Cumartesi, Eylül 1

Doğum Günüm ve Kevgir için...


Aslında çok gecikmiş bir pasta bu. Kendi doğum günüm için 10 gün önce yapmıştım fakat Kevgir'e söz verdiğim için yayınlamayı bugüne erteledim. Sevgili Esra benden bir pasta yapmamı rica edince doğumgünü pastamla, bu isteği birleştirmeye karar verdim. Yalnız sanal da olsa bir dergiye konulacağının heyecanından mıdır nedir, malesef istediğim görüntüyü yakalayamadım. Dergiye de yazdığım gibi, bir taşla iki kuşu vuramadım malesef, tadı harika fakat görüntüsü beni tatmin etmeyen bir pasta çıktı ortaya. Umarım sizler denersiniz ve çok güzel bir şekilde süslersiniz. Hemen malzemelere geçiyorum:
Pandispanya için:
150 gr. oda ısısında margarin
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
2 yumurta
1 tatlı kaşığı vanilya
2 tatlı kaşığı kabartma tozu
4 çorba kaşığı yoğurt
20 cm'lik kalıp

Kreması için:
200 gr krema
150 gr. erimiş bitter çikolata ya da pralin
Dış kaplaması için
1 paket toz krem şanti
2 çorba kaşığı kakao
Çok az kırmızı gıda boyası
3/4 su bardağı soğuk süt

Diğer:
Bir miktar şeker hamuru
Süslemek için arjantin şekeri
1 tatlı kaşığı pudra şekeri
İçi için tuzsuz antep fıstığı ve damla çikolata

Fırınımızı 180 dereceye ısıtalım. Kelepçeli kalıbımızı yağlayıp unlayalım. Bir kapta margarini krema kıvamına gelene dek çırpalım, içine toz şekerin yarısını döküp tekrar çırpalım. Yoğurdu ekleyip tekrar çırpalım. Bir başka kaba un, kabartma tozu ve vanilyayı birlikte eleyelim. Yağlı karışımızın içerisine unlu karışımımızı ekleyip iyice çırpalım. Yumurtaları dikkatlice ayıralım, sarılarını ve aklarını ayrı ayrı kaplara koyalım. Yumurta akını önce tek başına köpük köpük olana dek çırpalım, daha sonra kalan toz şekerle birlikte tekrar, toz şeker iyice eriyene dek çırpalım. Yumurta sarılarını da ekleyip çırptıktan sonra unlu karışımımızın içine boşaltalım ve bir spatula yardımı ile dikkatlice iki karışımı birbirine yedirelim. Isınmış fırınımızda ilk yirmi dakika fırın kapağını açmadan pişirelim. Pişen kekimizi biraz soğuduktan sonra bir ızgara teli üzerinde ters çevirip soğumasını bekleyelim.


Krema ile erimiş çikolatayı bir kapta karıştıralım. Mikser yardımı ile koyulaşana kadar çırpalım. 1 saatten az olmamak kaydıyla dolapta bekletip tekrar çırpalım. Toz krem şantinin içine kakao ve sütü ekleyelim, koyulaşana kadar çırpalım, dolapta soğumaya bırakalım. Kekimizi 2 ya da 3 kata ayıralım. Her bir kata krema sürelim, iç malzemesi serpelim. Keki diğer hazırladığımız krem şanti ile tamamen kaplayalım. Dolapta soğumaya bırakalım.


Az bir miktar şeker hamurunu kırmızı gıda boyası ile renklendirelim. Hamurdan güller yapalım.



Kalan krem şantinin içine çok az kırmızı gıda boyası ekleyip, ucu düz bir uç takılmış sıkma poşetimize dolduralım. Kremamızın elimizin ısısıyla erimesine fırsat vermeden çabuk hareketlerle kekimizin üzerine kafes şekli yapalım. Kenarlarda sepet görüntüsü oluşturabilmek için yanyana aralıklı olarak düz çubuklar çizelim. Sıkma torbamızın ucuna en geniş ucumuzu takalım. En üstten başlayarak her iki çubuktan birinin üzerine gelecek şekilde yatay olarak krema sıkalım. Bir alttaki sıraya geçtiğimizde bu işlemi bir yandaki çubuktan olacak şekilde devam ettirelim. Pastamızı hazırladığımız güller ve boncuk şekerler ile süsleyelim. Bir çay süzgecine pudra şekerini koyup pastamızın üzerine serpiştirelim.

Sizler pastanızı dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.



28 yorum:

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Esra bence pastan çiçek gibi parlıyor, heyecanlanmasan kimbilir neler olacaktı :)) Belki de pasta kendine olduğundan söküğünü dikemeyen terzi durumu oldu ki yok yok bence çok güzel bir pasta olmuş:))
Şefim şu sepet süsleme tekniğini detaylıca paylaştın ya dile benden ne dilersen artık :)))
Ellerine sağlık
Sevgiler...

Nurten dedi ki...

nice nice mutlu yıllara Esracım :) İyi ki doğmuşsun... Kremayla pasta süslemenin ne kadar zor olduğunu denemiş birisi olarak pastana ne yazsam az kalır. Ellerine sağlık süper olmuş. Özellikleri renkleri çok hoş, eee zevkli kadınsın nede olsa :))

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Canım Burcu, çok tatlısın :))) Gerçekten söküğümü dikemedim ama zaten daha terzi yamağı sayılırım :))) Sepet tekniği aslında biraz havada kaldı gibi geliyor çünkü malesef sevgili eşim bir zahmet kalkıp fotoğraf çekmeye yardım etmiyor :( Yoksa bildiğim herşeyi daha da detaylı fotoğraflardım...

Nurtencim çok teşekkür ederim canım iyi dileklerin için... Biz bir gün de şu krema tekniğini aramızda halledelim. Hem krema çalışalım hem de sıkma tekniği...h Henüz bu konuda iyi sayılmam malesef :( Kendi göbeğimizi kendimiz keseceğiz belli ki ;)
Sevgilerimle,
Esra

NiNo dedi ki...

canim ellerine saglik harika bir pasta yapmissin cok begendim

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Esra'cığım sen ne kadar çirkin olarak adlandırsanda bence gayetde cici bir pasta olmuş. Eminim tadıda öyledir. Ellerine sağlık canım..
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

esracım cnm ellerıne sağlık.. bu pastanın neresı cırkın:)) sen alıstın tabıı şeker hamurlu pastalara kremalı pastalar sana yavan gelıyor sanırım.. bence cok guzel bır pasta... kendıne haksızlık etme:)))

sevgıler
fıdan

ZeYNeP dedi ki...

Ama Esra bu pasta harika ! Neresini begenmedin ki sen , haksızlık emişsin kendine ben gorur gormez yorum yazmalıyım dedim inan. Cok şık cok guzel olmus, üstelik kremayla calısmak ne kadar zordur bu sıcaklarda..

Ellerine saglık,
Figen Karavas

Adsız dedi ki...

Canım Esra,

nefis olmuş pastan..

Kevgir'de olmanda bizim için apayrı mutluluk.

çok teşekkürler

Adsız dedi ki...

Canım Esra,

nefis olmuş pastan..

Kevgir'de olmanda bizim için apayrı mutluluk.

çok teşekkürler

Adsız dedi ki...

Sevgili esra nice sağlıklı ve mutlu yıllar diliyorum çirkin buysa güzelini düşünemiyorum
ellerine sağlık

Leziz Sofralar dedi ki...

Esra hanim gecmis dogum gününüz kutlu olsun pastadaya diyecek yok tek kelimeyle harika ellerinize saglik sevgiler...

serinmavi dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun canım....Bence pasta çok şık olmuş ellerine sağlık....

Betül dedi ki...

Esracım bence haksızlık etme pastan çok güzel görünüyor:)Bu arada geçmiş doğumgünün kutlu olsun.
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Esracım , genelde olur ; hayal herzaman emeğe birebir yansımayabiliyor..
Senin hayalindeki pasta nasıldı bilmiyorum ama benim ekranda gördüğüm yine harika..Ellerine sağlık bacım

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Sevgili Nihan, yorumun için çok teşekkür ederim :)

Seldacım çok sağol, herzaman bu arkadaşını yüreklendirirsin zaten ;)
Fidancım çok sağol. Aslında şeker hamurlu pasta sanırım daha kolay çünkü kremayı sıktıktan sonra geri dönüşü olmuyor :( Sanırım bana Bake Shop yolları göründü ;)

Figen çok sağol canım yaa, gerçekten güzel sözlerinize minnettarım... :)

Zerrincim asıl benim için gurur vericiydi. Umarım tekrar başka tariflerle birlikte oluruz...

Yeşim çok zarifsin sağol canım :)

Seval içten sözlerin için teşekkür ederim.. :)

Oyacım çok teşekkür ederim :)

Betülcüm hoşgeldin, çok teşekkür ederim samimi sözlerin için..

Burçin bittim burada :))) Ama doğru söylüyorsun valla, hayallerimdeki her zaman gerçeğe dönüşmüyor. Sanırım beğenmeyişim ondandı ama bu teknik de pek zormuş :(
Sevgilerimle,
Esra

Selen dedi ki...

Mutlu yıllar Esracım, yeni yaşın sana sağlık, huzur, mutluluk getirsin. Bu arada pastan harika bence. Kendine haksızlık etme ;) Kevgirdaştan sevgiler..

lezzetlilerim dedi ki...

Canım hiçte senin düşündüğün gibi değil. Ben daha fotoyu görür görmez "işte " dedim. Bende şu kremayla düzgün çalışamıyorum. Arkadaşlarında dediği gibi artık bu işe el atmanın zamanı geldi galiba... Geçenlerde bir deneme yaptım.(sepet tekniği) Ama sonuç hüsran oldu.
Ellerine sağlık çoooooook şık görünüyor.

Aybike Ceylan dedi ki...

Esra'cigim,
Oncelikle gecmis dogum gunun cok kutlu ve mutlu olsun, nice yasalar.
Pastaya gelince ise fazla soze gerek yok, ellerine saglik, harika olmus.
Sevgiler.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Selenciğim çok teşekkür ederim, sen de harika tariflerle katılmışsın. Tebrik ediyorum seni de buradan ;)

Azize çok sağol, gerçekten göründüğü gibi değildi, Allahtan uzaktan çekmişim fotoğrafı :) Krem şanti çalışmak için uygun değil sanırım. Krema hep parçalandı ya da delik delik oldu. Bu işi halletmek şart ;)

Aybikecim çok sağol canım güzel sözlerin için...
Sevgilerimle,
Esra

nur ayday dedi ki...

Esra'cım nice mutlu ve sağlıklı senelere. Çok güzel görünüyor. bu arada tavuk güveçini dün denedim... süper lezzet bir şey oldu. davetlerde kullanılacak türden. teşekkürler(laf aramızda galiba ben senin tariflerini çok deniyorum şefim :))
sevgiler
nur

gülriz dedi ki...

Aaaaa çok geç kalmışım galiba, üzüldüm şimdi :((( Doğum günün kutlu olsun sevgili arkadaşım, mutlu yıllar diliyorum sana, hem de herşeyin istediğin gibi olduğu, yüzünden gülümsemenin hiç eksik olmadığı güzellikte yıllar diliyorum. Bu arada pastan da harika görünüyor, bir yandan sen bir yandan Yaman Ayşem tak sepeti koluna pastalar yapıyorsunuz, özendiriyorsunuz beni. Kocaman sevgiler

ayseyaman dedi ki...

Esracım geçmiş doğum günün kutlu olsun, nice sağlıklı mutlu yıllara!
Karşılıklı sepet havası çalıyoruz, ne güzel bir tesadüf oldu böyle! :)
Ellerine sağlık canım
sevgilerle

NiNo dedi ki...

ayyy aceleden dogum gununu kutlamayi unutmusum :( nice mutlu yillara canim saglikla mutlulukla

Cafe Gusto dedi ki...

Esracığım doğum günü geçte olsa kutlu olsun uzun ve sağlıklı yaşa..
Ayrıca canını hiç sıkma pastan çok da güzel olmuş..
sevgiler...

Hatice dedi ki...

merhaba Esra pasta harika olmuş, ellerine sağlık...geçmiş doğum günün de kutlu olsun, sevdiklerinle birlikte mutlu, huzurlu ve sağlıklı nice yıllara...
sevgiler...

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Esracım geçmiş doğumgünün mutlu olsun:))) İnternet olmadığı için yeni okuyorum. Bu arada Çin'e gidiş haberinizi de okudum. Yüzyüze görüşmesek de gidecek olmanıza biraz üzüldüm. Ama isteyerek gitmeniz çok güzel:) Ben hep başlangıçlar güzeldir derim. Umarım yeni yaşın, yeni ülken, yeni evin çok ama çok güzel olur. Kendini özletme tamam mı;) Bu arada pasta herzamankilerden farklı olmuş. Çok hoşuma gitti. Eline sağlık! Sevgiler...

Sebla.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Nurcum çok sevindim beğendiğinize afiyetler olsun :)) Sağol canım...

Gülriz yok yok geç kalmadın :) Ben geç yayınladım sağol canım. Hemen Ayşe'ye gittim dün yorumunu okuyunca, güzel tesadüf oldu tabii onunki süper olmuş. Birdahakine kopya çekeceğim :)

Ayşecim benimki seninkinin eline su dökemez! ;)

Nihancım sağol ne önemi var :)

Serpilcim çok sağol.. :)

Hatice çok teşekkür ederim, çok naziksin :)

Sebla birbirinden güzel ve içten sözlerin için teşekkür ederim. Sizlerin dua ve dilekleri olduğu sürece kalbim rahat. Yüzünüzü görmesem de kafamda kocaman bir arkadaş grubum var benim... Sağol canım...
Sevgilerimle,
Esra

Yemekbahane dedi ki...

Pasta harika olmuş Esra, ellerine sağlık

Sevgiler
Müge