Cuma, Nisan 6

Galeta Unlu Tatlı


Bu tatlının varlığını öğreneli sadece iki gün oldu ama hakkında o kadar çok övgü okudum ki, alelacele deneyiverdim. Övgüleri sonuna kadar hakediyor, benden tam not aldı. Tarif, google'a yazıp da bulup girdiğim ilk siteden.
Bloglardan deneme yapacağım zaman yorumları da illa ki okurum. Mutlaka deneyen biri olmuş olur, artısını eksisini öğrendiğim gibi, ekstra önerileri de dikkate alırım. Mesela yorumlardan birinde haşhaş tohumu ekleniyordu, bir diğerinde hindistan cevizi. Evde hindistan cevizi kalmamış, ben de haşhaş tohumu ekledim. Şerbetine portakal kabuğu eklemiş biri, ben de ekledim. Yalnız krem şantim olmadığı için dolgu kreması kullandım, eminim krem şanti ile daha da güzel olurdu. Tarif kesinlikle güvenilir bence, birebir uyguladım. Denemek isteyenler cevizin çok küçük çekilmesi gerektiğini unutmasınlar, bu da yorumlar arasından aldığım bir diğer püf noktası. Misafirlerinizden tam not almak için davet menünüzde kesinlikle yer alabilir bir tatlı.

Malzemeler:

4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
Yarım su bardağı ılık su
1 su bardağı galeta unu
1 su bardağına yakın ince çekilmiş ceviz
1 dolu çorba kaşığı haşhaş tohumu
1 paket şekerli vanilin
1 paket hamur kabartma tozu

Şerbet İçin:
2 su bardağı su
2 su bardağı toz şeker
Yarım portakalın kabuk rendesi

Krema için:
1 lt. Süt
4 dolu dolu çorbağı un
1 paket şekerli vanilin
1 poşet krem şanti

Önce şerbeti hazırlayalım. Şu, şeker ve portakal kabuklarını iki taşım kaynatalım ve soğumaya alalım. (Eğer daha karamelize bir tat isterseniz, ki daha lezzetli olduğunu yazmışlar ama ben şekerin üzerine suyu boşalttıktan sonra hatırladım, bir dahakine öyle yapacağım. Önce şekeri tencerede eritip ondan sonra suyu eklerseniz daha leziz olacağından şüphem yok)

Kek için yumurta ve şekeri şeker eriyene dek çırpalım sonra sırasıyla su, sıvıyağ, ceviz, galeta unu, haşhaş tohumu, vanilya ve kabartma tozunu ekleyelim. Karışımı yağlanmış fırın kabımıza alalım. (orta boy kare ya da yuvarlak borcam) Önceden ısıtılmış 180 derece fırınımızda pişirelim. Fırından çıkarır çıkarmaz sıcak keke soğuk serbeti dökelim ve içine çekmesi için bir kenara koyalım. Bu sırada kremamızı hazırlayalım. Bir tencerede unu az bir miktar süt ile iyice ezip kalan sütü ekleyelim. Göz göz kaynayınca altını kapatıp hemen krem şantiyi ve vanilyayı ekleyelim. Bir kaç dakika mikserle çırpalım. İyice ılınmış kekimizin üzerine döküp dolapta iyice soğumaya bırakalım. Soğuyunca 1-2 saat içinde afiyetle yiyebilirsiniz.

Not: Bugün (9 Nisan) tarifi tekrar yaptım, bu sefer şerbet için verdiğim ölçünün yarısını kullandım. Önce şekeri tencerede karamelize edip sonra yarım ölçü su ekledim. Bu seferki karamelize şerbet ile çok daha güzel oldu. Diğer ölçü ile şerbetin çok fazla geldiğini düşünüyorum.

12 yorum:

çiço dedi ki...

bunu bende yapıyorum hııımmm çok güzel bir keyif yemesi :) ellerine sağlık

derya ö. dedi ki...

Esracım, harika görünüyor, en kısa sürede ben de senin gibi haşhaş tohumlusunu deneyeceğim. Hindistan cevizini maalesef sevemedim gitti:)) sevgiler canım...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok sevdiğim bir tatlı ekmek kadayıfına benzetiyorum tadını ellerine sağlık canım sevgiler:)

Adsız dedi ki...

MERHABALAR HAZIR GALETA UNU YERİNE EVDE BAYATLAMIŞ EKMEKLERDEN KENDİMİZ YAPMIŞ OLDUĞUMUZ GALETA UNU KULLANABİLİRMİYİZ ACABA ?

u.aydin dedi ki...

ellerine saglik,gercekten sik bir tarif olmus,bayildim,denenesi.sevgilerle.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Yorumlariniz icin cok tesekkur ederim.
Sevgili Adsiz, Hazir galeta unu sart degil bence, robotta cok ince cekip kullanirsaniz olur diye dusunuyorum.
Sevgiler,
Esra

www dedi ki...

Esracigim, benim de severek taptigim bir tatli; bence cay saatleri icin ideal. Ellerine saglik!

Bir Dilim Düş dedi ki...

Esra'cığım nefis görünüyor ellerine sağlık, görüntüsü beni cezbetti...

Sevgiler
Evren

Adsız dedi ki...

oğlum 1979 doğumlu siz 1978 onun için size kızım demek geliyor içimden. Tariflerinizi öyle mükemmel yazıyorsunuzki hani denememek mümkün değil üstelik sipariş pastada yaptığınız halde hiç sakınmadığınız tarifleriniz için ayrıca teşekkürler.
Ellerinize sağlık.
Nilly.

Unknown dedi ki...

ben bu tatlıyı arkadaşımda yemiştim gerçekten çok beğenmiştim sizinkide çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

Tatlı Tuzlu Anılarım dedi ki...

denedım ve bayıldımmmm elelrınee sağlıkkk canım :) ve tarif için tesekkurler cidden bekleyınce daha güzel oluyro eşim dahı aynen böle dedi bekleınce bambaska olmus ya hu dedı oturduk hepsını ıkımız yedık ehehehe :D

Adsız dedi ki...

MERHABA..ELLERİNE SAĞLIK..ACABA KREMASININ İÇİNE KREM ŞANTİ KOYMADAK YAPSAK OLUR MU..