Pazar, Ekim 14

Cafe Fernando'nun Muhteşem Brownie'si...


Öncelikle herkesin geçmiş bayramını kutlamak istiyorum. Bloguma gelip değerli yorumlarını ve bayram tebriklerini bırakan tüm arkadaşlarıma teşekkür ederim. Bu ara çok yoğun zamanlar geçirdiğimi için herkese geri dönemedim, her bloga uğrayamadım. İnşallah bugünkü telaşemi atlatırsam ve sağsağlim evime dönersem kaldığım yerden devam etmeyi umuyorum.
Bir süre blogumu güncelleyemeyeceğim için ve sizlerin de gelip gidip aynı pastayı görmekten sıkılacağınızı düşündüğüm için üç gün önce yaptığım bir tarifi ekleyeyim dedim. Baklava tarzı tatlıları pek yiyemeyen biri olduğum için bayram için başka tür bir tatlı arayışındaydım. Değişik bir tarif aramak için blog turlarken muhteşem bir sayfaya rastladım. Yapanın bir erkek olduğunu görünce şaşkınlığım iki katına çıktı. Tabii en ünlü aşçıların erkek olduğunu biliyorum ama bloglar arasında hiç rastlamamıştım. (Oktay Usta hariç)
Tarifi yayınlamak için kendisinden izin alacak vaktim olmadı malesef. Umarım bana kırılmaz, eğer bir mahsuru olduğunu bildirirse, hiç kırılmadan kaldırabilirim :) Sevgili Cafe Fernando-Cenk'e teşekkür ederim. Daha önce hayatımda bu kadar lezzetli bir brownie daha yemedim. Denemenizi şiddetle tavsiye ederim; endorfin hormonunuzdaki artış, sizi deliye çevirecek!
Tarifi aynen uyguladım ama sadece ek olarak bolca ceviz ekledim. Bir de keki dolapta değil, serin balkonda sakladım. Tarif için buraya tıklayın.

30 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Esra,
Hiçbir sakıncası yok. Aksine tarifi beğenmen çok hoşuma gitti. Harika da bir fotoğraf çekmişsin. Afiyet olsun!

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Esracığım merhaba,
Bana yazdığın yorum için teşekkür ederim. Bilmiyorum çocuklarım nerde yedilerse (herhalde bir cafe-pastane) o zaman içinden de çikolata akıyormuş, bu beklentilerini karşılamadığı için şaşırdılar sanırım.
Gelelim Cafe Fernando(Cenk Bey'e);
o ve yaptıkları müthiş şeyler. Ben sürekli onun bloğunu da takip ediyorum. Verdiği tariflerden uyguladıklarımın hepsi enfessss oldular. Hikayesini okuduğunuzda bu övgüleri gerçekten hakettiğini göreceksiniz.
Sizin brownie'nizde çok güzel olmuş,ellerinize sağlık.
Sevgiler,

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Esracığım merhaba,
Bana yazdığın yorum için teşekkür ederim. Bilmiyorum çocuklarım nerde yedilerse (herhalde bir cafe-pastane) o zaman içinden de çikolata akıyormuş, bu beklentilerini karşılamadığı için şaşırdılar sanırım.
Gelelim Cafe Fernando(Cenk Bey'e);
o ve yaptıkları müthiş şeyler. Ben sürekli onun bloğunu da takip ediyorum. Verdiği tariflerden uyguladıklarımın hepsi enfessss oldular. Hikayesini okuduğunuzda bu övgüleri gerçekten hakettiğini göreceksiniz.
Sizin brownie'nizde çok güzel olmuş,ellerinize sağlık.
Sevgiler,

NiNo dedi ki...

wowooowowowowwwwwwwww nefis gorunuyor gercektende bende cok severim browniiiii ellerine saglik canim

Serpil dedi ki...

Sizinde bayramınız mübarek olsun. Browni şahane görünüyor...en kısa zamnda uygulamk isterim ...Banada beklerim...

TWIGY dedi ki...

Merhaba Esra ellerine sağlık çok güzel görünüyor en yakın zamanda bende denemek istiyorum . Bende Cenk Bey 'in sitesini henüz yeni keşfettim ama inan bende şaşırmıştım hem yönetici olmasına hemde böyle bir hobisinin olmasına daha önce gazete yazısınıda okudum tek kelimeyle mükemmel ...
Sevgilerle iyi haftalar diliyorum

Cafe Gusto dedi ki...

Esracığım ellerine sağlık.Cafe Fernando'nun tarifleri çok güzel oluyor eminim ki senin yaptığın da nefistir.En kısa zamanda deneyeceğim.
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Sevgili Esra,
Cafe Fernando Cenk beyin ve senin ellerinize sağlık. Yorum için her zamanki gibi fazla söylenecek bir şey yok, her iki fotoğrafda mukemmelliği gösteriyor. Umarım telaşını bu muhteşem brownie gibi güzel bir şekilde atlatırsın. Her şey gönlünce ve yolun açık olsun.
Sevgilerimle,

meleginmarifetleri dedi ki...

iyigeceler bu nekadarda muhteşem bir tarif bende görmüştüm ama hiç denememiştim mutlaka deneyeceğim artık ikindi çayları ve misafirler başlar bizde bol bol pasta börek yaparız:) elleirinize sağlık hoşçakalın

Adsız dedi ki...

bende sevgılı Cenk ın hashaslı kekını denemek ıstıyorum:) elıne sağlık cnm, ne kadar guzel görunuyor oyle:))

fıdan

ilayda dedi ki...

Ellerinize sağlık.İlk defa sitenizi gördüm vede hayran kaldım ,maşaallah çok hepsi süper görünüyor.Çin'de inş herşey dilediğiniz gibi olur.Şimdiden hayırlı yolculuklar!...

anneminkizıyim dedi ki...

merhabalar,ben Browniye bayilirim, bir kac defa amerikali arkadaslarda yedim ama ben hic denemedim, bu tarifi denemk isterim ellerinize saglik, harika görünüyor, Cenk beyede tesekkürler, selamlar...

gülriz dedi ki...

Esracığım, öyle güzel görünüyor ki ıslak ıslak, hem de bol cevizli. Ellerine sağlık canım

Adsız dedi ki...

selamlar
brownie çok güzel olmuş.elinize sağlık.sevgiler

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık....nefis görünüyor.....bayıldım...denenmek üzere not alındı bile....

Adsız dedi ki...

Rejim yapmaya karar verdiğim gün brownie tarifi yayınladığın için seni protesto ediyorummmmmmmmmmmmmmmmmmmm !!! Yapmayın etmeyin arkadaşlar ; kepekli lifli diyet tarifler yayınlayın bir müddet heleeee ....
Ağlayasım var :(

Aybike Ceylan dedi ki...

Esra'cigim,
Ellerine saglik, harika gorunuyor.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba Esracım;
Siteni yeni gördüm acemi şef olduğunu düşünerek merak ettim ama hiçte acemi değil aksine çok ustaca şeyler yapmışsın resimler bir harika muhteşem de tatları olduğunu düşünüyorum umarım kendini acemi olarak görmüyorsundur ben pek beceremiyorum böyle şeyleri ama meraklıyım inşallah ileride ben de senin gibi güzel şeyler yapabilirim eğer sen acemiysen ben hangi kategoriye giriyorum:((
Fırsat buldukça bloğunu ziyaret edeceğim sevgiler:))

Adsız dedi ki...

Merhaba Esracığım
Okullar açıldığından bu yana hiç bir siteyi gezemedim.
Senin sitene de uğramak bugüne kaldı.
Ama şimdi kendime kızdım.
Kaç gündür neden uğramadım dedim kendime.
Ay sen neler neler yapmışsın böyle.
Ellerine, emeğine sağlık.
Yemeğimi yeni yediğim halde görüntüler beni çoooook acıktırdı.
Bak bak doyamıyorum....

lezzetlilerim dedi ki...

Esracım ellerine sağlık seninkide Cenk'inki kadar süper olmuş. Tebrikler.sevgiler

Adsız dedi ki...

Canımın içi Esra,

aşağıdaki pasta tarifine bakmaya gelmiştim. Daha öncede birkaç kez flörtümüz var pastanla :)) Nasıl yaparım ederin diye girip girip çıkıyorum :))

Cenk'İn brownisini görünce pek sevindim. Ben de denemek istiyorum.. Çok güzel tarifleri var Cenk'İn hepsi birbirinden leziz.

Seninde ellerine sağlık canımmm

sevgiler...

Adsız dedi ki...

Esra'cım nefis bir browni olmuş. Bol cevizli hımm. Ellerine sağlık canım. Sevgiler..


ebrulitatlar

aylin dedi ki...

Esracım,
denedim, gerçekten hayatımda yediğim en en en muhteşem brownie oldu. Ben içine bolca kırık fındık doldurdum. Bir de dolapta filan değil, tupperware'imde sakladım. Bugün ikinci günü, halen süper. Sana da Cenk'e de teşekkür ederim. Sevgiler,

Özlem dedi ki...

Esra'cım,
Super görünüyor, fotograf da güzelliğini bir ayrı güzel yansıtmış :)
Sevgiler...

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Esra merhaba uzun zamandır uğrayamamıştım. Brownie hakkaten muhteşem görünüyor ve bir aşağıdaki çikolatalı pasta harika görünüyor. Ellerine sağlık
Sevgiler...

Hülya dedi ki...

Süper bir tarif ve yönlendirdiğin sayfa da öyle.Hep adını gördüğümüz bir sayfayı farketme fırsatı verdin ya sen sağolasın.Hani bir gün ebruli hamur tüyosu vermiştim sana ve 40 yıl kölem olacaktın hani.Azad ettim seni;)Böyle bir tarif ve linkten sonra;)))

Sevgiler...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Cenk çok teşekkür ederim, içten satırlarını görünce gerçekten içim rahatladı. Senin tariflere devam inşallah ;)

Işıl Hanım ben teşekkür ederim güzel sözleriniz için, Cenk'in tariflerini denemeye devam edeceğim, özellikle tavsiye ettiğiniz varsa onu denemek isterim öncelikle...

Nihancığım sağol canım...

Serpil teşekkür ederim :)

Yasemin teşekkür ederim yorumun için, görüşmek üzere...

Hümeyracığım teşekkür ederim canım, bu arada sana iyi bir haber, Çin'den bloglara girebiliyorum, yani inşallah oradan da beraberliğimize devam edeceğiz...

Melek ne güzel olur değil mi, dışarıda yağmurlu bir hava, evde sıcacık bir bardak çay ve yanında pasta börek.. Misafir çağırasım geldi :)

Fidancım eminim pişman olmazsın ;)

İlayda çok teşekkür ederim, çok içten dilekler bunlar, dilerim kabul olur...

Sevgili Ayşe mutlaka ve mutlaka denemelisin, böylesini yememişsindir. Arkadaşlarımdan tekrar pişirmem için istek aldım bile...

Gülrizcim sağol canım..

Sarı Mutfak teşekkür ederim..

Özlem hiç gecikme, teşekkür ederim ;)

Burçin :))))Vallahi ben anlamam. Börek yapıp yediğine göre bu brownie'yi de yapabilirsin değil mi? :))))

Aybikecim teşekkür ederim canım...

Sevgili Feyza o kadar güzel iltifatlarda bulunmuşsun ki beni çok mahcup ettin.. Eminim yapabilirsin sen de, tek yapacağın tariflere ve püf noktalarına uymak. Gerisi hayal gücüne kalmış. Eminim sen de tevazu gösteriyorsundur, senin de tariflerini görmek isterim :)

Burcucuğum tam karnını doyurmamışsın da ondan. Bak blog gezerken önüne atıştırmalık bir şeyler koy benim gibi yoksa çok eziyet oluyor :))))

Azize teşekkür ederim...

Zerrin flörtün sonuç vermedi mi daha :)) Merakla bekliyorum bak şimdi. Yaparsın sen eminim. Cenk'e gelince, diyecek bir şey yok, belli ki hepimizden daha cesaretli :)

Ebrucum sağol canım :)

Aylincim harikasın. Eminim afiyetle yemişsinizdir ;)

Özlem çok teşekkür ederim..

Burcucuğum sağol tatlım..

Yok yok Hülya o başka bir şey. O tüyonun üstüne yok. Hani bana bir harf öğretenin... cinsinden o. Cenk'in tariflerini er geç keşfederdin zaten ;)

Sevgilerimle,
Esra

âyine dedi ki...

ben de denedim bu tarifi ve harika, muhteşem bir şey oldu :d benden kaynaklanmıyor bu enfes tat tamamen cafe fernando marifeti :d

ayrıca sizin blogunuzu da inceliyorum bana çok uzak ve ilginç gelen çin mutfağından sanırım birkaç tarif deneyeceğim, damak tadıma uyup uymayacağını merak ediyorum doğrusu :)

Adsız dedi ki...

Sevgili Esra hanim, öncelikle brownie muhtesem gözüküyor. Bende bu tarifi uygulamak istiyorum ancak yapmadan önce bir sorum olcak. 3/4 su bardagi un tam olarak kac gram? ve + 2 corba kasigi unu hangi asamadi kullanicam? Lutfen bir an önce cevap yazarsaniz sevinirim.
Sevgilerimle Hatice

Adsız dedi ki...

gercekten çok güzel bir brownie, cafefernando blogundan görüp yapmıstım ben de ve senin gibi deneyimlerine güvendigim birinin de bu tarifi begenmiş ve yapmıs olmasına sevindim. kolay gelsin:) Erdiş Ayşe:)