Cumartesi, Eylül 15

Çikolatalı Kolay Pasta...

Bu aralar mutfaktaki tarzımı Ramazana'a uyarlamış bulunmaktayım. Akşam, iftar sonrası bir lokma yiyecek hal kalmadığı için pastalarıma ara verdim sayılır. Bu pasta iki hafta kadar önce yapılmıştı tarafımdan. Aslında itiraf etmeliyim, canım birşeyler yapmayı hiç istemiyor bu aralar... Önceden yaptıklarımdan ekliyorum. Geri sayım başladığı için midir nedir, yavaş yavaş elimi eteğimi çekesim var. Ayrıca blogların Çin'den görüntülenemediğini öğrendiğimden beri küstüm de denebilir. Yeni adres almak zor değil ama blogcu arkadaşlarımı göremeyeceğim için çok üzgünüm... Sanki birşeylerin tılsımı kaçıyor...
Soldaki resimde tatlı varken biraz tadı kaçık konuştum ama bu pastanın tadına hiçbirşey gölge düşüremez. Çok çabuk hazırlayıp keyifle tüketebilirsiniz.

Pandispanya malzemeleri ve hazırlanışı:
2 iri ya da 3 küçük, oda ısısında yumurta
1 su bardağı toz şeker
50 gr. erimiş margarin veya tereyağı
1 çay bardağı yoğurt
1,5 su bardağı un
2 çay kaşığı vanilya
1 paket kabartma tozu
175 dereceye ısıtılmış fırın
20 cmlik kalıp

Kalıbınızı yağlayıp unlayın ya da alüminyum folyo ile kaplayın. Yumurta aklarını ayırıp köpük köpük olana dek çırpın. İçine toz şekeri ilave edin, şeker iyice eriyip karışım bembeyaz olana dek çırpın. Bir başka kapta yumurta sarıları, margarin ve yoğurdu iyice çırpın. İçine un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyin. Tekrar çırpın. Yumurta aklarını kabın içine boşaltın ve bir çatal ya da spatula yardımıyla iki karışımı birbirine yedirin. Yumurta aklarının sönmemesine gayret edin. Kalıba boşaltıp ısınmış fırında pişirin. Pişen keki dışarıda 5-10 dakika soğuttuktan sonra kalıptan çıkarıp ızgara teline ters çevirip soğumasını bekleyin.

İç kreması için:
1 paket Dr.Oetker çikolatalı crem ole+2 su bardağı soğuk süt ile çırpılacak
1 paket krem şanti+1/2 su bardağı soğuk süt ile çırpılacak
Her iki krema birbiriyle tekrar çırpılacak
Arzu ettiğiniz meyve, damla çikolata vs.

Dış kaplama kreması için: (en son yapılacak)
60 gr. margarin ya da tereyağı
3 çorba kaşığı ılık süt
1 su bardağı pudra şekeri
2 tepeleme çorba kaşığı kakao

Yapılışı:
Margarini eritin, içine pudra şekeri, süt ve kakaoyu koyup mikserin en yüksek devri ile pürüzsüz bir hal alana dek çırpın. Kremada beyazlıklar görürseniz (Benim gibi sütü soğuk döküp margarinin donmasına sebep olursanız) içinde kaynar su bulunan bir kaba, krema kabını oturtup pürüzsüzleşene dek tekrar karıştırın.

Soğuyan keki iki ya da üç kata ayırın. Crem oleli karışımdan 4-5 çorba kaşığı ayırıp dolaba kaldırın. Kekin arasına kalan crem oleli karışımdan bolca koyun, arzu ettiğiniz meyve, damla çikolata ya da antep fıstığı gibi iç malzemesi serpin. Diğer katı kapatıp aynı işlemi uygulayın. En üst katı yerleştirdikten sonra kat aralarındaki boşlukları kalan krema ile düzgünce doldurun. Pastanın tamamını incecik krema ile kaplayın, altında tepsi bulunan ızgara teline geçirin.




Çikolatalı kremayı hazırlayın. hazırladığınız kremayı pastanın en ortasına dökün. Krema hızla yayılacak. kremanın donmasına fırsat vermeden teli sağa sola eğerek tamamen kaplanmasını sağlayın. Kenarları bir spatula yardımı ile tamamen kaplayın. Dolaba ayırdığınız crem oleli karışımı bir sıkma poşetine doldurup dilediğiniz gibi süsleyin. Pastayı yemeden önce en az 2-3 saat dolapta dinlendirin.







Afiyet Olsun!

27 yorum:

Unknown dedi ki...

Esra'cığım nasıl yani Çinde blogger'a girilmiyormuymuş?? Çok üzüldüm buna gerçekten şimdi senin yaptığın o güzelliklerden mahrummu kalacağız :(
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler

lezzetlilerim dedi ki...

Çinde blogger'a giremeyecek olmana çok üzüldüm canım. Seni anlayabiliyorum. İnsan bir alıştımı müptelası oluyor sanki. (bir bakıma)
Tatlımı desem pasta mı desem çok nefis görünüyor ellerine sağlık canım.
sevgiler

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık,pasta çok lezzetli görünüyor.
Umarım hayatının gidişatı isteklerin doğrultusunda olur...

sevgiyle kal

banus pasta dedi ki...

Ya niye giremiyeceksin bloggere anlamadım :( Ama üzüldüm doğrusu senin marifetlerinden mahrum kalacağıma :( Allah yolunu açık etsin Esracığım..Umarım herşey istediğin gibi olur.
Sevgiler
Banu

Alev dedi ki...

Esra
Blogunu yeni kesfettim ve sanirim sen simdi gidiyorsun. Gercekten cok guzel tariflerin ve seni kaybetmek cok uzucu olucak. YEni bir adresle devam etsen ne guzel olur??

Sevgiler

Neslihan dedi ki...

Esracım, gerçekten çok üzüldüm, belki başka bir sayfa açarsın en azından bizler senden haberdar olup, yorum yazarız, yeni adresini de blogdan Türkiye'deki birileri aracılığı ile duyurursun. Sayfanın sonuna kadar baktımda çok güzel tarifler hazırlayıp, yapımlarını maksimum dercede paylaşmışsın, buralarda olamayacak olmana üzülmeden edemedim:( Neyse seni de üzmek istemem, sen güncelleyemesen de sayfan benim için kesinlikle yol gösterici olacak:)
Sevgiler

Nurten dedi ki...

Esracım öncelikle ellerine sağlık, çikolatalı pastaya bayılırım, senin pastan hem nefis hem de şık görünüyor :)))

Bir çözümü vardır blog işinin??? Çinliler hiç mi blog yapmıyorlarmış??? çok ilginçler???

NiNo dedi ki...

mmmmmmmmmmmoruclu oruclu nasılda cektı canım cok cektı coook :D ellerıne saglık canım

Adsız dedi ki...

nasl yani daha seni keşfetmişken kayıp mı etcem
geç buldum erken kaybettim yani :(
bizi bu pastayla kandırıcaksın galiba ellerine sağlık çok güzel

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Esra ellerine sağlık nefis görünüyor, yutkunuverdim bir an ;))
Umarım bir yolu bulunur ve çok uzaklardan bizlerle paylaşımın sürer :)
Ayrıca bu pasta hiç te kolay değil !!
Sevgiler :))

Adsız dedi ki...

Esracım - Sen kesin bir çaresini bulur ve bizi senden mahrum etmezsin eminim..Sen gitsende biz her zaman yeni ve güzel haberlerini duymak için bekliyor olacağız ve seni dualarla yolcu ediyor olacağız..Kocaman bir dost yumağı bırakıyorsun arkanda unutma..Sevgiler

Adsız dedi ki...

sevgili acemi sef,

benim typepad im vardi ve kendi sitemi cin den update edip digerlerine de bakiyordum. bir yanlislik olmasin.

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Esra yine çok güzel bir tarifle karşımıza çıkmışsın.Ellerine sağlık.
Ayrıca seni sobeledim.Bilgin olsun..
Sevgiler....

Unknown dedi ki...

Esracım öncelikle pasta çok hoş olmuş üst kremasıda çok değişik ve hoş görünüyor ellerine sağlık...Çinde blogları göremiyor olman üzücü tabi ama yinede bizim sana yazdığımız yorumlarla karşılıklı diyaloglarımız hep devam edecektir...Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Esra'cim bloguna bir girdim neler olmus bu kadar kisa zamanda :( Dogrusu Cince ogrenmenden anlamaliydik bir seyler oldugunu,niye cince diye dusunmustum. Ama ordan baglanamiyor olman daha da uzucu dogrusu, samimi olarak uzuldum ben bu ise :( Umarim yeni bir adres alir ve yine devam edersin yaptigin guzellikleri paylasmaya canim.Sen bizim bloglara giremesende biz seni ziyaret ederiz yine.Umarim hayat sana hep guzellikler getirmeye devam etsin :)
Sevgiler...

Saliha dedi ki...

ESRACIM,INANKI NASIL UZULDUM ANLATAMAM....INANIYORUMKİ Bİ YOLU OLACAKTIR..BELKI COM SAYFASI FALAN ALIRSIN OLMAZMI?AMA ŞUDA BIR GERCEKKİ HAYATINDA SENI BIRAKMAYAN TEK ŞEY AILEN YANI AILEN DAHA MUHIM MUHAKKAKKİ...BİZLER BİR YERE KADAR SONUCTA...AMA INS..GITMEDEN BIR ÇÖZUM BULURSUN CUNKU BEN SENDEN AYRI KALMAK ISTEMIYORUM..ELLERINE SAGLIK SEVGILERLE..

Serpil dedi ki...

Çok güzel canım ellerine sağlık. emin ol hepimizin mutfağında saatler ve tarzlar iftara göre ayarlandı..Hayırlı ramazanlar... Bende beklerim..

Aybike Ceylan dedi ki...

Esra'cigim,

Ellerine saglik, her zamanki gibi pasta bir harika. Keske bende yapabilsem, kizlarim pek severler cikolatali pastalari. :)
Sevgiler

Adsız dedi ki...

esra'cım
devletşah engel konulan sitelere girmekle ilgili bir yazı yazmış belki senin sorununla da alakalı olabilir. istersen aşağıdaki linkten bir göz atabilirsin. sevgiler.
seni hep takip etmek isteriz:))

http://www.devletsah.com/internet-dunyasi-engel-tanimaz/

Adsız dedi ki...

aaa ben gelıp gıdıyorum bı de rahatım kı yorumda yaptım dıye:( halbukı ya yapmamısım, yada yapmısım da sana ulastıramamısım:)) şeker hamursuz pastaları özlemısım senın tarıfınle bı anda eskılere gıttım.. annemın yaptığı bır kek,pasta varıı bırsey vardı ona benzettım bırdenn.. elıne sağlık cnm..ayrıca o koca Çin de nasıl bızımle ıletısım kuramayacaksın ya cok uzuldum:( hee bırde bacım; gıtmeden allah rızası ıcın bana su senın pand.tarıfının gr olculerını fılan verebılırsen.. yıne yapamadım.. sanırım unu az gelıyor..malum her bardak aynı olcude değıl... ya da cok yeteneksızım:(

sevgıler
fıdan

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

merhaba;

evet ya ramazanda pasta yemeğe hal kalmıyor
ama bu çok güzel bir tarif
esracım hazırlıklar sürüyor sanırım
sana kolaylıklar diliyorum görüşürüz

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Seldacım ben öyle duydum ama aşağıda bazı arkadaşların yorumuna bakılırsa sorun yaşamayacağım inşallah. Asıl ben sizlerin yaptıklarından mahrum kalmaktan dolayı üzgünüm :(

Azizecim umarım girebilirim yoksa orada vakit nasıl geçer, kiminle iki çift laf ederim bilmiyorum. Teşekkür ederim yorumun için :)

Bengisu teşekkür ederim amin canım...

Banucum umarım haberler iyi olacak. Bayram sonu ilk ziyaretimi yapacağım ve ilk işim bu duruma bakmak olacak. Olmazsa diğer alternatifleri araştıracağım. Sizlere çok alıştım ben :(

Alevcim çok teşekkür ederim güzel sözlerin için. En kötü ihtimalle com alırım oradan gözürüşürüz inşallah...

Neslihancım teşekkür ederim beğenileriniz için, siz sadece bir blogtan mahrum kalacaksınız ama bir de beni düşün.. Hiçbirinizi göremeyeceğim. (Çözümü varmış galiba araştıracağım)

Nurtencim aslında bloggerda Çince seçeneği var. Benim aldığım duyum yanlış olabilir ama Çinde yaşayan biri söyledi. Dur bakalım zamanla ne olacak ?

Nihancım teşekkürler...

Yeşim :) En kötü ihtimalle mail adreslerinizi alır mail atıveririm olmaz mı? E tabii siz de bana :)))

Burcucum vallahi kolay :) Bak bir dene ;)

Burçincim sözlerin karşısında boğazım düğümlendi inan. gerçekten de öyle. Sizler benim dotlarımsınız. Şurada okuduğum herhangi iki çift içten söz, kimi zamanlarda öyle yaralarımı sarıyor ki bilemezsiniz...

Sevgili Didem bunun nasıl yapıldığını bana müsait bir zamanında acemisef@yahoo.com adresine yazarsan müteşekkir olurum canım.

Serpilcim teşekkür ederim, sobeni aldım halledeceğim inşallah :))

Zerrincim teşekkür ederim, umarım görüşmeye devam ederiz, çok alıştım size ben...

Nilgüncüm umarım görüşeceğiz canım, sizlerin güzel sözlerine çok alıştım mutlaka bir çaresini bulmam lazım...

Salihacım çok teşekkür ederim, inşallah Didemin de söylediği gibi bir yolu vardır, zaten com adresi alacaktım ama benim asıl sorunum sizleri takip edememek.

Serpilcim teşekkür ederim canım...

Aybikecim senin marifetli ellerinden kaçmaz ben eminim ;)

Sevgili Çerkez Kızı verdiğin linke uçarak gittim, gerçekten süper bilgiler var.Kısmetse bayram sonrası bir gideceğiz, orada hemen deneyip sonucu oradan bildiririm inşallah. Çok sağol canım.

Fidancım şu pandispanya meselesine çok üzülüyorum doğrusu :( Ama başarma yolundaki ısrarına hayranım canım :) Az önce son yaptığın pastaya baktım geldim, aslında Emel hanımın tarifindeki un miktarı benimkinden de az. o nasıl tutuyor şaşırıyorum doğrusu. Ben sana 22 cmlik bir kalıp için gramaj vereyim canım:
4 yumurta (ak-sarı ayrılmış, zaten uygulamayı biliyorsundur)
150 gr un.
185 gr. toz şeker

Sevgilerimle,
Esra

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Sevgili adaşım elim gitmiyor malesef. Neredeyse evimi bile toplamayacağım :) sağol canım uğradığın için.

Hülya dedi ki...

Bence sen Çin'e gitme.Ya da birilerine mail at,mektup yolla olmadı bezdir onları telefonla ara Çin'e mutlaka blogger versinler;)))
Yazık ama bize....Mesela bu pasta gibi nelerini göremeyeceğiz....

MİNELİ dedi ki...

Esracığım pasta çok nefis görünüyor ama senin bu güzel tariflerinden mahrup kalacağım için çok üzüldüm.İnşallah bir yolunu bulursunda yine seninle ve ogüzel tariflerinle birlikte oluruz.Hayatın tüm güzellikleri senin ve sevdiklerinle olsun.Ellerine sağlık sevgilerimle.

gülriz dedi ki...

Esracığım, Devletşah'ın sayfasında "internet dünyası engel tanımaz" başlıklı bir yazı var. Çin'de Google'ın yasaklandığı dönemde yapılan bir işlemden bahsetmiş. Belki yardımcı olabilir o yazı sana. Kocaman sevgiler, üzme sakın kendini

Adsız dedi ki...

httpPastayı hafta sonu ben bir arkadaşımın doğum günü için denedim harika oldu. Ama ben üstünü şeker hamuru ve çiçeklerle kapladım. Ellerinize sağlık :)