Pazartesi, Mayıs 28

Milföy Kaseli Patates Salatası...

Patates salatasını çok severim. İçine ne koysanız yakışır, o nedenle her seferinde doğaçlama yaparım, bir tarifim diğerini tutmaz. Geçen sefer de(Ayşem ve Selda'nın gelecekleri gün) yine içine ne koyacağımı dert etmeden ocağa koydum patatesleri. Fakat ocakta unutacağım aklıma gelmedi. Hatırlayıp da "eyvah"lar "tüh"ler eşliğinde mutfağa kendimi dar attım. Tabii olan olmuş, doğal patates püresinden hallice bir görüntüye bürünmüşler. Aklıma da taktım ya patates salatası olmalı diye, o anda bir çare geliverdi aklıma. İşte çaremin tarifi:

Malzemeler:
İstenildiği kadar taze patates
Tereyağı
Konserve mısır
Taze soğan
Salatalık turşusu
Limon suyu
Dereotu
Maydonoz
Taze nane yaprakları
Sumak
Tuz
Üzeri için mayonez, maydonoz
Kase için milföy hamuru, küçük cam ya da ısıya dayanıklı kaseler

Yapılışı:
Malzeme miktarı vermedim, isteyen damak tadına göre istediği şekilde hazırlayabilir. Kabukları soyulmuş patatesler, sıcakken çatal veya ezici yardımı ile ezilir. İçine tereyağı konur(2 tatlı kaşığı kadar koydum). İyice karıştırılıp ezilir, soğuması beklenir. Yeşillikler ince kıyılır, turşu minik minik doğranır, baharat ve diğer malzemeler arzu edilen miktarlarda eklenir. Hazırlanan karışım buzdolabında bekletilir.
Fırın 180 dereceye ısıtılır. Isıya dayanıklı küçük cam kaselerin dış ve arka kısımları yağlanır. Milföyler her bir kaseye giydirilir. Kenar fazlalıkları döner bıçakla kesilir. Isınmış fırında üzerine bir şey sürmeden pişirilir. Piştikten sonra soğumaları beklenir ve dikkatlice kaselerden ayırılır. Her bir milföy kasesine patatesli karışımdan konur. Üzerine bir sıkma torbasına doldurulan mayonez sıkılır. Maydonoz yaprakları ile süslenir. Salatayı milföyle yerken börek tadı, mayonez ile yerken de kumpir tadı alıyorsunuz, mutlaka mayonez ile yemenizi öneririm.
Afiyet Olsun!










23 yorum:

Unknown dedi ki...

Esracım milföy kaseleri çok değişik bir alternatif ve sunum olmuş bende aynı kaseleri yufka ile yapmayı planlıyordum ama bu çok daha güzel bir fikir olmuş salatada harika görünüyor ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Esra'cim harika bir sunum olmus bu milfoyler, cok guzel bir fikir :)) Bu arada pastanda kullandigin susleme teknigi krema kapli pastalar icin harika bir sey, ellerine saglik canim...
Sevgiler...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Zerrincim teşekkür ederim, yufka da iyi bir fikir aslında, ondan da kayık tabak şeklini yapanlar var, bir ara onu da denemek istiyorum.

Nilgüncüm sağol yorumun için, aslında kremalı pastalar için ne güzel süsler var çikolatadan ama ben beceremedim ve bu şekle çevirdim.
Sevgiler,
Esra

Adsız dedi ki...

esracim harika gorunuyor
eline saglik ben buaralar hicbirsey yapmiyorum yapmakta istemiyorum banada cook uzak yollar gorundu. esimin isi dolayisi ile cezayir e gidecegim bende herkesi ozleyecegim. oralarda pc basindan hic ayrilmam herhalde memleketimin insani memleketimin yemegi derken bakalim gunler nasil gececek? sen nereye gidiyorsun?

Minik Kus dedi ki...

Esra, ne guzel gorunuyor. Nerden aklina geldi milfoyden kase yapip icine koymak. Bravo diyorum bir de elelrine saglik.

Neslihan dedi ki...

Merhaba Esra, sayfanı sık sık ziyaret ediyorum ama ilk defa yorum bırakıyorum. Patates salatasını çok seven biri olarak yazmamam olmazdı zaten:) Fikir ve sunum çok güzel, ellerine sağlık. Diğer yazılarında yer verdiğin teknikleri gösteren bağlantılar da çok faydalı.
Sevgiler

Neslihan
www.alacarte-neslos.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Sen çok yaşa Esracığım, ne güzel bir fikir üretmişsin! Seni tebrik ediyorum.

Selen dedi ki...

Esracım,
kurabiyelerine, kekine bayıldığım gibi bu tarifini de çok sevdim. Ben patates salatasına ve püreye dayanamam hiç. Ellerine sağlık. Şimdi de Ayşem'e muffin tarifi için baskıya gidiyorum :)
sevgiler

MİNELİ dedi ki...

Merhaba sevgili Esra patates salatısını çok severim.Senin sunumun çok farklı olmuş bence harika dayanamayıp bitanesini aldım.Ellerinize sağlık sevgilerimle.

Nukhet dedi ki...

Esracim
Ne kadar yaratici ve guzel bir fikir olmus bu boyle. Bravo. Cok begendim. Ellerine saglik.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Yeşimciğim o halleri bilirim bazen bana da geliyor. Eğer bir misafirim olduysa orada yaptıklarım bir süre idare ediyor ama yeni şeyler yapma hevesim bazen de sönüyor.Bana da uzakdoğu yolları göründü gibi ama gelin ata binmiş yaa nasip demiş...Sana orada mutlu bir yaşam diliyorum Allahan internet var da biraz olsun daha az özler insan...

Minik Kuşum o anda aklıma gelen bir çare işte, hani tehlike anlarında yükselen adrenalin gücü arttırırmış ya..!:))))

Neslihan ne iyi yaptın da yorum yazdın, bu sayede birbirinden leziz tariflerinden ben de faydalanırım artık.. Teşekkür ederim. :)

Nazifeciğim sağol, bir de bu kaselerden hazırlayıp içine et sote koyan bir arkadaş varmış, o da aklınızda bulunsun..

Selen baskı yapmışsın gördüm :)) Teşekkür ederim içten yorumun için ;)

Mine hoşgeldin bloguma, sende de çok değişik tarifler var, görüşelim bundan sonra ;)

Nükhetciğim çok teşekkür ederim, senin gibi becerikli ve yaratıcı birinden bu sözleri duymak çok mutlu ediyor beni.
Teşekkürler ve sevgiler,
Esra

Hülya dedi ki...

Tuzlu özürlü biri olarak bana çok büyük katkın oldu desem;)

Adsız dedi ki...

bu yorumlara baktiniz mi?
http://hunerlibayanlar.blogspot.com/2007/05/ikolatal-kek_31.htmlcar

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Hülyacım çok teşekkür ederim beğenmeye değer bulduğuna derim ;)
Sevgiler,
Esra

Bilge Hanım ya da Bey, sizi tanımıyorum ama sizden açıklama bekliyorum o linki neden eklediğinize dair.

kamiş dedi ki...

Merhaba Esra çok yaratıcı, nefis olmuş. Ben de bayılırım patates salatasına :)
Buluşup, tanışmanız da harika olmuş. Çok hoşuma gitti, dostluklar bitmesin :)

Adsız dedi ki...

milföy hamuru çok iyi bir cankurtarandır değil mi.
tabi senin yaratıcılığın ise tartışılmaz. sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

milföyede patates salatasınada bayılırım.ikisi bir arada olunca yemede yanında yat.

Adsız dedi ki...

deneme
tekrar ellerine sağlık :)

Adsız dedi ki...

Merhaba Acemi Şef, ben de bloğunuzda gördüğüm gibi yağlanmış cam kaseleri ters çevirip üzerlerine milföy hamurlarını koyup pişirdim. Ama içini farklı yaptım. Soğan, taze kırmızı biber, domates ve para gibi doğranmış sosisleri soteledim. Ertesi gün servisten hemen önce sosis soteyi milföy kaselere doldurup üzerine kaşar peyniri rendeledim ve fırına verdim. Çok beğenerek yenilen bir kahvaltılık oldu. bunu da yeni açtığım bloğuma koyup sizin sayfanıza da link verdim izniniz olursa. Bloğumun adı Sofra Senliği. Ziyaretiniz ve vereceğiniz fikirler beni onurlandıracaktır. Teşekkürler.

TuruncuTatlar dedi ki...

canım bloğunu dolaştım tariflerini not ettim hepsi harika olmuş ellerine sağlık. bende beklerim sevgilerimle..

gamze yücel dedi ki...

esracım harikasın başka ne diyebilirim ki... bir 78 doğumlu, eskişehirli ve anadolu üniversitesi mezunu olarak gurur duydum seninle aynı zamanda tabi kendimle ne duyayım bilemedim:)))))

kutsalsofra dedi ki...

sevgiler arkadasım,bir yorumda gördüm,geldim çok memnun kaldım,
bende sıcak bir çorba etkinliğine sizi davet ediyorum
hem yeni güzel çorbalar öğreniyoruz,hem tanışıyoruz,katılımcı arkadaşların binlerce kişiye reklamı oluyor,tariflerimi önce kutsalceyiz.blogcu.com adresimde yayınlıyorum
sonra kutsalsofra.blogspot ta duyuruyorum,
güzel bir tarifinle katılımın ( şöyle hani uzak dogu kökenli ) beni çok mutlu eder beklerim,selamlar

duygu dedi ki...

merhaba, bu harika goruntuyu gorunce hemen patatesleri tencereye attım, milfoyleride dondurudan cıkardım...ama malesef kaselerin her tarafını iyice yaglamama ragmen milfoyler kaselere feci sekilde yapıstı ve ayrılması mumkun olmadı...patateslerde fırında kumpır olmaya karar verdiler mecburen...ben nerde yanlıs yapmıs olabilirim acaba... sevgiler