Pazar, Şubat 25

Çıtır Kalamar Halkaları


Balık yaptığım günlerin vazgeçilmezidir kalamar tava... Ama bugüne kadarki tariflerim nedense balık restaurantlarının tadını vermiyordu. Ya üzerideki bulamaç sıyrılıyordu ya da kalamarlar kuruyordu. Bir çok yemek sitesinin, yemek kitaplarının tüm denemeleri başarısızlıkla sonuçlanıyordu, ta ki yurtdışına açılana kadar :) Yabancı bir sitede bulduğum tarifi de deneyeyim bari dedim, sağolsunlar tüyolarını sakınmamışlar; ben de bu sayede sonunda restaurant lezzetine ulaştım. Denerseniz pişman olmazsınız.



Malzemeler:


500 gr halka kalamar

1 yumurta

1/2 çay bardağı süt

1 çay bardağı un

1 çay kaşığı tuz

1 tutam karabiber

1 su bardağı kadar ekmek kırıntısı ya da galeta unu

Kızartmak için sıvı yağ


Yıkayıp iyice kuruladığınız kalamarları bir kabın içinde unlayıp fazla unlarını silkeleyin. Tuz ve karabiber serpin. Bir başka kapta 1 yumurta ve sütü çırpın, kalamarları önce bu karışıma, ardından ekmek kırıntısı ya da galeta ununa bulayın. Kızgın yağda altın sarısı olana dek kızartın.



Kalamar tava tarator sossuz olmaz:


3 dilim ekmek içi

2 diş sarımsak

1/2 limon suyu

1 çay kaşığı tuz

1 tutam kırmızı biber

1 tutam karabiber

2 çorba kaşığı mayonez

1/2 çay bardağı su

Tüm malzeme mutfak robotunda çekilir. Kıvamı muhallebi gibi olmalı, koyu olursa azar azar su ya da limon suyu ekleyerek çatalla çırpmalısınız. Arzu ederseniz mayonez miktarını arttırıp içine kıyılmış maydonoz ekleyebilirsiniz.


14 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Esra,
Kalamar herzaman sevdigim deniz urunleri arasindadir ve de hic denememistim. Bu tarifi bulduguma cok sevindim, ellerine saglik.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

canim ellerine saglik bu siralar fazla vakit bulamiyorum ama seni takip ediyorum cok guzel gorunuyor her iki tarifte tariflerinin devamini bekliyorum sevgiler

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Aybike ve Aylin, gecenin bu saatinde de olsa yorumlarınızı esirgemediğiniz için teşekkür ederim. :)

Adsız dedi ki...

esra tarıf ıcın tesekkurler bende oncelerı deneyıpte vazgecmıslerdendım.
bu tarıf denemeye deger
elıne saglık.
yesımceyemek

Nukhet dedi ki...

Sevgili Esra

Balik disinda deniz urunlerinden bir midye bir de kalamar yerim. Restaurantlarda kalamar yemeye bayilirim. Daha gecen gun dondurulmus alsam da kendim yapsam nasil olur diye duunuyordum ki tarifinle karsilastim. Cok mutluyum ve kesinlikle bir iki gun icerisinde deneyecegim. Cok tesekkurler. Sevgiler

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Yeşim teşekkür ederim canım ben de çin usulü yaptığın karidesi deneyeceğim zaten görmüşsündür Çin yemeklerine olan merakımı :)))

Nükhetcim lütfen yaparsan nasıl olduğunu paylaş olur mu, ben de tesadüfen tutturmadığımdan emin olurum böylece :))
Sevgilerimle,
Esra

Nukhet dedi ki...

Esracim

Evet aksam yaptim Kalamarlari. Evet guzel oldu yedik ama seninkinden bir farklari vardi. Ben burada markette minyatur denebilecek kalamarlardan buldum. O kadar kucuklerdi ki anlatamam. Kucuk olduklari icin sosu ve galeta ununu ustunde tutmalari fazla mumkun olmadi, Kizartirkan genelde yagin icinde dagildi. Ama Daginik olarak da olsa biz yedik cok begendik. Hele kizim bayildi. Tarator sosu da cok guzeldi. Ben bundan sonra ara ara yaparim artik. AMa buyuklerinden bulmaya gayret edecegim. Tesekkurler. Sevgiler

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Nükhetciğim üzüldüm güzelim çıtırların sıyrılıp gitmesine :( Umarım daha irilerini bulup da deneme şansın olur. Yine de beğenmiş olmana çok sevindim, afiyetler olsun!
Sevgilerimle,
Esra

Adsız dedi ki...

esra kalamar tarifini bugün denedim,cok güzel oldu eşim cok begendi.artık sürekli ister sanırım.ellerine saglık
sevgiler

Adsız dedi ki...

Sitenizi yeni keşfettim bugün. Pastalarınıza bayıldım. Annenizle birlikte olan resminizdeki "aşk" çok güzel. Benim kızlarımla da aynı aşk var. Aynı kokuyu aldım:)
Eğer balık restaurant'larında yediğimiz kalamarın aynısını yapmak isterseniz benden size özel bir tarif; ister donmuş ister taze, kalamarı terbiyede bekletmezseniz kayış gibi olur.
Deneyin lütfen.. bayılacaksınız.

 ½ kg dondurulmuş kalamar
 2 şişe maden suyu
 1 su bardağı un
 2 su bardağı sıvıyağ
 Karabiber
 Tuz
Terbiye için:
 1/2 çorba kaşığı karbonat
 2 çorba kaşığı pudra şekeri
 1 adet limonun suyu
Temizlenmiş 250 gr Kalamar için 1 şişe maden suyu hesabıyla, kalamarları maden suyunun içinde 1 gece bekleterek yumuşamalarını sağlayın. Daha sonra kalamarları, üzerlerine 1 tatlı kaşığı karbonat, limon ve şekeri ilave ederek, hepsini yoğururcasına yaklaşık 20 dk ovun. Kalamarları ılık su ile yıkayın ve üzerini kapatacak kadar süte yatırın. 2 saat sonra sütünü süzdürüp bol suyla yıkayın. Üzerine tuzu ve karabiberi ekleyip iyice karıştırın. Un, kırmızı toz acı biber ve tuzu karıştırın. Yayvan bir tabağa yayın. Başka bir yayvan kaba sütü koyun. İçine 2 kaşık eritilmiş tereyağı ve az tuz koyup karıştırın. Kalamarları önce iyice unlu karışıma ardından tereyağlı süte, tekrar una ve tekrar tereyağlı süte bulayıp bol kızgın yağa atın. Kalamar pişerken içindeki su zerrecikleri patlıyor ve etrafa kızgın yağ sıçratıyor, kapaklı bir tava tencere, fritöz kullanın, ya da cok ince delikli yağın dışarı sıçramasını önleyen kapak kullanın. Kalamarları bir dakika civarında tutup kızgın yağdan çıkarın, fazla kızartırsanız sertleşir.
Kalamarları sıcak olarak taratorla servis edin.
TARATOR
 6 dilim bayat ekmek içi
 5 adet sarmısak
 3 yemek kaşığı sirke
 2 yemek kaşığı zeytinyağı
 tuz
Islatılmış ekmek içlerini iyice sıkın. Avuçlarınız arasında ovalayarak ufalanmasını sağlayın. İçine dövülmüş sarmısak, sirke, zeytinyağı ve tuzu ilave edip, krema kıvamına gelene kadar catalla ezercesine karıştırın. Kıvamı çok koyu ise azar azar su ekleyebilirsiniz.
Sevgiler
NUR SEYDAK

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Müzeyyen çok teşekkür ederim, afiyetler olsun..

Nur Hanım öncelikle çok teşekkür ederim öneriniz için, bir dahaki sefere kesinlikle deneyeceğim. Kızlarınızla aranızda bu aşkın olmasına çok sevindim, o zaman siz de birbirinizi tamamlıyorsunuz demek ki, ne mutlu size... Bir blogunuz var mı bilmiyorum ama varsa yazarsanız sevinirim, eminim başka harika fikir ve tarifleriniz vardır...
Teşekkürler ve sevgiler,
Esra

Adsız dedi ki...

Ne çok severimmm kalamarıı,bayılırım.Tarator sosuyla.Ellerine sağlık süperr.Blogumda görüyorum ya girenleri.Wuhan görünce ay bi duygulanıyorum:) Tipik bir balık burcu olarak..anneni düşünüyorum sen,birbirinize özleminizi..Yok yok deli diilim :)

Cihan dedi ki...

teşekkür ederim dostum şimdi bir paket kalamar aldım buzlarnın çözülmesini bekliyorum pişirmek için beyaz şarap eşliğinde kız arkadaşımla beraber yemek için sabırsızlanıyorum :)

Didem Yazgan dedi ki...

Gerçekten çok güzel bir tarif süper oluyor