Pazartesi, Mart 2

Her Daim Özlenen Lezzet: Simit


Aceleden öldüm doğrusu. Normalde iki post arasını epey açmaya alışmıştım ama cumartesiden beri zor sabredip, şimdi Pc başına dar attım kendimi. "Bu tarifi yayınlamam gerek", "benim gibi simit hasretliği çekenlere yetiştirmem gerek" diyerek başladım yazımı yazmaya, üstelik daha fotoğrafları bile hazırlamadan. Özellikle gurbette olanlar daha çok anlayacaklardır beni; simit özlemi buralarda bir başka oluyor. Türkiye'deyken, acil bir misafirim gelecek olsa, ya da uzun soluklu bir alışveriş sonrası eve dönünce ne pişireceğim derdi olduğu zaman imdadıma yetişirdi kendileri. Hemen tomurcuk çayı ilaveli mis gibi bir çay demler, yanına evde ne çeşit peynir zeytin varsa çıkarır, fırında da azıcık ısıtıp çıtır çıtır yer, doyururduk kendimizi.

Geçen yıl buraya ilk yerleştiğimde de simit sevdasına düşmüştüm ama malesef kendi beceriksizliğimden olsa gerek Ev Cini'nin simidini taş gibi birşey yapmıştım. Bir tarifi denemeden önce mutlaka yorumları da okurum, deneyen var mı, varsa sorun yaşamış mı ya da ne yapmış da tam tutturmuş diye. Pek çok kişi memnun kaldığı için de bu tarifi yapmaya karar vermiştim. Ev Cini oranların düzgün uygulanması gerektiğine dikkat çekmişti ama sanırım göz kararı yapma merakım sayesinde bir şeyleri yanlış yapmıştım, sonra da hevesim kaçıp işin ucunu bırakmıştım.

Geçtiğimiz hafta yine aklıma simit düşünce nette sıkı bir araştırmaya girişip, aklıma yatan bir tarife ulaştım. Bir hafta buzdolabımın üzerindeki tarifin çıktısına bakıp önce birbirimize alışmamız için fırsat verdim, sonra da en karanlık en can sıkıcı bir öğleden sonrayı seçip giriştim uygulamaya. Maksadım, beceremezsem yine havaya suya bahane atmaktı, olursa da karanlık günüm şenlenecekti; bir taşla iki kuş vuracaktım.

Hala aklıma geldikçe gülümsememe engel olamıyorum, çok mutluyum, sonunda gerçek sokak simidinin "tıpkısının aynısı"na ulaştım. Tarif için Efsun'a çok teşekkür ediyorum, sayesinde özlemim dindi, eşimin de bolca tebriğini aldım.

Hemen tarifi buraya da ekliyorum.

Malzemeler:
1 su bardağı ılık süt(240 ml)
1/2 su bardağı ılık su(120 ml)
1 yemek kaşığı toz seker
1 yemek kaşığı kaşığı instant maya
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 yumurta
1,5 tatlı kaşığı tuz
4 yada 4,5 su bardağı un (1000 ml kadar)
2 yemek kasığı pekmez ile 1 cay bardagi suyu karıştırın-simidi batırmak için
1,5 su bardağı kadar susam

4 su bardağı kadar unu bir kaba koyalım, içine diğer tüm malzemeyi koyup iyice yoğuralım. Hamurumuz ele yapışmayacak kıvamda olmalı. Gerekirse azar azar un ilave ederek hamurunuzu toparlayabilirsiniz. Hazırladığımız hamuru 1 saat kadar üstü bir bezle örtülü olarak ılık bir yerde kabarmaya bırakalım. Bu sırada susamlarımızı hazırlayalım.

Araştırmalarıma göre simitlik susamlar farklı oluyor, yani önceden kavrulmuş olarak satılıyor. Bizlerin kullandığı beyaz susam ise fırında kızarmıyor. Bu nedenle simitlerin üzerindeki o hafif gevrek koku eksik kalıyor. Önceki denememde de içime sinmeyen susam konusunu bu sefer çözdüm. Hamurumuz kabarırken, bir teflon tavaya susamlarımızı dökelim ve hafif açık ateşte sürekli karıştırarak susamlarımızı kavuralım. Susamların büyük çoğunluğu renk değiştirir değiştirmez ateşten alalım.

Kabarmış hamurumuzu tekrar yoğuralım, eşit 5 ya da 6 parçaya ayıralım. Her bir parçayı upuzun bir silindir yapalım, ortasından ikiye katlayıp resimdeki gibi bükelim. İki ucu birbirine yapıştıralım. Benim hamurum lastik gibi eski şeklini aldığı için, diğer simitleri hazırlarken öncekileri birer borcam kase etrafında şekil almaya bıraktım.

Tüm simitler hazır olduğunda simitleri önce çabuk hareketlerle pekmezli suya önlü arkalı batıralım, sonra da yine önlü arkalı olmak üzere susama bulayıp tepsimize dizelim. Önceden ısıttığımız 180 derecedeki fırında, iyice kızarana dek 30-35 dakika kadar pişirelim.








Afiyet Olsun!

77 yorum:

Sevgi Küçük dedi ki...

buralarda "simiittt simitttt" diye inlerken nasıl güzel oldu bu yazınız!
en kısa zamanda denemeliyim!!!
harikasınız!
:)
sevgiler

Adsız dedi ki...

Denenecekler listeme ekliyorum hemen.Yanında beyaz peynir,bir de tomucuk ilaveli demli çay,işte en güzel öğün.Ellerine sağlık,her zamanki gibi harikasın.sevgiler..

Adsız dedi ki...

ben öyle simitlerden uzakta bir yerde değilim, ama iş yerim öyle ha deyince simide ulaşamıyacağım bi yerde..
nasıl olucak akşam şimdi bu fotoğraflardan sonra :)
ellerine sağlık, harika görünüyorlar :))))

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık muhteşem olmuşlar. Ben henüz simit yapmadım ama simite bayılıyorum. Ben de denicem senin tarifinden. Sevgiler..

ebrulitatlar dedi ki...

Simitler nefis olmuş Esra'cım. Ellerine sağlık. Çayımın yanına aldım bir tane. Sevgiler, selamlar..

İlker Ergin dedi ki...

Canım harikasın,süper olmuş.bende istanbul'un içinde simit özlemi çekenlerdenim.Kadıköy'ün simidide benim favorimdir.Ama şu hamilelikten dolayı pek çıkamıyorum dışarı.Hasret kaldım bende.Deneyeyim bende hemen.Çok güzel anlatmışsın zaten.Tutturamamk mümkğn değil.Ellerine sağlık...
Sevgiler...

mutfaktakizaman dedi ki...

simit denilince turkiye akla gelir:(( bizde burda kendi cabamizla hazirlayim o ozlemi gidermeye calisiyoruz..cok guzelller ellerinize saglik banada beklerim sevgiler...

Betül KAVAL dedi ki...

mmmm kokusu burnuma kadar geldi vallahi.. ellerine sağlık harika gözüküyorlar.

şu susamlar yanmayan susammı bende de bolca varda evde :)

sevgiler

Mebrule dedi ki...

Iyi haftalar Esra, ozellikle haftasonlari istek uzerine yapiyorum simitlerden. Ev halki ayila bayila yiyoruz.

Ellerine saglik, cok lezzetli gorunuyor. Ben Evcini`nin tarifini yapiyorum ve citir citir Ankara simidi oluyor. Pismeden once tepsi mayasini biraz daha uzun tutuyorum.

Bu arada sayfani gunluk ziyaretimde blog ismimi gorunce New York Times`a kapak olmus gibi sevindim canim, tesekkurler :)

Sevgiyle kal...

efsun dedi ki...

Esra'cim,
Goruntu muhtesem tadini bildigim icin o tad ve bu goruntu harika olmus, senin elin degince baska bir guzellik kazanmislar dogrusu..:-)
Yazini keyifle okudum, icinde pek cok kelime de kendimi buldum.. Yurdundan cok uzaklarda olmak boyle birsey iste, kucucuk bir ayrinti bile burnunda tuter oluyor.. :-)
Bu simitleri kesfettigimden beri sIklIkla yapar oldum..
Seninde aklinda bulunsun, fazla yapipda buzluga atarsan, acil bir durumda cikartip firinda isittiginda yine ilk gun ki gibi tazecik citir citir oluyor :-)

Size afiyet olsun

Gurbetten gurbete sevgiler ...

Pasta Perisi dedi ki...

esracım hasreti sona erdirmişsin. cnaım yaa dediğin gibi zor bir durum simitin tadını unutmak :( ellerine sağlık canım.afiyet olsun...

Adsız dedi ki...

Ben de gurbette yasayan birisi olarak seni cok iyi anlayabiliyorum. Maalesef bazi yiyecege hasret kaldigimiz icin o lezzetleri kendimz evde yapmaya calisiyoruz. Ben de istedigm lezzeti yakalayana kadar cok traifler denerim ve tadlarin orijinale yakin olmasina cok dikkat ederim. Senin simitler sahane olmuslar, bu tarifi de denemek isterim, ellerine saglik canim. Ben de daha önce blogumda bir simit tarifi yayinlamistim, bunu bir arkadasimin blogundan aldim, o da Rukininmutfagindan alip denemis. Simdiye kadar yaptigm en basarli ve orijinaline en yakin simitler oldu. Her seferinde de cok sahane oluyorlar, tavsiye ederim.

Begüm dedi ki...

Esracim, vallah cok haklisin. Okadar cok özleniyorki bu miss gibi simitler. Yaninda dedigin gibi sicacik bir cay, peynir, zeytin, domates... mmmhhh :) mutlaka deneyecem tarifi.
Görüntü harika. Ellerine saglik canim.

Eya dedi ki...

Iste budur Acemi Sefim...bu simit varken baska bisey aramam inan.Ellerine saglik...bu arada annemler halen Izmitin icinde oturuyorlar,bende Izmit Lisesi mezunuyum..sevgiler

zehra

başak dedi ki...

simit simit yanında beyaz peynir salatalık ve de çay ile süperrr ne çok yerdim eskiden ... bu arada sık sık güncellemeye alıştırıyosun bizi haberin ola sevgilerle

pelince dedi ki...

Esracım simit şahane olmuş,hele fotoğraf harika...Bende kadıköy simiti seviyorum,dönüşte beraber yeriz inşallah:)
Çıtır çıtır simitler için ellerine sağlık...

Sevgiler..

Narince dedi ki...

Ankara'da yaşıyor olmak, Ankara simitinin tadına her zaman ulaşabilecek olmak bir şans diye düşünürüm hep. Uzak kalsam ne yapardım bilmiyorum.

Yalnız bu simitler enfes görünüyorlar, mutlaka yapmalıyım, mutlaka!

Adsız dedi ki...

Esracım seni tekrar aramızda görmek çok güzel,güzel tariflerini bizimle paylaşmaya devam edecek olmana çok sevindim.
Sevgiler...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Sevgiciğim tam da aradığım kişisin bak :) Gurbette olup memleket lezzeti isteyenlerdensin yani. Denersen haber ver emi? Merakla bekliyorum.

Sevgili Mutfak cini, çok teşekkür ederim canım sıcacık yorumun için.

Yaseminciğim çok teşekkür ederim uğrayıp samimi yorumunu bıraktığın için.

Esracığım tesadüf eseri senin de simit postunu okudum az önce, bak isimlerimizden başka bir ortak noktamız daha çıktı :)

Ebrucuğum çok sağol canım yorumun için.

İlkerciğim yorma kendini, söyleyiver eşine getirsin Kadıköy'den :) Aşeriyorsun canııım :))

Sevgili "Mutfaktaki Hayat", çok teşekkür ederim canım değerli yorumun için, beni anladığına sevindim :)

Betülcüğüm tavada illa ki yanıyorlar, kaçarları yok :)) Çok sağol canım yorumun için.

Mebruleciğim ben de sıcacık yorumunu alınca çok sevindim, bundan sonra sık sık görüşebilmek dileğiyle.

Efsuncuğum kırmayıp ziyaretime geldiğin için teşekkür ederim, gerçekten müteşekkirim tarif için. kocaman öpüyorum seni.

Serapcığım çok sağol canım yorumun için, öpüyorum seni ve Arda'yı.

Senemciğim tarifin orjini Ruki'dense güzel olduğu kesindir, o tarifi de inceleyeceğim, çok teşekkür ederim.

Begümcüğüm sağol canım içten sıcacık yorumun için, denersen haber ver ;)

Zehracığım, demek ki İzmit'le bağın duruyor, yazın haziran ayı boyunca inşallah orada olacağım, ailene geldiğin bir gün için haberleşip tanışmaya ne dersin?Bu arada ben Yarımca'danım ;)

Başakcığım çok tatlısın, inşallah daha sık güncelleyebilirim. Öpüyorum seni.

Pelinciğim çok sağol canım yorumun için, inşallah beraber Kadıköy turu da yaparız :)

Sevgilerimle,
Esra

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Sevgili Narin, bizim gibi yapar, kolları sıvardın tatlım :) Sağol uğradığın için.

Zerrinciğim seni de burada görmek güzel, öpüyorum çok.

Adsız dedi ki...

NEFIS GORUNUYOR ELLERINIZE SAGLIK...

MUTFAKISTAN dedi ki...

harikasin bende bir tarif denemis memnun kalmamistim
sen onay vermissen tamamdir
yarin amerikaya gidiyorum
kizima guzel simitler hazirlamak istiyordum senin simitler denenecek artik
ellerine saglik
sevgiler

hanife dedi ki...

bizim buralarda simit bulmak çok kolay ama bence en güzeli evde yapıp temiz sağlıklı bir şekilde yemek tarifide buldum artık eline sağlık çok güzel olmuş

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Esra'cığım,

Bu kadar elimin altındayken bile benim de iştahımı kabarttı bu simitler.
Beğendiğin bir tarife ulaşmana senin adına çok sevindim.
Afiyetler olsun.

Sevgilerimle,

meltem dedi ki...

Ayy senin canın simit mi istedi :))
Ben sana yollarım burdan :) gerçi sen kendi başının çaresine bakmışsın ellerine sağlık ...simit hamurlarının ortasına yerleştirdiğin kaseleri sevsinler akıllı kadının hali de bi başka :))
çok öptüm...

Aysin dedi ki...

Daha dun aksam Turkiyedeki bir arkadasimla simit muhabbeti yapmistim. Buda ustune cok guzel bir tarif oldu, simdi kalkip deneyecegim, uamrim guzel olur. Ellerine saglik...

Adsız dedi ki...

yine tek kelimeyle harikasin canim
ellerin dert gormesin..
bizlerde gurbet ellerder citir citir simtleri fazlasiyla ozliyoruz
bundan sonra artik evde yapip yiycez saende:))

www.yenitadlar.blogcu.com

ayseyaman dedi ki...

Ah biri de bana simit ısmarlasa keşke :)
Türkiyedeyken simitçinin arabasından zor simit beğenirdim, sıcak olsun taze olsun çıtır olsun diye hepsini elleyesim gelirdi..İşte insan oğlu kıymet bilmiyor vaktiyle, şimdi olsa ayıptır sölemesi en karkını bile koklaya koklaya yerim..
Çok özledim ben de çook.
Ellerine sağlık Esracım...

LaMa dedi ki...

Sekli korumak icin kase iyi bir fikir, ecis bucus acmalarim icin kullanabilirim:)
Cin tavuklari neden 0 beden, aydinlatabilir misin ? :)

Aysin dedi ki...

Esra'cim
hamuru yogurdum ama pisirmem yemekten sonraya kaldi, hemen cayi demledim, o sirada simitlerimde pismisti. Sogumasini bekleyemeden bir tanesini yemistim bile. Cok guzel olmuslar,hepimiz cok begendik, hele Izmir tulumuyla tadi harikaydi..Nasil sevincliyim anlatamam..Inan bende senin kadar mutlu oldum..Cooooookkk tesekkurler...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ne kadar güzel yapmışsın. Tarifin için teşekkürler. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Küçük Kız dedi ki...

waaoww, bu şef hiçte acemi değil:) süper resimler,eminim tadı da öyledir..
ellerine sağlık esra!

Adsız dedi ki...

mmmmmmmmmm...mis misss
ellerine sağlık.ben de denemeliyim sevgiler.

Unknown dedi ki...

en güzeli mis gibi tazecik simit ellerine sağlık esracım sevgiler

Adsız dedi ki...

Harika olmuş.Ellerine sağlık.Sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Esra'cigim,

Ellerine saglik, biz de "simit" diye olenlerdeniz. Esimi kandirip bir hafta sonu mutlaka deneyecegiz, ayrica merak adip not biraktigin icin de cok sagol.

Sevgiler ve selamalr...

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık Esracım ben de sık yaparım simitleri Türkiye'de yaşamama rağmen evde yapılınca insanın içi daha rahat oluyor malum,açma ve simitlerimi evde genelde kendim yapıyorum bu yüzden buzluğa atıp çıkarıp ısıtıp yemek harika birşey bak ama nasıl canım çekti bu saatte ellerin dert görmesin arkadaşım

Adsız dedi ki...

canım esram, sroma buraya ilk geldiğimde ben de simit diye böğürüyordum :) sonra simit sarayları açıldı. gerçi simit almak için insanın midesinin kaldırması lazım.. Hijyeen hak getire..

ben evcinin tarifini birebir uyguladım. o tarifteki en önemli unsur unun özelliği. normal unla yakalayamıyorsun..

ben senin tarifide deneyeceğim.

harika görünüyorlar.

ellerine sağlık canım benim

sıcacık sevgiler.

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Bazen acaba bu sokak simitlerinin daha temizi nasıl olur ki diye düşünmeden kendimi alamıyorum.. Ama çözüm bu demek ki:)) Pastalardan fırsat bulduğum ilk anda deneyeceğim..

Ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler.....

Adsız dedi ki...

muhteşm görünüyorlar canım ellerine sağlık kokusunu bile aldım sanki...

Damak Tadı dedi ki...

Tıpkı taş fırın simitleri gibi olmuş..Zahmete de değmiş.. Ellerine sağlık..

Hatice dedi ki...

merhaba Esra, tekrar yazmaya başlamana çok sevindim, paylaşımlarını beğeniyle takip ediyorum...
benim de her daim favorimdir simit, heleki izmit simiti, gittiğimizde taze taze çıktıysa mutlaka alırız...
senin simitlerde harika görünüyor, susamları kavurmakta iyi fikir, ellerine sağlık...
genellikle beyaz susam satılıyor, geçen sene fatihte bir markette rengi biraz daha koyu susama rastlayınca deneme amaçlı hemen almıştım, daha güzel kızarıyor, son eklediğim milföy toplarında o susamdan kullandım...
sevgiler...

Jasminskager dedi ki...

Canim ellerin dert gormesin ins.Gercekten ayni bizim simitler gibimi oluyor merak ettim dogrusu.Benimde canim cok cekiyor bu aralar en kisa zamanda deniyecegim.
Hoscakal canim.

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Esra! Bu nasıl bir görüntüüü:)) Harika! Ellerine sağlık! Uzaklarda en çok özlenenlerden biri simit galiba. Kuzum da Amerika'ya gittiğinde simiti ve çayı çok özlemişti:))

lezzetlilerim dedi ki...

27 Şubat 2009 Cuma
ALPEREN İÇİN DUA EDELİM(4444 SELAT-I TEFRİCİYE

Uzun bir aradan sonra herkeze selamlar ve sevgiler.Maalesef sizlere pek de sevimli haberlerim yok. Bundan on gün önce 8 yaşındaki Alperen oğlumuz bizlere çok kötü bir sürpriz yaptı. O'nun lenf kanserine yakalanması bizleri çok üzdü. Şu anda hastahanede yatmakta. Bu tedavinin 7-8 ay gibi uzun bir zaman hastahaneden hiç çıkmadan devam edecek olması oldukça zor bir durum. Ama ALLAH'tan hiç bir zaman ümit kesmeyen biz sevenleri O'nun için sürekli dualar ediyoruz. Sizlerden isteğim; lütfen sizde dualarınıza küçük Alperen'ide ekler misiniz? Yukarıda 4444 selat-ı tefriciye duası yazılı bilenler okursa ve bana kaç tane okuduğunu bildirebilirse çok makbule geçer. Belkide bu küçük yavrunun kurtulmasında sizinde bir katkınız olur. Şimdiden teşekkürler ederim.Allah tüm hastalara acil şifalar nasib etsin!


AMİN!

lezzet sefasi dedi ki...

Cuma aksami oglum spring break icin eve geliyor cumarti sabah kahvaltisina bu harika gevrekleri yapicam. Elerine saglik cok tesekkurler cnm

selin dedi ki...

off simitler harika olmuş ellerine emeğine sağlık canım.
turuncumutfak.blogcu.com
turuncumuttfak.blogspot.com

Pelin dedi ki...

Esracığım,

Neden ben susamları kavurmayı düşünemedim? Akıl akıldan üstünmüş gerçekten. Ben de bir kez denemiştim simit yapmayı. Şimdi senin tarifinle ve susamları kavurarak yapacağım.
Ellerine sağlık
Sevgiler

Saliha dedi ki...

canımmmm esrammmmmmm,hoşgeldin:)
epey olmus sana gelmeyeli..en sın uzucu durumlardan dolayı blogu kapattıgını sanıp cok uzuldum..çünkü şu açıklamalı pastalarına veda edıcektım:( ama kafeslı pastanla yıne döktürmüşsün tabiri caizse

simiti çok beğendim,ellerine sağlık..dönmene çok çok sevindim anlatamam...

sevgılerımle canım esram...izninle ben kaçırdığım postlarına bir bakayım:)

Nurten dedi ki...

Hmmmmm.... Simit, peynir, domates, çay.... özlenmezmi bunlar :) Esracım bence bu gönderin yurtdışında yaşayan arkaşalar için en faydalı tarif oldu :)). Simitsiz yaşam zor olmalı. Bizim haftasonu sofralarımızın devamlı konuklarındandır simit :).

Senin simitlerinde çok leziz görünüyorlar, ellerine sağlık... süpersin canım süper ;)

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Hiç hayır diyemeyeceğim bir lezzet her dışarı çıkmamda muhakkak çayın yanına alırım evde yemek için.Süpersin ellerine sağlık.Sevgiler...

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

Esracım merhaba simitler harika gözüküyor ellerine sağlık

benim küçük bir sorum olacak bu yapılış aşamalarını gösterdiğin resimleri nasıl bir araya topluyorsun anlatırsan sevinirim
sevgiler

Leyla Poyraz dedi ki...

Simitler harika görünüyor..ellerine sağlık canım..

Rakunt ideas dedi ki...

Bayıldım tek kelime ile:))ellerine sağlık listeme ekledim yapılacakları..sevgiler

serrose dedi ki...

Yani super super super
hemen denenmeli ben de buralarda simitt diye aglayanlardanim :(

Ayrica Bloguma hosgeldin.ama ben zaten snei biliyordum.Ara sira gelip yaptiklarina bakiyordum.Bir ara vermistin ondan sonrasini okumam lazim simdi hosgeldin :)
Japonya`dan Cin`e sevgiler

NiNo dedi ki...

ahhh simitttttttttt benimde iki denemem olmustu ikiside cok iyiydi ama ben sen kadar cesur degilim kusum valla ole goz karari dendimi tuylerim sole bi tiken tiken oluverir :) gozu kararli olanalra hayranimdir ama o karar bende yok o kesin :) o yuzden gramlada olsa tam tarif ararim hep :) sende dersini almisin belli muhtesem olmus simitlerin genede ne kadar evde yapsakta o eminonunun cami onunde simit satanlarindan simit almayi ozledim ben kuzu ya hadi istanbula gidek :D

Semra Altay dedi ki...

Selam,
Çok ilginç bir tesadüf oldu.Şu anda saat 8:30 şirketteyim ve simit, peynir, çay üçlüsü ile kahvaltı yaparak sitelere göz atıyorum.
Sitene girince simiti gördüm ve şu anda önümde duran simitin yerinde senin yaptığın simitten olmasını çok istedim.
Harika gözüküyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

İnanılmaz muntazam ve hakiki olmuşş
çok tebrik ediyorum esracığım.
tarifin ise kusursuz.
teşekkürler canımm.

Adsız dedi ki...

Eh ev simidi bambaşka olur herhalde. Az önce simit canım istedi, az tulum peyniri, ve çayla tamamladım.

Sevgi Küçük dedi ki...

yoğunluktan blogları kontrol edemedim, daha yeni gördüm mesajını. kesinlikle deneyeceğim ve haber vereceğim! :)

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Banucuğum teşekkür ederim.

Filiz Hanım, umarım sağsalim varmışsınızdır kızınızın yanına. İnşallah dener ve memnun kalırsınız.

Hanifeciğim teşekkür ederim yorumun için.

Işıl Hanım çok teşekkür ederim, sağolun.

Meltem çok şekersin sen :) Simitleri yolla diyeceğim ama gelene kadar kalamiti jeyn kurabiyesine döner taş gibi :)))

Sevgili Ayşin, çok memnun oldum tarifi denediğin için. Hele beğendiğine daha çok memnun oldum, böyle geri dönüşler alınca çok seviniyorum yeminle :)Afiyetler olsun!

Nurcancığım çok teşekkür ederim, inşallah dener ve beğenirsin tatlım.

Ayşeciğim sen bana sepet hazırla ben sana simit yollayayım :))) canıma minnet, bir dükkan dolusu pişiririm ben senin çikolataların için :)))

Lamacığım, açıklamayı almışsındır çoktan ;) Senin açmaların postmodern takılıyorlar bence, elleme sen onları :)

Arzu çok teşekkür ederim içten yorumun için.

Zeynepciğim çok sağol canım, öpüyorum.

Sevgili Leman çok teşekkür ederim uğrayıp yorum bıraktığın için.

Dilekciğim sağol canım.

Müjdeciğim teşekkürler.

Aybikeciğim inşallah beğenirsiniz canım, sevgilerimi yolluyorum.

Zeynepciğim çok sağol canım yorumun için, ben de buzluğa atayım bir dahaki sefer.

Zerrinciğim unu düşünememişim ben demek ki, buranın unları fazla rafine. İnşallah bu tarif de yanıltmaz seni, öptüm.

Didemciğim teşekkür ederim canım, inşallah fırsat bulursan umarım beğenirsin.

Sinemciğim çok sağol canım.

Gülcüğüm teşekkür ederim yorumun için.

Sevgili Hatice, çok memnun oldum uğramana. İzmit simitinin yeri de başka olur gerçekten :)

Tubacığım mutlaka denemelisin, eminim çok güzel hasret gidereceksiniz. Sevgiler

Seblacığım çok sağol tatlım. Sen de kuzuna tez zaman da kavuşursun benim simite kavuştuğum gibi :)

Sevgili Azize, çok geçmiş olsun, acil şifalar diliyorum Alperene. Dualarımız onunla.

Eylülcüğüm İnşallah beğenirsin, merakla sonucu bekliyorum.

Selinciğim teşekkürler.

Pelinciğim inşallah bu sefer istediğin sonucu yakalarsın, öptüm.

Salihacığım hoş geldin, çok sevindim seni burada gördüğüme. Sık sık görüşmek dileğiyle öpüyorum seni.

Nurtenciğim çok sağol canım uğradığın için. Öpüyorum seni kocaman.

Aslıcığım çok teşekkür ederim.

Ayşeciğim teşekkür ederim yorumun için. resimleri post'a yüklerken resim konumunu belirttiğin kısımda "yok" olanı seçeceksin, resim boyutunu ise "küçük". Sonra yazıya yüklenen resimleri mouse ile sürükleyerek birbirine yapıştıracaksın. Aslında bu resimleri kolajlamak için programlar var ama araştırmak lazım. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Leylacığım teşekkür ederim.

Sevgili Tuğba çok teşekkür ederim.

Sergülcüğüm tekrar hoşgeldin o zaman. Çok sevindim seni tanıdığıma, dünden beri en baştan okuyorum yazdıklarını. Simitleri dene de Capon balığın görsün bakalım nasıl oluyor :)

Nihancığım kalk gidelim :) 3 ay sonra kalkalım ama ben ancak o zaman kalkabileceğim :( inşallah dener ve memnun kalırsın canım.

Semracığım çok tatlısın :) Güzel tesadüf etmiş doğrusu, iltifatın için de teşekkürler ;)

Sevgili Nunu, çok teşekkür ederim içten yorumun için.

Sevgili Ufuk Çizgisi, ne şanslısınız ki canınız her çektiğinde alabilirsiniz simitleri :) Ben ise kırk saat uğraşmak zorundayım :(

Sevgiciğim kolay gelsin canım bekliyorum haberleri :)

Sevgilerimle,
Esra

Lezzet Treni dedi ki...

Benim gibi yurt disinda yasayanlara ilac gibi bir tarif.Bir cok kere denedim simiti,ama tam tutmadi tabiki.En kisa zamanda bu tarfi deneyecegim.Ellerine saglik,sevgiler.....

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Sevgili Gül çok teşekkür ederim yorum bıraktığın için. İnşallah beğenirsin canım.
Sevgiler,
Esra

Adsız dedi ki...

merhaba esra;
ben bebekkokusundan çiğdem hani şu nişan pasta örneği isteyen varya:)
devamlı olarak bloğunu takip ediyorum geçenlerde kızım simit diye başımda dolaşıyordu senin bu tarifi görünce hemen denemeye karar verdim nede olsa ben yaptığım için sağlıklı dışarıda satılanlardan.verdiğin ölçülerin yarısı ile yaptım ama benim simitlerim sert oldu tabi burada benimde hatam var ben hamuru biraz cıvık bırakmıştım sonra gözümden kaçmış ki sen hamur ele yapışmayacak demişsin kabardıktan sonra tekrar un katıp yoğurdum sonuş simitlerim sert oldu acaba sebebi bu mu? bir de şu tiyaptığın tiramisu tarifini de ekler misin görüntüsü çok güzel.)

çiğdem aksu

hanimeli21 dedi ki...

Cin de olmasan hazir almissin derdim, o kadar gercekci olmuslar.
Sormak istedigim birsey var pekmez yerine alternatif olarak kullanabilecegimiz birsey varmidir acaba? Fransa'da pekmez bulmak o kadar kolay degil de.
Senin simitler de gel beni dene diyorlar.Bir cozum bulmam lazim.
Ellerine saglik tekrar tekrar.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Çiğdemciğim hoşgeldin canım. Simitlerinin sert olmasına üzüldüm ama hamurun mayası geldikten sonra bir daha un katılmaz canım. Keşke o cıvık halleriyle pişirseydin, çok daha yumuşak bir simit elde edersin. Yine de tarifi denediğin için teşekkür ederim canım. Tiramisu tarifi ni de ekleyeceğim en kısa zamanda.

Sevgili hanımeli, önemli olan susamların simitlere yapışması sanırım. Simitleri sadece suya batırıp da yapışmasını sağlayabilirsin sanırım sadece pekmezin verdiği renk olmayacaktır.
Sevgilerimle,
Esra

hanimeli21 dedi ki...

Tesekkur ederim canim vakit bulup denemeye calisacagim.

Adsız dedi ki...

selam bende dunyanin baska bir ucundayim simite hasretiz simdi simitleri gorunce cok sevindim cok guzel ayrintili anlatmissin tesekkur ederim yalniz simitler borcamlarlami pisiyor yoksa firina koyma asamasinda cikariliyormu .......tekrar tesekkurler......arabistandan....

Adsız dedi ki...

bende simitleri gorur gormez hemen denemeliyim dedim Avustralyada yasadigimiz icin bizde simite hasretiz gerci burdaki turk bakkallarinda satiliyor ama bildigimiz simit tadi pek yok. Dun simitleri yaptim yiyen herkes bayildi cok tesekkurler

Selen dedi ki...

Sitenizi bugün keşfettim ve 1 senedir Endonezya'da simit aşeren biri olarak ilk dikkatimi çeken tarif tabii ki bu oldu. Ev cininin tarifini pekmezim olmadığı için uygulayamamıştım ama artık pekmezim var. Birkaç sorum var;
Bu tarif sokak simiti gibi mi oluyor yoksa pastahane simidi gibi mi?
Pişirirken fırının içine su dolu bir kap koymaya gerek yok mu bu tarifte?
Pekmezi Çin'de bulabiliyor musunuz yoksa Türkiye'den mi getirtiyorsunuz? Çin'de buluyorsanız, hangi isimle geçiyor?

teşekkürler, Endonezya'dan sevgiler
Selen

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Sevgili Ayşe çok özür dilerim geç cevabım için. Simitler borcamsız pişiyor. Umarım memnun kalırsın.

Sevgili Selen, umarım çok geç kalmamışımdır, özürlerimi kabul et.
Sorularına gelince, simit aynı sokak simiti gibi oluyor.Fırının içine su dolu kap koymaya gerek yok sanırım, bir sorun yaşamadım bu konuda. Pekmezi Türkiye'den getirdim malesef, henüz burada bulamadım :( Eğer olur da Endonezya'ya gelirsem bir gün(eşimin iş bağlantısı var) tanışmayı çok isterim.
Sevgilerimle,
Esra

Selen dedi ki...

Merhaba Esra,

Cevap icin tesekkurler. Yok yok, gec degil. Esim bu hafta Turkiye'den geldi, gelirken de iki sise pekmez ve bir suru sokak simidi getirdi. Buzluga attim, isitip isitip yiyorum iki gundur :)
ama bitince hemen bu tarifi deneyecegim.

Tanismayi cok arzu ederim, gelirseniz lutfen haberleselim.
Jakarta'yi gezdirir, her turlu tatil plani icin yardimci olurum. Turkiye'ye donmeden mutlaka bir Endonezya tatili planlamalisiniz, cok ozel, cok guzel yerler var.

Sevgiler

Tatlı Tuzlu Anılarım dedi ki...

Ama ama ben diyet yapıyorum 3 kilo verdım bıle kaldı 8 kilo şimdi ben buradakileri yaparsam naısl vercem ki ama yazık diil mi bana ya :)

gene de simiti denemek istiyorum kendine kendine çekiyo beniii :)

Nuket dedi ki...

Simite biz Izmirliler Gevrek deriz. Sanirim simite gevrek diyen tek yer Izmir. Oyle ozluyorum ki tipa tip olmasa da Sydney' de simit yapiyorlar biz kimi bulursak Sidney"e gidip gelen en az yuz tane aldiriyoruz sonra ben onlari ikiser ikiser torbalayip derin dondurucuya yerlestiriyorum. Cikarip cikarip gril de kizartip bir damlasini bile ziyan etmeden kac tane kaldi diye hayiflanarak tuketiyoruz. Tarifi ilk firsatta uygulayacagim. Sagol canim ellerine emegine saglik

Adsız dedi ki...

Ellerinize saglik. Gercekten cok basarili bir tarif. Hemen denedim ve cok guzel oldu. Simit hasretimi dindirmeye vesile oldunuz ya isleriniz rast gider ins. Herkese tavsiye ederim

Unknown dedi ki...

Esra hanim size ne kadar tesekkur etsem ne kadar dua etsem azdir. burda dunyanin bir ucunda nasil da hasretlik cekiyorduk gevrek icin. gevrek dedim cunku biZim memlekette herkes gevrek der :) bu tariften sonra mupptelaniz olacagim kesin.

sevgiler!

Unknown dedi ki...

13 yillik gurbette bir Izmitli olarak acaba izmit simidi tarifi var midir diye bir google yapmistim. Sitenizi buldum. Ilk firsatta deneyecegim. Amerikada yasadigim sehirde cok izmitli var. becerebikitsem eger onlari da sasirtip sevindirmeyi dusunuyorum. Ellerinize saglik.