Perşembe, Ekim 4

Pratik Talaş Böreği, Peynirli Rulo Poğaçalar...

İftar ve iftar sonrası için bol bol tuzlu yapıyorum bu aralar. Kimileri eski tariflerimden, kimileri de arada karıştırdığım yemek dergi ve kitaplarındaki tariflerden. Son günlerde yaptıklarımdan bayılarak yediğimiz iki çeşidi buraya koymak üzere seçtim. İlki "Pratik Talaş Böreği" (Sofra Dergisi'nden), diğeri ise "Pratik Mutfak Rehberi" adlı yemek kitabından.
Pratik Talaş Böreği-Malzemeler:
10 adet milföy yaprağı
200 gr yağsız kuşbaşı dana eti
1 küçük boy domates
Yarım su bardağı bezelye
1 adet havuç
1 adet patates
Tuz
Karabiber
1 yumurta sarısı
Üzerine serpmek için: susam, haşhaş tohumu veya çörekotu
Yapılışı:
Havuç ve patatesin kabuğu soyulur,
tavla zarı iriliğinde doğranır, 1 su bardağı su ile yarım olarak haşlanır, süzülür. Bir tencerede küçük küçük doğranmış et, 1 çay bardağı su eklenerek suyu tamamen çekilene dek haşlanır. İçine kabuğu soyulup küp doğranmış domates eklenip 1-2 dakika kavurulur. Bezelye, patates, havuç, tuz ve karabiber eklenip 1-2 defa çevrildikten sonra soğumaya bırakılır.
Soğuyan iç harcından 1'er tepeleme çorba kaşığı kadar milföy hamurlarının ortalarına konulup, dört kenarı içe doğru katlanır, oluşan milföy bohçaları ters çevrilir. Tüm milföyler hazırlanıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Üzerlerine yumurta sarısı sürülür, çörek otu vs. serpilir. Önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında üzerleri kızarana dek pişirilir.
Peynirli Rulo Poğaça-Malzemeler:
2 yumurta-Birinin sarısı ayrılmış
3 çorba kaşığı yoğurt
Yarım küçük çay bardağı sıvıyağ
140 gr. margarin veya tereyağı
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket hamur kabartma tozu
3,5-4 su bardağı un
İç malzemesi:
1 su bardağı ufalanmış beyaz peynir
Yarım su bardağı kıyılmış maydonoz
Üzeri için arzuya göre susam, çörek otu vs.
Yapılışı:
Ayrılmış yumurta sarısı hariç tüm malzeme bir kapta yoğurulur. Elde edilen hamur buzdolabında yarım saat kadar dinlendirilir. Daha sonra hamur 3 eşit parçaya ayrılır. Her bir parça, tezgahta servis tabağı büyüklüğünde açılır. Bir bıçak yardımıyla 8 eşit parçaya ayırılır. Hamurların geniş kenarlarına bir tatlı kaşığı kadar peynirli-maydonozlu iç konur.

Her bir parça rulo şeklinde sarılır. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir. Üzerlerine yumurta sarısı sürülür, çörek otu vs. serpilir. Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında, üzerleri kızarana dek pişirilir.


Afiyet Olsun!

21 yorum:

ayseyaman dedi ki...

Esracim
pratik talaş böreğinin içi de dışı da yakıyor, ellerine sağlık :)
Bir şey soracaktım, yemek yerken pek bıçak kullanmayan biri olarak, çatalı böreğe daldırıp sonrada yerken ağzının kenarlarına kızarmış yufka kırıntıları yapışıyor mu? he he he! :) Gördüğün gibi iftara burada çok var ve kendime işkence çektiriyorum..:))
Tekrar ellerine sağlık canım
sevgilerle

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

merhaba;

talaş böreği acaip cezbetti allahtan iftar saati falan geçtide rahatım. peynirli rulolar benimde sık sık yapmaya gayret ettiğim bir çeşittir çok da severim

ellerine sağlık canım
öptüm

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Esracım merhaba, börek ve poğaça nefis görünüyorlar ellerine sağlık.

Esra Kars dedi ki...

Esra ellerine sağlık her ikiside harika gözüküyor.Yarın akşam iftar için değişik alternatif oldu benim içinde :)
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

SELAM
BÖREKLER VE POĞAÇALAR NEFİS GÖRÜNÜYOR.ÇİKOLATALI PASTADA ÖYLE.ELİNE SAĞLIK CANIM.SEVGİLER

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Handecim teşekkür ederim yorumun için canım :)

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Ayşecim alemsin sen valla :) Artık işkence bitmiştir herhalde :)))

Esracım teşekkür ederim canım ;)

Nazifecim teşekkür ederim canım :)

Esracım umarım memnun kalırsın canım ;)
Sevgilerimle,
Esra

Nurten dedi ki...

Esracım iki tarifinde çok güzel görünüyor. Bende çok severim talaş böreğini :) Ramazanda hamur işlerinen çok uzak kaldım ama acısını çıkarıcam ;)

Adsız dedi ki...

Amaaannnnnnn ! Ne zamandır unuttuğum lezzet bu parça etli talaş böreği..Eşimde bayılır , gireyim ben mutfağa bi bayıltıyım onu :)
Canım ellerine sağlık..Hele ki talaş böreği nefis koktu !

NiNo dedi ki...

canim harika olmus gercekten bende cok severim en kisa zamanda bulim milfoy yapim :D elelrin dert gormesin canim sevgiler

Unknown dedi ki...

mmmmm tarifler nefis...hariki görünüyorlar tabi seslerde geliyo..."ye bizi ye biziiiii"

Gönül dedi ki...

arkadaşım ellerine sağlık bayılırım talaş böreğine..sende çok güzel yapmışsın....sevgilerimle

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba!Ellerine sağlık iki tarifte çok lezzetli görünüyor.Talaş böreği sevdiğim tadlardan,peynirli ruloları da deneyeceğim.


sevgiyle kal...

Saliha dedi ki...

HIMMMMMM ESRACIM ELLERINE SAGLIK CANIM..TATLILARDAN SONRA BUNLAR IYI GELDI VALLA....SEVGI VE MUHABBETLERIMLE...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Nurtencim eminim senin ellerinden daha lezzetlisi çıkar ;)

Burçincim umarım yapmış ve beğenmişsindir canım, teşekkür ederim...

Nihancım sağol canım ;)

Seçilcim o sese kulak verdim ve bir güzel gövdeye de indirdim :(((

Gönülcüm çok teşekkür ederim :)
Sevgilerimle,
Esra

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Bengisu umarım dener ve beğenirsin canım, teşekkürler.

Salihacım az sonra yine bir tatlı tarifi vereceğim, acaba anket mi düzenlesem, pastalarımdan sıkıldı mı herkes?? :)
Sevgilerimle,
Esra

Aybike Ceylan dedi ki...

Esra'cigim,

Cok begendim pratik boregini, ellerine saglik. NEFIS GORUNUYOR.

Adsız dedi ki...

Canım Esram,

peynirli börek enfes görünüyor. ben de yapıyorum ara ara uzun zamandır yapmadığımı farkettim. Canımsın... Ellerine sağlık.

Farkettiysen talaş böreğine birşey demiyorum konuşursam klavyeye ağzımdan sular damlayacak diye korkuyorum :D

Adsız dedi ki...

ESRA CIM, HERSEY AMA HERSEY HARIKA:))

FIDAN

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Esracım;
Yaptıklarını büyük bir hayranlıkla izliyorum ve pastana tek kelime ile bayıldım. İnanılmaz güzel !

Ama yorum yaz butonunu bulamadım orda:) bende buraya yazayım dedim. Hem böreklerini ne kadar beğendiğimide yazmış olurum böylelikle:) Sevgiler.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Aybikecim sağol canım..

Zerrincim zaten ben hatırlatma yaptım :))) Tarifi yayınladıktan sonra bir baktım ki neredeyse tüm bloglarda bu tarif mevcut ama değişik isimlerle. Demek ki hatırlatma sırası bana gelmiş :)))))Öptüm canım, teşekkür ederim ;)

Fidancım sen de harikasın ;)Selamınızı aldım, aleykümselam ;))

Mügecim sağol, sayende blogtaki bir hatayı düzelttim. Yanlışlıkla olmuş o :) Çok teşekkür ederim yine de pes etmeyip yorum bıraktığın için :)
Sevgilerimle,
Esra