen çok lezzetli görünen bir pasta olmuş.

kamiş dedi ki...

Merhaba Esra, öncelikle "sen acemi şef isen, ustası nasıl olurdu acaba?" demek istiyorum :) Sadece ismin öyle, ürettiklerin tecrübe işi :) Taa Çinlerden bize seslendiğin için de teşekkür etmek isterim şahsen.. Benim de haberlerim var :))

MİNELİ dedi ki...

Bence pasta süper görünüyor.Sizinde dediğiniz gibi tadıda nefis olmuş ee baka ne söylenebilirki.Ellerinize sağlık.

Pastanı Seç dedi ki...

Valla herşeye rağmen çokta güzel olmuş.
Ellerine sağlık

kuzine dedi ki...

:) Yaşadıklarını bazen kendi mutfağımda bile yaşadığım oluyor :))
Sadece hindistan cevizimi bazen öyle akla gelmedik malzemeleri üç kere öpüp başıma koyduğum çok olmuştur :))
İstediğin görüntüyü yakalayamamış olabilirsin ama tadının müthiş olduğu kesin.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

canım esracığım....
anlatımın bir harika ,pastada çok güzel gözüküyor inanki..ne acemisi öyle bir ustalık göstermişsinki..kim bu şartlarda pastay yapmaya uğraşır sence..:)çok güzelde gözüküyor ayrıca...bu arada ALLAH kavuştursun evine ve eşine....selamlar sevgiler...çok öptüm

Yasemin dedi ki...

valla esracim :) en zor kosullarda bile uretebiliosan bisiler bence sen acemi degil gayetinde ustasin :) zaten marifet hersey elinin altindeyken degil asil hicbisey yokken uretmek ;) ellerine saglik!

Adsız dedi ki...

Merhaba.O kadar aksiliğe rağmen bu kadar hoş bir pasta yapman acemiliğini değil ustalığını gösteriyor.
Çok nefis görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler


www.annemmutfakta.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Esracım pastan çok güzel görünüyo maşallah önemli olan da bence olmadık zamanlarda güzel çözümler bulabilmek kremanın olmadığı yere hindistan cevizi ile çok güzel bir pasta üretmek harikasın öpüyorum seni kib

Aybike Ceylan dedi ki...

Esra'cigim,
Harika bence, cok guzel olmus, muzlu pastalar herzaman favorimdir.

Sevgilerimi gonderiyorum ve iyi bir hafta diliyorum

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Aylincim canım sağolasın. Ama "acemi"m dursun bir kenarda. Acil durumda çok işe yarıyor :)))

Hümeyracım önce bir göreyim ondan sonra karar veririz ne kadar yol katettiğine :) Eminin son derece alçakgönüllülükle söylüyorsun ;) İçten sözlerin için ne kadar teşekkür etsem azdır.Sağol canım.

Işıl Hanım, öncelikle dedenize Allah rahmet eylesin, belli ki çok şeker bir insanmış, söze çok güldüm :))) Dediğiniz gibi insan aklına koydu mu illa ki bir şeyler yapacak. Tabii alet işliyor, el övünüyor, biz de güzel sözleri duyma keyfini yaşıyoruz. Bu arada Çin'den size ulaşacağım inşallah, bloguma ve sizlerin bloglarına girebiliyorum oradan :)Çok teşekkür ederim..

Aslı beni iyi anlamışsındır o zaman :))) Gerçekten öyle oluyor. İnsan kendi aletlerşne alışıyor, fırınımızın ne zaman yakacağını, kalıbımızın kaç yumurta aldığını çok iyi biliyoruz. Sağol canım yorumun için..

Feyhan çok teşekkür ederim, aslında profesyonellere göre hepsi acemi işi işte ama biz bu kadarla iki üç iltifat aldık mı havalara uçuyoruz :)))

Seldacım çok sağol canım, dediğin gibi, gözümüz kapalı olsa bir şeyler pişirebilir değil mi? :))

Kamilecim öncelikle tebrik ediyorum, az sonra bloguna da yorum bırakacağım; Allah hayırlı kazançlar versin çok tatlı bir mekan olmuş. Bir gün kısmet olursa bie dilim cheesecake yemeye geleceğim canım ;) Bir de ben daha gitmedim çok şükür, sadece evi tutup geldim, kısmetse gelecek ay gidiyorum :(((

Mine çok teşekkür ederim :)

Aylin çok teşekkür ederim, blogun hayırlı olsun, gerçekten harika şeylerle karşılaştım orada :)

Kuzinecim çok güldüm, demek sen de öpüp başına koyuyorsun :))) En iyi yaşayan bilir hakikaten ama arada böylesi anılar da çok sevimli oluyor. Tabii o an değil :)))

Handecim çok teşekkür ederim, amin canım. O şartlarda pasta yapmakla kim uğraşır biliyor musun? Benim gibi rahatının kıymetini bilmeyenler :))))

Yasemincim ne güzel şeyler söylemişsin tatlım, çok teşekkür ederim :)

Zeynepcim iltifatın için teşekkür ederim.

Feyzacım çok teşekkür ederim, insanın mutfağının kıymetini bilmesi için arada lazım böyle şeyler işte :)

Aybikecim çok sağol canım, sana da iyi haftalar dilerim.

Sevgilerimle,
Esra

sunrise dedi ki...

Esracim,
Bence o adindaki "acemi" kismini atmanin zamani gelmis. Bu pasta onun en iyi ornegi cunku. Herkes cesit cesit malezeme ve alet edevatla herseyi yapmayi basarabilir, onemli olan yoklukla en guzel seyi basarip cikarabilmek. Yolun acik olsun valla. Tek uzuldugum acaba Cin'e gidince bizi aksatacak misin?

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Haticecim sağol ama dursun istersen. Bak pek işe yarıyor böyle durumlarda :))) Biliyor musun ben de onu düşünüyordum az önce. Çin'e gittikten sonra en az 2 ay tarif koyamayacağım. Çünkü eşyalarımız gelene kadar otelde kalacağız ve orada birşeyler pişirmemin imkanı yok. Artık sizlerin yaptıklarıyla avunurum ben :(

gülriz dedi ki...

Ben yerim böyle acemi pastasını, muzlu muzlu, bol hindistan cevizli... Ellerine sağlık canım, kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

oyy benım acemı sefıme bakın.. zor sartlar altında nasılda lezız bır pasta cıkarmıs ortaya...elıne sağlık sefım..

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

merhaba,

Esra'cım seni mutfak şövalyesi ilan ediyorum.
nerde olursan ol kıpır kıpır duramadığın ve mutfak şeysileriyle yinede harika bir pasta yaptığın için

ne cümle oldu beeeeee

sevgiler canım :):):)

Ilker Erdem dedi ki...

Sevgili Esra Allah iyiligini versin cok guldum yazina. Ayrica pasta da cok guzel duruyor. Ben de hic bos oturamam gittiyim bir yerde. Mutlaka mutfaga girerim. Ya azicik otursana diyorum kendi kendime evde zaten yoruluyorsun. Yok yok akillanmam ben.
Sevgiler

Saliha dedi ki...

canım cok gecmıs olsun ya...uzldum ınankı..senın saglıgın daha muhım tabııkı ama muhakkak beklerım:)sevgılerımle..

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Pasta çok lezzetli görünüyor Esra'cığım. Hikayesi de bir o kadar lezzetli olmuş. Bayılarak okudum. Ellerine sağlık...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Gülrizcim bu bitti, bir dahaki sefere sana da bir dilim ayırayım olmaz mı? :) Teşekkürler yoruum bıraktığın için..

Fidancım sağol canım :)

Esra öldüm burada, koparttın beni :))) Dur, diz çökeyim de omuzlarıma kılıç dokundur :))) Ay sevdim ben bu işi. Mutfak şovalyesiyim ben :)) Kılıcım da mutfak şeysilerinden!! :)))))

İlker o zaman sen de bendensin. Rahat batıyor bize desene. Yok illa ki hünerlerimizi(!) göstereceğiz :))))

Salihacım sağol, inşallah canım.

Burçincim teşekkür ederim canım.
Sevgilerimle,
Esra

Adsız dedi ki...

merhaba bence pasta harika gözüküyor.siz acemi şefseniz biz ölelim artık.sevgiler...

Adsız dedi ki...

acemi zannedip sitenizi gezdim kendime arkadaş buldum demiştim bende acemiyim sitemdewww.yildizmutfagi.com
hemen fikrimi geri aldım

Adsız dedi ki...

güzel coook güzel

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Esra Elm Sokağında Kabus yaşayıp da bu denli güzel bir pasta yaptıysan sana nasıl acemi denir bilmem valla taş olur insan taş...
sevgiler..

banu kırmızıgül dedi ki...

harika bir pasta olmus ellerinize sağlık. sevgiler..

Unknown dedi ki...

esracım merhaba, maceranı bir solukta heyecanla okudum ve azmine hayran kaldım...acemi şef değil asıl şef sensin. pastanda gayet iyi görünüyo...

Adsız dedi ki...

görüntüsü ayrı güzel anlatışın ayrı güzel ellerine sağlık

sekergibi dedi ki...

merhaba esra,
tesadüfen buldum siteni
çok sevdim bundan sonra müdavimlerindenim haberin olsun
ayrıca kendine haksızlık etme aceminin acemisi var gelde beni gör.
ziyaretin beniçok memnun eder.
sevgiler

Hatice dedi ki...

merhaba Esra, pastan çok güzel görünüyor, hiçte acemi işine benzemiyor, diğer pastalarında bir harika, ellerine sağlık...
profilinden gördüm sen de İzmitliymişsin, benim eşim de İzmitli, ben de yarı buçuk sayılırım herhalde:)
sevgiler...

ayseyaman dedi ki...

Acemi sefim yazını okurken bir yandan da hangi şarkıyı mırıldandım biliyorrr musun?he he he!
burada! :) ama sözleri biraz değiştirip pastaya uyarlamak lazım..:)
her nerde ve nasıl bir mutfaktaysan pastaların hep güzel olur senin...
güzel ellerine sağlık
optm sevgilerle

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Sitenizi zevkle ve hayranlıkla gezdim (hatta ağzım açık kalarak). Acemi Şef ismini alarak kendinize çok haksızlık etmişsiniz:) Başarılarınızın devamını dilerim.
Sevgilerimle,
Elif E.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Sevgili Emel eminim sen de harika şeyler yapıyorsundur, adresini bırakırsan tekrar görüşebiliriz ;)

Sevgili Yıldız Mutfağı sitenizi gezdim hiç de acemi değilsiniz, iltifatınız için çok teşekkür ederim :)

Sevgili anonymous, teşekkürler..

Serpilcim çok sağol, sözüne bayıldım!

Banu çok teşekkür ederim..

Seçilcim çok sağol canım, hepimiz kendi mutfaklarımızın şefleriyiz, değil mi? ;)

Yeşimcim teşekkür ederim..

Tülin çok teşekkür ederim içten sözlerin için, mutfak işinde herşey birer tecrübe, o nedenle bir adım daha tecrübeli olan daha becerikli gibi oluyor. Eminim kendine haksızlık ediyorsundur. Sanırım önceden bir sayfan vardı blogcu'da, adresi yazarsan sevinirim, ben de senin tecrübelerinden faydalanmak isterim.

Hatice çok teşekkür ederim sözlerin için. Demek eşin İzmitli, bir İzmit gelini olarak sen de öyle sayılırsın ;)

Ayşe..!! Çok güldüm parçaya yaa.. :))) Çok sağol canım ruhumu okşayıcı sözlerin için...

Sevgili Elif beni çok mahcup ettin, güzel sözlerin için ne kadar teşekkür etsem azdır..
Sevgilerimle,
Esra

LaMa dedi ki...

Arkadaslara takiliyorum, goruntu de pastada cok guzel :) Hala kendine sef diyorsun ya ,bu kismini akil almiyor ')
esine de mutlu yillar,hep beraberce...

Mutfakname-Zuhal dedi ki...

canım 28 nisanda kayınvaldemın dpgum gunu var. ona krema lı pasta yapmak istiyorum . ben pasta konusunda çok acemıyım. ama senden acemıyım gercek yani :)) bana yardımcı olabılırmısın?? sana malzemelerımı sayayım... pandispanya kesen aletim, kelepçeli kalıbım, krema sıkma torbam, kurabıye kalıplarım, hamur kesici aletim, 3 renk gıda boyam, gıda simim, var bunlarla yani elimdeki malzemelerle nasıl bir pasta yapabılrım??? yardımcı olursan cok sevinirim. özellikle pandispanya konusunda. daha önce çok pands. yaptım ama guzel olmadı kesemedım onlarıda bende gıttım o kesen aletten aldım. daha dogrusu kaynvaldem almış sagolsun. şimdi ona pasta yapıcam ama korkuyorum pandispaya konusunda :((( yardım edersen çoooook ama çok sevınrım opuıyorum sebgıyle kal. çan çin çonumm..