Cuma, Mayıs 25

Vişneli Rulo Pasta...

Bloglarası bir buluşmaya imza attık dün... Selda ve Ayşem misafirimdi. Selda İzmir'de yaşıyor ve kısa bir süreliğine İstanbul'da yaşayan ailesini ziyarete geldi. Ne zamandır Bebekkokusu'ndan başlayan dostluğumuzu gerçeğe de taşımak istiyorduk. Selda, "keşke yanıbaşımda biryerlerde yaşasaydı da iyi bir dostluğum olsaydı" diyebileceğim tam benim kafadan bir insan. Seldacığım inşallah tekrar yüzyüze görüşmek kısmet olur...
Ayşem ile ise bebeklerimizi bir araya getirme bahanesiyle tanışmak istemiştik. Ayşem'in yazdıklarından ve tarzından zaten epeydir ona kanım ısınmıştı, çok merak ediyordum kendisini. İlk denememiz hüsran olmuştu. (Bkz.) Bu sefer bebi'nin ateşlenmesi nedeniyle evde bırakılması haricinde sorunsuz hallettik. Ayşem beklediğimden daha da enerjik kıpır kıpır bir insan. Çok kıvrak bir zekası, geniş ufuklu bir hayat görüşü var. İnanın onunla saatlerin nasıl geçtiğini anlayamadım, zaten neredeyse "ceee" deyip gitti... Haftaya bebişleri biraraya getireceğiz inşallah, o zaman sohbeti daha da koyultacağımızdan eminim...

Buluşmamız için pek bir şey yapamadım doğrusu, dedim zaten çocuklu kadınım ben, çok şey beklemeyin benden... Aralarından nacizane yaptığım bir pasta bu. Bu sefer royal icing'in bir pasta süslemesine neler katabileceğine bir bakayım dedim. Royal icing ile iki boyutlu süslemeler hazırlamanız mümkün. Ben bu süsleme tarzının dünyasına basitçe bir giriş yaptım.

Bunun için:
1 yumurta akı,
250 gr. pudra şekeri
3-4 damla limon suyu yeterli.

Tüm bu malzemeyi mikserde çırptıktan sonra kapaklı bir kaba koyun. Bu şekilde neredeyse 2-3 gün saklanabiliyor oda ısısında kurumadan. Sonra dilediğiniz miktarını ayırıp gıda boyası ile renklendirip kullanabilirsiniz.

Yapmak istediğimiz şekilleri beyaz bir kağıda ya da yağlı kağıdın arkasına çizelim, kağıdın üzerine yağlı kağıt koyup dört bir yanından bantla sabitleyelim ya da yağlı kağıdı ters çevirip bantlayalım. Royal icingi hazırladığımız sıkma kağıdına koyup ucunu makasa çok az keselim. Çizdiğimiz figürlerin üzerinden dikkatlice geçelim ve 10-15 dakika kurumaya bırakalım.


Daha sonra istediğimiz renkte hazırladığımız icing'i başka bir sıkma kağıdına koyup dikkatlice içlerini dolduralım. Ben hazırladığım şekilleri olduğu yerde bir gece kurumaya bıraktım. Ertesi gün kağıttan dikkatlice ayırıp bir kaba koydum.



Pastamızın pandispanyasını hazırlamadan önce kremamızı hazırlamamız gerekiyor. Bunun için:
Bir paket vanilyalı puding
1 paket krem şanti
3 su bardağı süt
İçi için:
Dondurulmuş vişne (istediğiniz bir meyveyi koyabilirsiniz muz da çok yakışıyor)
Pudingi bir tencerede süt ile karıştırın, koyulaşınca ocaktan alın. Dışarıda oda ısısına gelmesini bekleyip dolapta buz gibi olana dek soğutun. Daha sonra içine toz krem şantiyi ekleyin ve mikserle krema beyazlaşıp koyulaşıncaya dek çırpın. Tekrar dolaba kaldırın.
Daha sonra pandispanyamızı hazırlayacağız. Malzemelerimiz:
4 yumurta-sarı ve beyazları ayrılmış
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin
Yumurta beyazlarını kar gibi olana dek çırpın, toz şekeri ve vanilyayı ekleyin. Toz şekerler eriyip karışım koyulaşınca yumurta sarılarını tek tek yedirin. Un ve kabartma tozunu ekleyip tekrar çırpın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dökün ve karışımın tepsinin her tarafına eşit yayılmasını sağlayın. 175 dereceye ısıtılmış fırında üzeri pembeleşip içi pişene kadar yaklaşık 30 dakika pişirin.

Pandispanya pişer pişmez fırından alın ve 5 dakika sonra yağlı kağıtla beraber sıkıca bir rulo yapın. Bu şekilde bekletin.


Kekin soğumasına yakın kağıdı açın, içine kremanızın yarısından biraz fazlasını yayın. İçine meyveleri serpiştirin. (Muz koyacaksanız, kekin kenarına bütün olarak dizeceğiniz iki muzu yanyana koyun) Keki kağıdından ayırarak sıkıca tekrar rulo yapın ve ek yeri alta gelecek şekilde çevirin.


Üzerini kalan krema ile kaplayın, iki kenarından birer dilim kesin. Kesilmiş kenarlar da krema ile kaplanmalı.
Pastayı hazırladıktan sonra dolaba kaldırın ve 2-3 saat dolapta iyice kremanın sertleşmesini bekleyin.
Üst süslemesi için beyaz çikolata ya da kuvertürü bir kapak ya da bıçak gibi kenarı ince bir cisimle traşlayın, ya da mutfak robotunda kıyın. Dilerseniz rendeleyin. İki kenarını beyaz çikolata ile kaplayın.









Üzeri için önceden krema ayırabilirsiniz ya da benim gibi yarım paket krem şantiyi 1 çay bardağı süt ile hazırlayıp öyle kullanabilirsiniz. Hazırladığınız kremayı bir sıkma torbası ya da tüpüne koyup yıldız uç takın, pastanın üzerine dilediğiniz gibi şekiller yapın. Önceden hazırladığınız royal icing şekilleri ile süsleyin.


















Afiyet Olsun!

23 yorum:

Adsız dedi ki...

Esracığım, ne güzel iki arkadaş edinmişsin blog sayesinde. Bir kaç blogta rastladım bu tür buluşmalara, az kaldı sokağa çıkıp bağıracağım kimse yok muuu diye, zira Mersin'de sadece bir tek ben varım blogcu galiba :))

Adsız dedi ki...

Esra'cım güzel bir gün geçirmişsiniz, ellerine sağlık pastanda nefis olmuş, arkadaşlarada afiyetler olsun, sevgiler..

Nurten dedi ki...

Esracım nefis bir buluşmaya nefis bir pasta olmuş :) Ellerine sağlık...

Betül dedi ki...

Ay ne Güzel Esra bu blog arkadaşlıkları..Özeniyorum bende çokkk...Bu arada pastanda çok leziz duruyor.Süslemende çok cici olmuş.Afiyet olsun sana ,Ayşem e ve Selda ya....

Unknown dedi ki...

Esracım pastayı yiyen biri olarak ellerine sağlık. Seni ve Ayşemi tanıdığımada çok memnun oldum. Saatler su gibi akıp geçti ve ben sizlere doyamadım. Keşke dediğin gibi aynı yerde yaşamış olsaydık pek çok ortak noktamız olduğunuda görmüş olduk. Yine biz bloglarımız ve bebekkokumuz sayesinde görüşmeye devam edeceğiz. Yahu deme şöyle birşey yapamadım diye masada boşluk yoktu neredeyse tef gibi oldum sofradan kalktığımda :) Herşey çok güzeldi ama İlke en güzeliydi tombiğime öpücüklerimi yolluyorum. Sevgiler..

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Nazifeciğim gerçekten ben de çok mutlu oldum sanalı özele taşıdığımız için, keşke sen de yakın olsaydın, seni de tanımayı çok isterdim...

Ebrucuğum çok teşekkürler...

Nurtencim sağol canım yorumların için ;)

Betülcüğüm nerede yaşadığını bilmiyorum, dikkat etmedim herhalde, belki bir gün biz de tanışma fırsatı buluruz...

Seldacığım kısmetimizde taa İzmirlerden görüşmek varmış.. Çok güzel dakikalar geçirdim, inşallah yineleyebiliriz.. Teşekkür ederim kırmayıp da geldiğin için...
Sevgilerimle,
Esra

Unknown dedi ki...

Esracım pasta süper Royal icingi süsleme fikride çok ilginc olmuş ben ilk bakışta şeker hamurumu acaba diye düşündüm :))) ellerine sağlık rulo pastayı zaten çok severim ama seninki bir başka güzel olmuş sevgiler....

Adsız dedi ki...

selam canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor emeğine sağlık

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Zerrinciğim çok sağol canım zarif sözlerin için, aslında neler neler yapılıyor ama şeker hamuru gibi değil, tam sabır işi royal icing..

Gülizar çok teşekkürler..

Sevgilerimle,
Esra

Hülya dedi ki...

Ne güzel!Selda,Ayşem ve sen....Süper olmuş.Her ikisini de severim.Tabiii ev sahibesini de;))
Selda Eminönüne çıkartma yapabilmiş mi?

SEDA dedi ki...

Pasta çok şık olmuş. Zaten yaptığın bütün pastalar çok hoş görünüyor. Kalpli pasta süslemesini ben çikolata ile denemiştim (http://tarifname.blogspot.com/2006/12/yldnm-pastas.html). Çabuk donması açısından çikolata avantaj ama royal icing gibi renkli çalışmalar yapmak pek mümkün olmuyor maalesef. Ellerine sağlık, sevgiler.

aylin dedi ki...

Esracım,
çocukluğumdan beri rulo pastalara bayılırım. Hani pastanelerde dilim dilim satarlar ya... Senin pastan aynı onlara benzemiş... Ben de denemek istiyorum ama rulo yapma olayında çuvallarmışım gibi geliyor... Royal icing süslemelerine de bayıldım... Bu kadar güzel şeyler yapacaksan bir gün de bana beklerim... ;)

Adsız dedi ki...

pastan çok güzel olmuş ben dün bir yorum yazdım ama silinmiş galiba neyse yeniden yazıyım benim fırın tepsimin ölçüsü 34-43 boylarında birşey. bizde bugün televizyonda rulo şeklinde bir pastanın sunum aşamasını izledik ama tarif alamadım annemin çok hoşuna gitti ben daha önce tarifi aynen uygulamama rağmen başarısız bir rulo denemem olmuştu sanki senin fırının tapsisi gözüme küçük göründü ben 1 yumurta ile yarım bardak daha un eklersem acaba tepsime uygun olurmu

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Esra merhaba
ellerine sağlık rulo pastan şahane kremalı pasta yapmak çok zevkli birşey yapım aşamaları paylaşımın benim için çokk faydalı oluyor :)) Kremalı pasta yapımı ile ilgili bir soru aldığımda direk acemi şefe yönlendirir oldum :))
Sevgiler

pecete dedi ki...

Esra; senden sonra köprü yolunda tıkalı vaziyette eve ulaşmaya çalışırken aklıma geldi: "BACIM NEDEN BEN YANIMA BİR DİLİM PASTA ALAMADIM? NEDENNN?" diyerek eve ulaştım.

Adsız dedi ki...

Esracım pastan harika olmuş çokta güzel süslemişsin,ilk fırsatta denenecekler listesinde yerini aldı :) eline sağlık.

Bu buluşma olaylarıda çok hoşuma gidiyor ne iyi yapmışsınız ...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Hülyacığım o zaman bir dahakine daha da süper olalım, sen de aramıza katıl ;)

Sedacığım pastan çok güzel olmuş, çikolatalı süslerin görüntüsü daha şık ve iştah açıcı bence...

Aylinciğim mutlaka yaparsın, marifetli ellerinden kaçmaz eminim.Teşekkür ederim yorumun için, bir gün kısmet olur da tanışırız inşallah...

Melikecim tepsin buradaki tarifime uygun görünüyor ama dediğin gibi yaparsan da malzemenin hepsini tepsine dökme, baktın kaplamıyor o zaman ilave edersin geri kalan malzemeyi...

Burcucuğum sözlerine çok sevindim inan ki, pastan da harika görünüyor ve link vermedeki jestin harika... Birbirimizden çok şey öğreneceğiz daha ;)

Ah Ayşem Ah! Hadi evsahibi çocuk doğurduktan sonra beyninin yarısını kaybetti de sen niye akıl edemedin? Ben bunu telafi etmezsem n'olayım ;)

Nalancığım çok teşekkür ederim, buluşma işi çok zevkli hakikaten, zaten az çok, insan karşısındaki hakkında fikir sahibi oluyor. Belki bize de kısmet olur ne dersin ;)

Sevgilerimle,
Esra

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Esra,
Rulo pastan harika olmuş ben hiç rulo pasta yapmaya niyetlenmedim.Ama öyle güzel anlatmış ve resimlemişsinki ben de denemek istiyorum.Ellerine sağlık sevgilerimle...

Selen dedi ki...

Sevgili Esra,
En sonunda buluşmanıza çok sevindim :) Uzun zamandır takip ediyorum buluşma çalışmalarınızı. Pasta bir harika olmuş. En kısa zamanda denemek istiyorum. Sorularım olacak:
Gıda boyasının miktarı ne olmalı? Beyaz kenarlar için verdiğin tarif royal icing mi oluyor? Ben royal icing konusunda bilgisizim de.
Bu miktarlardan hem beyaz hem de pembe kısımlar çıkar değil mi?
Bir de dondurulmuş vişne için tavsiye edeceğin marka var mı?
Ay çok soru sordum değil mi? Ama bu pastayı denemeye ne kadar can attığımı gösteriyor ;)

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Selenciğim çok özür dilerim nasıl atlamışım bilemiyorum. Hemen cevaplar:
Gıda boyasını kürdanın ucunun alabildiği kadar koy, iyice karıştır, eğer renk açık gelirse azıcık azıcık ekleyebilirsin istediğin tonu elde edinceye kadar.Royal icingi bu tariften yap, ikiye böl yarısına gıda boyası kat. Beyaz bıraktığınla çerveve yapabilirsin.Bu miktardan belki yüz tane yapabilirsin ben o nedenle hassas tartımda yumurta akı ve pudra şekerini yarıya bölüyorum. Tam gramaj veremediğim için tam tarif yazdım.Dondurulmuş vişne için superfresh kullanıyorum hep, aslında frambuaz da çok seviyorum ama çok sıkça yaptığım için değişiklik olsun dedim. Frambuazlı da yapabilirsin. Bu arada sıcacık sözlerin ve içtem yaklaşımların için teşekkür ederim.
Sevgilerimle,
Esra

Adsız dedi ki...

hepsini yemek istiyorummm :)) bayıldım ellerine emeğine sağlık bize de bekleriz...

Adsız dedi ki...

yarınki misafirlerim için yapcam...
inşallah seninki gibi güzel olur....

süslemeyi pek yapamam ama bakalım...tadını tutturursam...

ellerine sağlık canım....
çok güzel görünüyor....

Adsız dedi ki...

Merhaba, pastalariniz bir harika..ellerinize saglik.
Royal icing kuruduktan, hatta yenilirken sert birsey mi yoksa yumusak mi??
Selamlar...
Kolay gelsin..
Mutfaginiz bereketli olsun.