Pazar, Ekim 7

Dikey Katlı Pasta..

Bu şekilde kesilip döşenmiş bir pastayı, yemek kitaplarından birinde gördüğümden beri aklımın köşesini tırmalayıp duruyordu. Nasıl olur becerebilir miyim acaba derken orjinali kadar olmasa da istediğim görüntüyü yakaladım sayılır. Aslında biraz da niyetim pandispanya ile arası bozuk arkadaşların kendilerine bir alternatif yaratabilmeleriydi. Yapması çok çok kolay bir tarz bu, üstelik kekim kabardı mı, katlarına nasıl ayıracağım vs. derdi yok. Pandispanya tarifi tamamen benim kafamda belirlediğim malzeme ve miktarlardan oluşuyor. Bu pastaya başlarken aklımda portakal ve çikolata birleşimi vardı, Ben de tarifimi ona göre belirledim.

Malzemeler-Pandispanya:
4 yumurta-oda ısısında
1 su bardağı toz şeker
1.5 su bardağı un
2 çorba kaşığı kakao
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Yarım çay bardağı yoğurt
Yarım çay bardağı portakal suyu
1 portakalın kabuk rendesi
1 paket hamur kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin

Malzemeler-Krema&Süsleme
2 paket toz krem şanti-1,5 su bardağı soğuk süt ile çırpılıp dolapta bekletilecek
2 çorba kaşığı kakao
Süslemek için arzu edilen herhangi malzemeler

Yapılışı:
Fırın 180 dereceye ısıtılır. 4 yumurta ve toz şeker bir kapta iyice çırpılır. (Karışımdaki şeker erimiş olmalı ve karışım köpük köpük olmalı.) İçine yağ ve yoğurt eklenir, tekrar çırpılır. Un ve kabartma tozu, kakao ve şekerli vanilin birlikte elenerek hamura eklenir. Tekrar çırpılır. En son portakal suyu ve kabuk rendeleri eklenip çırpılır. Yağlı kağıt serilmiş büyük fırın tepsisine dökülür, hamurun tepsinin her köşesine eşit dağılması sağlanır. Isınmış fırında pişirilir.


Bir başka yağlı kağıt fırın tepsisi kadar kesilerek tezgaha konur, her tarafına pudra şekeri serpilir. Pişen kek sıcakken ters olarak diğer yağlı kağıda kapanır. Yaklaşık 45 dakika kadar bu şekilde soğuması beklenir, daha sonra kekin üzerindeki yağlı yağıt sıyırılır.



Pastayı yapabilmek için ya çembere ya da kelepçeli kalıba ihiyacımız var. Bu pandispanyadan 20-22 cm'lik kalıp kullanarak pasta yapabilirsiniz. Ben 20 cm'lik olanı kullandım, geriye biraz pandispanyam arttı. Pastayı şekillendireceğimiz kalıbı seçtikten sonra yüksekliği bir mezura yardımı ile ölçülür. Çıkan sonucun yarım cm. eksiği eninde, pandispanyadan uzunlamasına parçalar kesilir. Örneğin benim kalıbımın yüksekliği 6 cm'di, kestiğim parçaların eni ise 5,5 cm.di. Kelepçeli kalıbın altına yağlı kağıt konulup, kalıpla beraber taşınabilir düz bir karton, tabak vs. üzerine konur. Çıkan parçaların ilki kalıba döşenir. Tek parça iç çevresini kaplamaya yetmiyorsa uygun büyüklükte bir başkası ile devamı getirilir.


Bir spatula yardımı ile kekin iç çevresine bir kat krema döşenir. Diğer kestiğimiz keklerden bir parça tekrar kremanın üzerine döşenir. Tekrar krema ile sıvanır. Bu işlem kalıbın içi bu şekilde dolana dek devam ettirilir. Gerekirse kekleri biraz iterek yeni bir parçaya yer açmaya çalışabilirsiniz.



Kalıp tamamen krema ve kek ile dolunca en üste kalan kremadan dökülür ve bir spatula yardımıyla düzgünce sıvanır. Üzeri için bir çay süzgecine kakao doldurulur, kremanın yüzeyinde yer kalmayıncaya dek serpilir. Bu şekilde hazırlanmış kek buzdolabında 2-3 saat bekletilir.



Güzelce donup katları birbirine yapışmış kek kalıbından dikkatlice ayrılır. Kalan krema ile kenarları güzelce sıvanır. Ben kekimi süslemek için çikolata traşlayıp dağınık bir kaplama yaptım. Siz de isterseniz aynını isterseniz hindistan cevizi rendesi, pasta süsü(küçük uzun çubuklar satılır bağdat marka-pasta süsü olarak), ya da yine kakao ile kaplayabilirsiniz. Pastanızın üzerini de dilediğiniz gibi süsleyebirsiniz.



Afiyet Olsun!

68 yorum:

NiNo dedi ki...

enfesssss olmus canim ellerine saglik kandilini kutlarim

serinmavi dedi ki...

Çok güzel görünüyor,ilginç bir pasta olmuş dikey olmasından dolayı,eline sağlık canım....Hayırlı kandiller dilerim.....

sunrise dedi ki...

Askolsun,
Bu nasil bir sey boyle? Ben daha yeni yeni pasta yapmalara baslarken simdi en alengirlisinden bir pasta cikti karsima. Simdi benim de kafami kemirip duracak.
Muhtesem gorunuyor, yiyenlere afiyet olsun..
Sevgilerimle

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Esracığım, ellerine sağlık, çok güzel olmuş. Geçen yıl ben de Zinnur hanımın 'çikolatalı değişik bir pasta' diye isimlendirdiği bu pastayı yapmıştım. Kesildiği zaman içi çok hoş görünüyor.Senin ellerinden çıkıp da güzel görünmemesi zaten mümkün değil.
Kandilin kutlu olsun.
Sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

ablacım ellerine kollarına sağlık her zamanki gibi çok güzel görünüyor... bende bu işe yeni başladım ve eğitimini alıyorum 17 yaşındayım ve senin tariflerin bana bu işte gelişmemde çok yarımcı oluyor... HERŞEY İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM... Ramazan YILDIZ

ayseyaman dedi ki...

Esracım harika bir pasta hazırlamışsın, resimler ve anlatımına bayıldım, ellerine sağlık canım..Böyle değişik tarifleri incelemeye bakmaya doyamıyorum..Süpersin..:)
Sevgiler
hayırlı kandiller

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Nihancım teşekkür ederim canım..

Oyacım teşekkür ederim, geç de olsa ben de kandilinizi kutlarım..

Haticecim inan bunu yapmak çok kolay ve bir o kadar da zevkli. Zaten olay orada, alengirli görünüyor bu hınzır pasta :))

Işıl Hanım çok teşekkür ederim güzel sözleriniz için. Aslında bu pasta tarzında yapılmış olanlar var mı diye bakmıştım ama ne gibi bir başlığı olduğunu tahmin edemediğim için bulamamıştım. Teşekkürler bilgi için.

Sevgili Ramazan, aslında sen gün geçtikçe benden de iyilerini yaparsın. Bu işte eğitim alman ne harika, keşke benim de böyle bir şansım olsaydı. Kimbilir belki sen de bir blog açıp tekniklerini bizlerle paylaşırsın ;) Sağol canım güzel sözlerin için.

Ayşecim senin bana kazandırdığın tekniklerin yanında hiç kalır ;) Bu tarzları kitaptan bakmak kolay da, asıl ipuçlarını veren pek yok ;)
Sevgilerimle,
Esra

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Esracım, yorumunda bahsettiğin fikir çok güzeeeeeeeel:) Ama sen Çin'e yolculuk yapacaksın eee nasıl seni davet edeyim ve bana nasıl pasta getireceksin :(

Bu arada pasta çok güzel olmuş, kabarmayan pandispanyaları bu şekilde değerlendirmek çok güzel bir fikir doğrusu:)Ellerine sağlık.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Olsun Nazifem napalım, hayal kurması bile güzeldi :) Aslında İstanbul'da mısın bilmem ama bir gün gitmeden tanışma günü düzenlesek, herkes en güzel yaptığı şeyi getirse, yesek içsek hoş bir anı yaratsak nasıl olurdu acaba...

Seda dedi ki...

merhaba pastanız çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.
bir sorum olacak yalnız sizin herzemen kullandığınız pandispanya tarifini 2-3 oldu deniyorum ama çok yumuşak oluyor dağılıyor acaba kullandığınız su bardağı ölçüsü 200 mü yoksa 250 mi.

Pasta Cafe dedi ki...

Esra'cığım, ellerine sağlık. Çok değişik bir pasta olmuş. Her zaman ki gibi güzel de görüntüsü var. Ama ben bunlardan birinin tadına bakmadan Çin'e gidecek misinnnn :((
Öptüm canım.
Sevgiler.....

Unknown dedi ki...

Esracım dikey pasta fikri çok güzel sende bunu ayrıntılarıyla anlatmışsın ellerine sağlık...Ama sormak istediğim bişi var pandispanyayı ıslatmadanmı döşüyorsun yada ince ve portakal suyu kullanarak yaptığın için yumuşak bir pandispanyamı elde etmiş oluyoruz bu konuda bilgi verirsen sevinirim...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Sedacım öncelikle teşekkür ederim, ölçüleri verirken bardak ölçüsü vermeye gayret ediyorum ama sanırım herksein kullandığı bardağın aldığı gramaj farklı. Bir de her bir un markası farklı derecede doyum sağlatıyor. Arada sorun çıktığında sanırım sebep de bu oluyor. Benim bardağım 200 gr ama unun farklılığına ve söylediklerine dayanarak aynı bardak ile ama yarım bardak fazla koyarak yapmanı tavsiye ediyorum. Tadı iyiyse şeker miktarı ile oynamana gerek olmayacaktır. Bir de unu hamura eklerken azar azar ekleyerek çırpmanı tavsiye ederim.

Özlemcim teşekkür ederim, gitmeden görüşmek istiyorum mutlaka, bebekkokumuzdan haberleşeceğiz ;)

Zerrincim aslında arzuya göre ıslatabiliriz keki ama içindeki yoğurt, yağ ve portakal suyu, keki yumuşacık, hafif ve ıslak yapıyor. O nedenle gerek kalmadı ;)
Sevgilerimle,
Esra

Damak Tadı dedi ki...

Enfes bir pasta olmuş,ellerine sağlık.Diğer pastalarda çok başarılılar..Kutluyorum seni..Harikasın!!

Mubarek Kadir geceni kutlar hayırlara vesile olmasını temenni ederim.

Sevgilerle

Adsız dedi ki...

esra cım dun yorum bıraktığımı sanıyordum:( pastanın ayrıntılarııcın tsk ler:) ıslatılmıyor sanırım? bırde yorumlara baktım da, sen gıtmeden bır bulusma olsa ne guzel olurdu.. Esra ya veda partısı....

sevgıler
fıdan

Adsız dedi ki...

Merhaba,cok güzel bir pasta olmus,ellerine saglik canim.Gecmis kandilini mübarek olsun.

Saliha dedi ki...

esracım ellerıne saglık cok hos olmus..bende bunun benzerını zınnurun sayfasındaa gorup denemıstım guzel olmustu.hımm cok ıstah acıcı ya...napıcaz sımdık:)

Adsız dedi ki...

ne kadar zekice bu çok sevdim canım da istedi şimdi ne olcak mutlaka denyicem ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Esracım şimdi resimlerinede baktım çok iştah kabartıcı görünüyor. Ayrıca her bir dilime daha fazla krema düşünce dahada bir lezzetli olmuştur mutlaka .

Adsız dedi ki...

Harika görünüyor ellerine sağlık. denemek lazım ama cesaret edemedim :)

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık pasta çok lezzetli görünüyor.

sevgiyle kal...

ufukmutfakta dedi ki...

Esra nerede olduğunu hatırlamıyorum ama bir yerde bu şekilde bir pasta dilimi görmüştüm, çok beğenmiş ama nasıl yapıldığını bir türlü anlayamamıştım. Şimdi sende görünce çok sevindim. Çok güzel ve leziz görünüyor. Ellerine sağlık, elinden bir şey kurtulmayan arkadaşım:)

Yasemin dedi ki...

acemicim ne kadar sahane bi fikir bu boyle dikey katli pasta :) baktimki yapimi accik mesaketli ama olsun gayet guzel :) aslinda her kati ayri renk yapsan daha bi estetik bilem olur! ellerine saglik!

Yaren dedi ki...

Cok farkli hazirlanmis,cokta nefis görünüyor.Ellerine saglik.

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Esracım, ne güzel yazmışsın buluşma günü yapalım diye ama, maalesef ben İstanbul'da değil Mersin'deyim, ama seni her zaman misafir edebilirim:) Şu Çin'e gitmeden evvel.

Müge Hüner dedi ki...

Esracım;
yok ben inat ettim illa bu pastayada yorum yazacağım, hakediyor çünkü:) Ellerine sağlık, süper 10 numara.

Bayramını içtenlikle kutlarım, sevgiler.

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Senin ve ailenin damağını ve çevrenizi tatlandıran mutlu bir bayram diliyorum.
Sevgiler…

ab-ı hayat dedi ki...

Güzelliklerle dolu mutlu,huzurlu bir bayram geçirmeniz dileğiyle....



sevgiyle kal...

Gönül dedi ki...

Güzellik,birlik,beraberlik dolu herzaman bir öncekinden daha güzel daha mutlu bir bayram geçirmenizi diliyorum.Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Sevgili Esra,
Son tariflerine yorum yazmadım diye sakın yaptıklarını takip etmediğimi düşünme. Kendimi bu güzelliklerden mahrum edemem:)))
Her yaptığın ayrı bir heyecan benim için.
Ayrıca bu vesile ile hayırlı bayramlar dilerim.
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Sevgili Esra,
Son tariflerine yorum yazmadım diye sakın yaptıklarını takip etmiyorum zannetme. Yapamasam bile kendimi bu güzelliklerden mahrum edemem:)))
Bu vesile ilede hayırlı bayramlar dilerim.
Sevgilerimle.

Aybike Ceylan dedi ki...

Cok ama cok guzel olmus vede cok degeik, ellerine saglik arkadasim, nefisssss.
Guzel bir bayram diliyor, sevgilerimi gonderiyorum, saglicakla kalin.

meleginmarifetleri dedi ki...

vallahi harika bişey ben hi düşünmemiştim bu şekilde pasta yapmayı ellerinize sağlık bende beklerim iyi bayramlar dilerim hoşçakal

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık Esra'cığım. Harika bir şey bu.
Bayramını kutluyorum, sevdiklerinle birlikte nice bayramlar diliyorum.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Şeker tadında bir bayram geçirmeniz dileğimle kocaman sevgilerrr
yeşim

gülriz dedi ki...

Esracığım, senin ve ailenin bayramını kutlar; aız tadıyla, mutlulukla nice mutlu bayramlar dilerim.

www.illedeyemek.com dedi ki...

eline sağlık çok güzel görünüyor....

Adsız dedi ki...

mutlu huzurlu neşe dolu bayramlarr :)))))

pastaya bayıldım ellerine sağlık nefis olmuşş nefisss

sevgiler
aslı

NiNo dedi ki...

bayraminiz seker gibi gecsin nice bayramlari birlikte kutlayalim sevgiler

Yasemin dedi ki...

acemicim hayirli bayramlar!

Saliha dedi ki...

BAYRAMIN MUBAREK OLSUN ESRACIM...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Gül çok teşekkür ederim, pastalarımı beğenmene çok sevindim, görüşmek üzere!

Fidancım olsun canım zaten hiç yorumsuz bırakmaz mahcup edersin beni, ne önemi var ;) Pastanın kekini ıslatmaya hiç gerek olmuyor canım zaten hafif ıslakça oluyor. Buluşma konusunda ciddiyim bu arada bir ara nabız yoklayacağım :)

Senemcim teşekkür ederim :)

Salihacım o zaman bu bayram bir de benimkini dene bakalım :)

Yeşimcim teşekkür ederim denersen yorumunu bekliyorum canım :)

Selda hiç öyle düşünmemiştim, çok zekice! Hakikaten bir dilimde daha çok krema var ve çok lezzetli oluyor ;)

Pınarcım gerçekten kolay merak etme, denersen sonucu bildir ;)

Ab-ı Hayatcım teşekkür ederim :)

Ufuk sağol canım, utandırdın beni ;) Ben de uygulama yaptım sonuçta :)Sağolasın :)

Yasemin bak süper fikir olmuş seninki. Aslında sen deneyebilirsin çünkü evdekilere pastadan böğğ geldi artık :)))

Yarencim teşekkür ederim :)

Nazife çok uzakmışsın sen yaa. Üzüldüm bak şimdi. Keşke yolum düşseydi. Açık davetin için çok teşekkür ederim canım, kimbilir kısmet...

Müge çok tatlısın :) Çok sağol canım :)
Perihancım çok teşekkürler, duaların hepimiz için olsun...
Sevgilerimle,
Esra

Baharcicegi dedi ki...

pastaniz cok güzel görünüyor,elinize saglik.
iyi bayramalr

pecete dedi ki...

Ben sana teşekkür edemedim. Ne güzel bir süpriz yaptın öyle. Hele hediyen muhteşem, kullanmaya kıyamadık... Umarım sen gitmeden gene görüşürüz... Sevgiler...

Neslihan dedi ki...

Esracım, fikir görünüm şahane, ellerine sağlık diyorum ve mutlu bayramlar diliyorum
Sevgilerimle

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Merhaba Esra,
Mutlu, sağlıklı bol lezzetli nice bayramlar dilerim.
Sevgiler...

Hülya YILMAZ dedi ki...

İlk defa rastladım böyle dikey ve helezon pastaya. ben de denemek isterim. Çok beğendim, eline sağlık.
Mutlu bayramlar.

Serpil dedi ki...

Sevgili Ninonunda dediği gibi enfes görünüyor, ellerine sağlık.Bayramın kutlu olsun. İşallah bayramdan sonra daha sık görüşürüz.Sevgiler...

elma şekeri dedi ki...

Bayram sabahları, demli bir çay, su böreği, bayram şekerleri, şeker isteyen çocuklar, bir telaş bir koşturmaca. Köprü hep kalabalık, bayram programları, kolonya ikramları, bayram harçlıkları, uzun bayram tatilleri, ev gezmeleri, kısa hal hatır sormalar, el öpenlerin çok olsunlar ve daha bir dolu küçük ayrıntı. Hayatın üzerindeki 'pause' düğmesine dokunun... Kısa bir süre için hayatı durdurun. Mutlu bayramlar...

Adsız dedi ki...

Yanaklarınız öpücükle eskisin,
Mideniz beşbuçuk kilo şekerle dolsun,
Cebinizi bücürler soysun,
Bayramınız kutlu, mutlu olsun
İyi bayramlar diliyorum...

Adsız dedi ki...

Ramazan bayramini kutluyorum canim.

Minik Kus dedi ki...

Esra, iyi bayramlar. Pasta ne degisik olmus. Bu arada masallah cok beceriklisin ya. Ben de senden taktiklar ogreneyim de boyle guzel pasta yapayim. Ellerine saglik.

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

merhaba Canım arkadaşım esra;

mutlu huzulu ve şeker tadında bir bayram diliyorum

sevgiler

NOT: BU pasta beni bitrdi söylemek istedim

öptüm

Hülya dedi ki...

Çok farklı olmuş.Yine konuşturmuşsun kabiliyetini;))

İyi bayramlar...

Adsız dedi ki...

Esra'cığım...

Benim becerikli arkadaşım. Ellerine sağlık. Hepsi çok güzel gözüküyorlar. Ayrıca çok açıklayıcı anlatmışsın. Bu işle ilgilenenler için yol gösterici olmuş. Gerek Web de gerek dünyanın başka bir yerinde (!Çin) senin becerikli tariflerinin kıymetini herkes bilmeli ve mutlaka tatmalı. Ancak tariflerinde kendine sakladığın bir şeyler olduğunu düşünüyorum. Senin bu işe gönül vermiş olmandan dolayı her tarifine kattığın bir şey daha var. O da ..SEVGİ...

Sevgilerimle
Tuba GENÇKAL

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar, Ramazan Bayraminiz Hayirli olsun. Pastalariniz harika, cok ustaca yapilmis, yemeye kiyilmayacak tadlar yapmissiniz. selamlar...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Gönülcüm teşekkür ederim..

Hümeyracım sen zaten öyle güzel şeyler söyledin ki bana, istersen önümüzdeki 100 yazıya yorum yazmayabilirsin ;) Ben de bayramını kutlarım canım ;)

Aybikecim sağol canım...

Sevgili Melek çok teşekkür ederim uğrayıp yorum bıraktığın için, görüşmek dileğiyle...

Burçincim çok teşekkür ederim...

Yeşimcim sevgiler..

Amin Gülrizcim çok sağol uğradığın için...

İlledeyemek çok sağol...

Aslıcım amin canım, teşekkür ederim...

Nihancım sağol canım..

Salihacım senin de canım...

Baharçiçeği teşekkür ederim..

Ayşem canım, ne demek asıl biz süprizin için teşekkür ederiz, bizi çok mahcup ettin nazik arkadaşım benim :)

Neslihancım sağol canım...

Hülya denemeni tavsiye ederim yorumunu bekliyorum ;)

Serpilcim sağol, teşekkür ederim, görüşürüz ;)

Elmaşekeri teşekkür ederim güzel sözler için...

Sibelcim doldu midem vallahi ;)

Senemcim sağol canım...

Minik kuş sen de ne tatlı dillisin :) Teşekkür ederim...

Sevgili adaşım, herzamanki gibi çok içtensin, teşekkür ederim, sağol canım...

Hülya mahcup ettin :) Sağol canım...

Tuba yorumunu görünce çok sevindim inan ki... Ne diyeceğimi bilemedim, burada her zaman yakın çevremin yorumlarını görmek kısmet olmuyor. Sen arada bunu yap olmaz mı? Güzel sözlerin için de teşekkür ederim canım, çok öptüm...

Sevgili Ayşe, nazik sözlerin için çok teşekkür ederim, yorum bıraktığın için teşekkürler, görüşürüz :)

Sevgilerimle,
Esra

Adsız dedi ki...

Esra'cım çok güzel bir pasta olmuş. Ellerine sağlık. Sağlıklı ve huzurlu, iyi bir bayram geçirmeni dilerim. Sevgiler...

Nalan Ünal dedi ki...

Biraz zahmetli ama uğraşmaya fazlasıyla değmiş, ellerine sağlık, muhteşem gözüküyor.
Mutlu bayramlar dilerim.
Sevgiler

Naşide Dönmez dedi ki...

insan resme bakınca uf ya ne kadar zor diyor ama yapımı inanılmaz kolay bu pastanın.harika valla.ben daha öbürünü yapmaya yeni karar vermişken ....önceliği bunamı versem acaba:))bu arada hayırlı bayramlar.......

emel dedi ki...

Esra hanım
inanın sitenizi dolaşırken,hangi tarifi denemeye başlayacağımı şaşırıyorum,hepside birbirinden güzel görünüyor buradan.
geçen gün kahveye gelecek arkadaşlarım için bu pastayı denedim.sonuç çok güzeldi.tarif için teşekkür etmek istedim.
yalnız ben birdahaki sefere pastanın kremasında kullanılan krem şanti yerine frklı bir krema yapmayı düşünüyorum.bunun sebebide bana sade krem şanti biraz ağır geliyor o yüzden...
ben genelde muhallebiyi pişirdikten sonra krem şantiyi toz olarak muhallebiye katıp çırparak kullanıyorum.umarım yine aynı lezzeti yakalarım.Tekrar teşekürler.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Merhabalar,

Öncelikle bu muhtesem dikey pastaniz için ellerinize saglik,size bir sorum olacakti acaba portakal kabugu rendesi ve portakal suyu hiç koymasam olur mu,yani padispanya yi sade kakaolu ola bilir mi,hemen denemek istiyorum..lütfen bana cevap vere bilirmisiniz...sevgiler

yasemin dedi ki...

tarif icin tesekürler persembe günün esimin isyeri icin yaptim görüntüsü cok güzel olmustu tadina bakamadim tabi ama cok güzel oldugunu söylemisler tarifinizi yazdigim bir sitede paylastim tabi size ait oldugunuda söyledim
tekrar tesekürler

Adsız dedi ki...

ben annemin doğum günü için pasta tariflerine bakarken buldm bu pastayı yani tesadüfen ama çokk beğendim.ellerine sağlık.tarifi 2 gün sonra yapcam ama kaç derecede fırınlycağmızı yazmamışsın acilen cvp yazarsan senirimm
sevgilerimle

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Sevgili Adsız,
Yapılış kısmının ilk cümlesinde vermiştim fırın ısısını, umarım sonradan farketmişsindir. Umarım memnun kalırsın tariften, merakla bekliyorum sonucu. Annene de uzun sağlıklı bir ömür dilerim.
Sevgiler,
Esra

Adsız dedi ki...

Harika görünüyor.
Siz büyük fırın tepsisi demişsiniz fakat benim fırınım mini fırın. İki tepsi ye koyup tek tek pişirmem lazım sanırım. Ne dersiniz?

Adsız dedi ki...

esra cım ben handan arkadaşım tariflerin çok güzel bazılarını çinde tatma fırsatı buldugum için mutfakta harikalar yarattığını biliyorum arkadaşım inşallah döndüğünde görüşürüz ilke yi öpüyorum hakan beye çok selamlar kendinize iyi bakın

handan dedi ki...

arkadaşm tekrar merhaba daha öncede mesaj attım ama sana ulaşmadı galiba seni sayfandan mutlaka takip ediyorum tariflerini deniyecegim hepsi birbirinden nefis kendinize iyi bakın hoşçakal