Cumartesi, Mart 28

Cevizli Ay Kurabiyeler...



Öncelikle blogumu daha sık güncelleyeceğimi söylediğim halde yapamadığım için özürlerimi belirtmekle başlamak istiyorum söze. Geçtiğimiz hafta tekrar üniversitedeki dil kursuma başladım. Bu tam zamanlı bir kurs değil, daha çok gramer üzerine sıkıştırılmış dersler alacağım, artık Çince karakterlerle sıkı sıkıya boğuşma zamanım geldi. Bundan sonra biliyorum ki çok zorlanacağım, ama bir yandan da daha çok Çince tarifi daha hızlı çevirebilecek olmanın çoşkusu var içimde. Bunlardan birisi, Çin'in en sevilen en ünlü tatlılarından birisi olabilir mesela. Yanda resmini gördüğünüz tatlı, her pastane ve markette, her restoranda mutlaka bulabileceğiniz çok ama çok lezzetli bir tatlı, "yumurtalı tart". Ben hemen hemen her market seferimde bir tane alıp afiyetle mideme indiriyorum. Dışında milföyden bir çanak, içinde krem brüle'ye oldukça benzeyen bir krema var. Türkiye'ye döndüğümde bu tarifi çok arayacağımdan eminim, o nedenle mutlaka öğrenip arşivime almalıyım.

Burada da memleketime ait çok özlediğim şeyler var, örneğin pastane tatlı ve tuzluları. Çinliler'in pastaneciliği gelişmiş aslında, daha önce pek çok bahsetmiş olmalıyım; ama nedense tuzluların içinde mutlaka belirgin miktarda şeker bulunuyor. Mesela tost ve sandviç ekmekleri, poğaçaları mutlaka şekerli. Kurabiyelere gelince ise, mutlaka şeker seviyeleri düşük ve az miktarda tuz içeriyorlar. Yerken, az olan şeker tatmin etmezken, bir de işin içine tuz girmiyor mu çıldırıyorum. Ama iflah olmam ben, hala her gördüğüm pastaneden içeri dalıp, hoşuma giden her şeyi topluyorum denemek için. Mesela soldakiler gibi, ama yine hüsran yine hüsran. Browni'ler tatsız, kekler kuruluklarından dolayı ayva gibi boğazıma duruyorlar, sıvı almadan mideye yollamak imkansız. En arkadaki kekteki turuncu kaplamayı görüyor musunuz? Mesela o jöle gibi şeyin içinde gram şeker yoktu. Ancak görüntü, o kadar. Evde yaptığım Çin tariflerindeki şeker ve tuz oranlarını ise kendi bildiğim gibi ayarlıyorum yoksa aldıklarımdan farkları olmaz.

Memleketimdeyken canım tatlı birşeyler çektiğinde herhangi bir pastaneden alacağım üç beş kurabiye hem nefsimi köreltir, hem de gereksiz ziyanı önlerdi. Şimdi ise her tatlı-tuzlu krizimde en az bir tepsi yapmak durumunda kalıyorum. Ziyan olmasın diye yediğim her fazladan kurabiye bana şiş mide-kilo-moral bozukluğu olarak geri dönüyor. Bir de blog ziyaretlerimde görüp de ağzımın suyunu akıtan tarifleri yaptım mı işte o zaman çok bereketli geçiyor o hafta :(

Hazır yeri gelmişken denemelerim sonucu bu aralar afiyetle yediğimiz tarifler için sahiplerine teşekkürlerimi sunmak istiyorum:

Mantar kurabiyeler için Efsun'a,
Ispanaklı Kiş'in tart hamuru için Aylin'e, leziz iç malzemesi için Işıl Hanım'a,
Etli iç kabak yemeği için Funda'ya,
Hayatımda yediğim en güzel coleslaw yani lahana salatası için videojug sitesine,
Mercimekli bulgur pilavı için Aybike'ye çok teşekkür ediyorum, hepsi birbirinden lezzetli oldu, bu haftayı tamamen mutfakta geçirdim neredeyse. Daha denenecekler listem çok kabarık, özellikle akşam yemeği olabilecek tarifleri daha çok saklamaya başladım yoksa hamur işi yapa yapa bir yığın hamura dönüşeceğim yakında :(

Bu kurabiyeler, yukarı soldaki "şeker fukarası" Çin keklerine inat yapıldı, kahvelerime ikişer üçer eşlik ederek tüketildi. Eğer siz de yapmak isterseniz, ceviz yerine fındık ya da badem de koyabilirsiniz.

Malzemeler (30-35 adet için)

250 gr oda ısısında yumuşamış tereyağı
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı ince çekilmiş ceviz
1 yumurta
1 çay kaşığı kabartma tozu
Aldığı kadar un (2 su bardağı un ile başlayın, hamur ele yapışmayıp toparlanana dek azar azar un ekleyip yoğurun)
1 tatlı kaşığı şekerli vanilin

Pudra şekerinin 3/4'ünü ve geri kalan tüm malzemeleri bir kaba koyup yoğuralım, yumuşak bir hamur yapalım. Yoğurduğumuz hamuru ikiye bölüp elimizle iki adet silindir şeklinde yuvarlayalım. Silindirleri 2 cm. eninde dilimleyelim, her bir dilimi elimizle yuvarlayarak ay şekli verelim. Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 10-12 dakika kadar pembeleşmeden pişirelim. İyice soğumalarını beklediğimiz kurabiyelerimizin üzerine kalan pudra şekerini serpelim.




Afiyet Olsun!

61 yorum:

made in funda dedi ki...

canım yemeği deneyipte beğenmene çok sevindim.itiraf edeyim ki kendi uydurmam bir yemekti ve ben bunu sitede itiraf edememiştim ama beğenildiğini gördükçe ben de keyifleniyorum.çinliler hakkında bilgilerimize bilgi eklediğin için sana hep teşekkür edeceğim bilesin.kurabiyelerini de hemencecik denemek isterdim şimdi ama kilolar beni çok düşündürüyor.o yüzden hafta içi az yediğim bir kaç günün ardından ödül olarak yapacağım kendime.sana trabzondan bu soğuk iklimden sıcacık sevgiler...

Narince dedi ki...

Geçen yıl dersaneye devam ettiğim için evden uzakta fazlaca vakit geçirip, iki buçuk saatlik derslerde hep oturduğumiçin, peşinden gelen yazda da ben evimi özledim deyip, dışarı adım atmadığım için, tembelleştikçe tembelleşip, mutfağa girince tembelliği unutup, hamurişi olmadan kahvaltı dahi yapmadığım için, orama, burama yağları yığtım. Bunu miktar olarak belirtmem gerekirse 8 koca kilo.
Üstelik hala akıllanmıyor, kılımı kıpırdatmıyorum. Ev halkının sokuşturdukları laflar da cabası. Sen de kurabiyeleri koymuşsun önüme.

Canım kızım jimnastiğe gidiyor iki yıldır, dün biraz hareket yaptırdı bana ya, umarım arkasını getiririm.

Öpüyorum canım, görüşmek üzere.

Sevgi Küçük dedi ki...

bende uzun süre "bunların tuzlu bir şeyi yok mu kardeşim yaa" diye söylenmiştim. şimdi ise ev yapımı böreklere kadar buluyorum! adamların günahını almışım! :S
sanırım çinliler herşeyde olduğu gibi bunda da dünyanın dengesini tuzluya şeker, şekerliye tuz koyarak koruyorlar. :D
ellerine sağlık o kadar güzel gözüküyorlar ki canım istedi benim güzel şefim! :)
çok öperim ve çincede başarılar diliyorum

hanife dedi ki...

çok haklısın, tatlı kurabiye yediğim zaman ağzıma şeker tadı gelmeyince bir şey anlamamki o kurabiyelerden ama şu bir gerçekki senin kurabiyelerin süper görünüyor eline koluna sağlık

karamel mutfak dedi ki...

merhbalar bu kurabiyeleri annemde çok yapardı ama içine ceviz koymazdı çocuklugumda bayılırdım:)) emegine salık.

Unknown dedi ki...

esracım büyük zevkle okuyorum çin hakkında ki yazılarını ,farklı kültür ve lezzetleri bire bir yaşayarak anlatman çok güzel ,kurabiye tarifin de çok güzel ellerine sağlık sevgiler

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Şef'im,

Öncelikle denemeye değer bulduğun tarifim içn çok teşekkür ederim.
Demek ki Çin'e geldiğimizde canımız tuzlu isterse tatlı, tatlı birşeyler yemek istediğimizde de tuzlu isteyerek alacağız. Çok ilginçler gerçekten de.
Beğendiğin tarifleri bizlerle de paylaşabilmen adına kursa gidecek olmana çok sevindim doğrusu.
Zaman zaman yabancı bloglardaki tarifleri anlayamadığımda kendimi çok eksik hissediyorum ben de.İngilizceleri kızım, Fransızcaları da oğlum yiyecek rüşvetleri karşılığında çeviriyorlar.
Bu kurabiyelerin şeklinden midir bilmiyorum bana Kavala kurabiyelerini anımsattılar.Nefis görünüyorlar, ellerine sağlık.

Aaaa! unutuyordum nerdeyse. Ben de kilolarla başı dertte olan biri olarak denediğim veya kendimiz için yaptığım şeyleri genellikle yarım ölçü olarak hazırlıyorum.Bir de bunlar porsiyonluk yiyecekler ise hepsini pişirmiyorum.Sadece yiyeceğimiz miktarı pişirip kalanını derin dondurucuda saklıyorum. Öyle ki; dondurucuda pişmeden bekleyen birkaç çeşit yiyecek oluyor tuzlusuyla tatlısıyla.
Canımız istediğinde; ani ve az misafir gelecek olduğunda, dondurucudan çıkarıp birkaç çeşidi bir tepside pişirerek kendimce çözümler üretmeye çalışıyorum.
Belki işine yarar bu fikir.

Sevgilerimle,

boncuk mutfakta dedi ki...

Merhabalar
sitenizi bugün inceledim.Elinize, emeğinize sağlık hepsi çok başarılı.Sizi linklerime ekledim Sevgilerimle

Karen Hanim dedi ki...

Çok güzel yazmışiniz! Tebrik etmek lazım size!

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

merhaba kurabiyeler çok güzel görünüyor

benim dikkatımi birde lahana salatası çekti ama ingilizcem yok tam anlayamadım türkçesini sen verirsen memnun olurum

marmaristen sevgiler

pelince dedi ki...

Esra kurabiyeler nefis gözüküyor,ellerine sağlık...Kurs içine kolaylıklar diliyorum...1-2 sene içinde Türkiye'ye temelli dönüceksin sanıyordum,bu süre uzuyormu yoksa ?

Sevgiler..

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Çok cici ya. geçen yaptığın fok kurabiyelerinden denedim. tam şeklini senin gibi foka benzetemedim. ben de gülen yüzler yaptım mecburen:) o kadar şirindi ki fok kurabiyeler hala yüzleri aklımdan çıkmıyo bıcırıkların.elerine sağlık bunlar da çok tatlı:)

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Anladığım kadarıyla çin tatlı ve tuzluları birbirlerinin zıttı lezzetinde...Ne varsa yine bizde var:)Dediğin gibi ardından da gelsin kilolar, off bende bu ara çok kilo aldım, nasıl vereceğim de bilmiyorum:(

Cevizli kurabiyeler nefis görünüyor tatlım, ellerine sağlık...

Sevgiyle kal,

Unknown dedi ki...

Esracım çocukluğumdan beri en sevdiğim lezzetlerdendir ay çöreği ve
ya kurabiyesi.Ellerine sağlık harika
görünüyorlar kocaman sevgiler...

meleginmarifetleri dedi ki...

Kurabiyeler harika görünüyor Esracım elerine sağlık.
İnsan alıştığı lezzetlerden vazgeçemiyor ve dünyanın öbür ucunda bile alıştığı lezzeti arıyor dimi canım işin çok zor iananki.
Kolaylıklar diliyorum.
Öptüm by.

sema dedi ki...

Toz cevizle ben de bir kurabiye denemiştim ve gerçekten çok güzel olmuştu, bunuda danamam lazım, ellerinize sağlık, sevgiler.

Seda dedi ki...

çok güzel olmuşlar çok severim bu tarz kurabiyeleri ellerine sağlık,sevgiler.....

neseersoy dedi ki...

Ellerine sağlık , çok güzel görünüyorlar.
Güzel bir hafta dilerim.
sevgilerimle

Ferkay dedi ki...

Esra cım kolay hem güzel bir tarif ellerine sağlık.
Sevgiler..

BETUL dedi ki...

Esra, ilk fotograf harika..
O sevdigin tartlarin adi da pastel, portekiz'in unlu bir mamulu..Hazirlamasi cok kolay, eger milfoy bulabiliyorsan :), turkiyeyi beklemene gerek yok.

lezzet sefasi dedi ki...

Sevgi li Esra ilk once derslerinde kocamn basarilar dilerim .Allah kolaylik versin.
inanki seinle bu tatli konusunda ayniyiz.Amerika'da da cok cesitli tatli var tabiki ama benim damak tadima uymuyor, ben sevemedim.Ben'de her tatli canim cektiyinde birseyler yapip,bir taneden birsey olmaz diye diye iyice genisledim.
Acaba bu Cinliler o tatsiz tuzsuz yedikleri kurabiyeler yuzunden mi incecikler :)

Esra bir an once Cin ce ogrende bir blogda Cin ce ac gorsunler tatli nasil olur nasil yapilir( bu nacizane bir fikir, akilveriyor gibi olmasin)
Onlarda alsin kilooo hihihi:)) cok fesat gordum kendimi canimm.
Saka bir yana kurabiyeler harika gorunuyor.Bun dan sonraki ilk tatli kirizinin kurabiyesi beli oldu .Sevgiler

efsun dedi ki...

Esra'cim mantar kurabiyeleri deneyip begenmene cok sevindim :-)
Bu ara kurabiyelere sarmis durumdayim, en yakin zamanda senin bu sirin kurabiyeleri denemek istiyorum :-) Cok guzel gorunuyorlar ellerine saglik :-)

Yazilarini keyifle okumaya devam ediyorum... Bu yumurta tartini burdaki cinli arkadaslarima bir sorayim bakayim, tarifini biliyorlarsa hemen sana ulastiracagim :-)

Sevgiyle kal

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

HAYRANIM RESİMLEMELERİNE ESRACIĞIM.. BENDE GAYRET EDİYORUM BAZI TARİFLERDE ARKADAŞLARA TANITIMA.
OKDARDA DÜZGÜN VE GÜZELKİİ..HAKİKATEN ÇOK BEĞENDİM.
ELLERİNE SAĞLIK.
İYİ HAFTALAR
SEVGİLER CNM.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Günaydın. İnasan mutfakta vaktin nasıl geçtiğini anlamıyor zaten. Ellerine sağlık. Kurabiyeler nefis görünüyor. Sevgiler...

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

evet benide hep bu blog ziyaretleri yakıyor :)
ellerine sağlık canım

Rengarenk dantel dedi ki...

bende sana teşekkür ediyorum bu sıralar yediğm en leziz kurabiyeler için. fok balığı kurabiyenden yaptım.yapması da yemesi kadar zevkliydi. tarifi ayrı ayrı resimleyip paylaştığın çin de ayrıca teşekkürler..
resimledim bi gün yayımlayacağım :)

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Ah ah nasıl da güzel görünüyorlar... Elimi uzatıp alasım geldi... Çinlilerin mutfakda başarılı sonuçları olduğunu bilmek beni şaşırtıyor :)Sayende bilmediğimiz kültürleri öğreniyoruz... Teşekkürler paylaşımların için...
Kurabiyeler de nefis ellerine sağlık.. Sevgiler...

mutfaktakizaman dedi ki...

canim ellerine saglik bende boyle bir tarif ariyordum oncelikli olanlara alindi;))
hergun mutlaka ugruyordum ama bizim sef yine ugramamis diyordum:P
tarifsiz birakipta,bizi unutmadigina sevindimmm...
sevgiler ve basarilar canim azmeden kazanir cevirisini yapip yayinladiginda tarifler komsuda piser bizede duser misali;)))

Adsız dedi ki...

Esracım ellerine sağlık canım, cevizli kurabiyeye bayılırım ben. zaten biraz daha seni takip etmeye ve tariflerini denemeye devam edersem kilolarım tavan yapacak :)))hayır, sadece takip etmekle de olmuyor ki hayatım, süper şeyler yapıyorsun insanın da yapası geliyor tabi:) çok öpüyorum seni.
derya özdemir/izmir

Adsız dedi ki...

esracim kuarabiyelerin sekli cok mmuntazam olmus lezetinden de hic suphem yok
ellerine saglik
sicacik selamlar gonderiyorum...

www.yenitadlar.blogcu.com

serrose dedi ki...

ayni dertten ben de muzdaribim
sekerlilerin seker orani az tuzlularin tuz orani :(((((
ellerine saglik
karakterler kolay gelsin

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

ay kurabiyeler nefis olmuş.ellerinize sağlık.bende hepsi nasıl aynı boyda diye ilk resmi gördüğümde aklımdan geçirmiştim.neyseki yapılış aşamlarını vermişsiniz.teşekkürler
sevgiler

mutfaközlemi dedi ki...

merhaba,
ellerinize saglık kurabiyeler çok güzel görünüyorlar.. en kısa zamanda denemek istiyorum...

sevgilerle - özlem

hanimeli21 dedi ki...

Biz senin yaptiklarina hayranken sen ne yapacaksin elin cinlisinin tatsiz tuzsuz seylerini.Sen kendin yap ki bizle de paylas cunku senin yaptigin hersey super oluyor.

Tatlı Tuzlu Anılarım dedi ki...

Acemi şef bloguma şeref vermişler ve kendi blogunuzada şefer vermişsiniz gördüğüm kadarıyla :) ne zamndır yoktunuz
bütün pastalarınızı inceledim ama dikey pasta tam benlık :)
gerçekten abartmıyorum dikey pastayı öğrendıkten beri pasta yapmaya başladım kardeşim ve tanıdıklar bu işten baya memnun tabi :) size yatıp kalkıp dua ediyorlar desem yeridir :)

Limonlu Kek dedi ki...

Çinlilerin şekerli yiyecek kültürlerinin olmamasına şaşırdım, demek adamlar o yüzden o kadar narinler, ama görüntü olarak gerçekten güzel görünüyor. Onlara inat, yaptığın kurabiyeler harika görünüyor, ellerine sağlık. Sevgiler...

Hatice dedi ki...

Esra kurabiyeler enfes görünüyor, zaten kurabiyeye ceviz çok yakışıyor değil mi, ellerine sağlık...
sevgiler...

Betül KAVAL dedi ki...

kurabiyeler harika. ben çok severim bu tarz kurabiyeleri. ellerine sağlık esracım.

sevgiler

Nurten dedi ki...

canım kurabiyelerin çok güzel görünüyorlar, ellerine sağlık...

dantelistan dedi ki...

blogunuzla ilk tanışmam çok beğendim sunum ve tarifler süper inşallah bundan böyle görüşürüz iyi günler

capankizimutfakta dedi ki...

NI HAV MA ESRA ABLACIM ? AY AY AY AY AY, AY GIBI OLMUSLAR AYOL :))) ELLERIN KOLLARIN DERT GORMESIN INSALLAH. SENI TAKIP ETMEYE BAYILIYORUM ABLACIM, GUZEL GUNLER DILIYORUM SANA... ZAY CIEN...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canımmmmmmm nefissss!!!! Zaten sen yaparsın da kötü mü olurmuş?
Yazıyı da pek bir keyifle okudum canım yeni derslerinde sana kolaylıklar diliyorum.

Sevgiler,
Evren

Semra Altay dedi ki...

Selam,
Öncelikle kurs için kolay gelsin diyorum çünkü sanırım en zor dillerden biri olmalı.

Allahtan mutfakta başarılı birisin ve istediğini yapabiliyorsun çünkü orada satılan kurabiyelere kalsaydınız işiniz zormuş. Ağızlarının tadını bilmedikleri belli.

Cevizli ay kurabiyeler süper gözüküyor özellikle şekilleri çok muntazam olmuş.
Ellerine sağlık.
Sevgilerimle,
www.semraninmutfagi.com

ebrulitatlar dedi ki...

Kurabiyeler nefis görünüyorlar Esra'cım. Sunumunda herzamanki gibi harika. Ellerine sağlık. Sevgiler..

Disalce dedi ki...

o nefis görünen kurabiye ve kekler nasıl tatsız olur:(

ilk gördüm fotoğrafı...işte dedim ..şefim bunlarla ilgili bişeyler yazacak...tatlarını tarif edecek..ama tatsız olduklarını hiiiç düşünmemiştim...neyse en azından yemek isteyipte yiyemiyeceğim uzaklıktaydı..artık istemezim..hehe..

ellerine sağlık...

kurabiyelerin harika görünüyor...
ağız tadın hep güzel olsun...

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Cnm üzüldüm haline desem yalan olmaz.Ne anlamı varki tatlıda tuzun veya tuzluda tatlının.O zaman neden hepsine birden ortak bir isim bulmamışlar.Neyseki becerikli bir hatunsunda yapıp yiyorsun:) Afiyet olsun cnm,ellerine sağlık.

egeli dedi ki...

ÇOK GÜZEL VE LEZZETLİ GÖRÜNÜYORLAR ESRACIM ,ELİNE KOLUNA SAĞLIK CANIM.

ipek aral kişioğlu dedi ki...

Merhaba,

Gerçekten çok güzel ve büyük emek sarfettiğiniz bir yemek blogunuz var. Neden blog ödülleri 2009′a katılmıyorsunuz?

http://2009.blogodulleri.com/

Selamlar

İpek

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

NE ÇOK TAKİP EDENİNİZ VARMIŞ BENDE YENİ FARK ETTİM SİZİN BLOGU ÇİNLİLER HAKKINDA Kİ BİLGİLER VE YAPTIĞINI NEFİS GÖRÜNÜMLÜ YİYECEKLERLE FAVORİM OLDUNUZ .TAKILDIM KALDIM BLOGUNUZA TEBRİKLER VE BAŞARILAR DİLİYORUM ŞANLIURFADAN SELAMLAR SEVGİLER

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Fundacigim her yemek bir sekilde uydurularak cikiyor ortaya degil mi? Bence cok guzeldi, yeni bir tarif kazandirdin mutfagimiza canim. Cok tesekkur ederim guzel sozlerin icin, bu kilo durumu cok feci degil mi? :(

Neclacigim azim biraz. Yaptiklarimizdan gerekirse tadimlik haric yemeyecegiz :( Gel de yeme ama degil mi? :) Hareketler basarili olursa haber ver emi?

Sevgicigim ne sanslisin, o taraflarin borekleri harika oluyordur kesin. Cinliler hakkindaki tespit harika bu arada ;) Tesekkur ederim canim cok mutlu oldum guzel sozlerini okuyunca.

Hanifecigim cok tesekkur ederim guzel sozlerin icin.

Karamel Mutfak cok sagol canim yorum biraktigin icin.

Dilekcigim cok tesekkur ederim, okundugunu bilmek ayri guzel bunun icin de kucak dolusu sevgiler sana.

Isil Hanim cok tatlisiniz. Ben tesekkur ederim tarif icin, hani yuzunun kararmayacagini bilmek var ya, tariflerini gonul rahatligiyla uyguylayacagim birisiniz. Oneriniz icin tesekkur ederim, biraz supheliydim dondurucu konusunda, hani olur da guzel pismezse diye, ama siz olur diyorsaniz bundan sonra kesin uygulayacagim, sagolun.

Sevgili Gonca, cok sevindim ziyaretine. Bundan sonra sik sik gorusmek dilegiyle.

Karen Hanim cok tesekkur ederim, cok mutlu oldum.

Sevgili Ayse, gec cevabim icin ozur dilerim, hemen ekliyorum:
Malzemeler
300 gr lahana-incecik kiyilmis
2 havuc-incecik rendelenmis
arzuya bagli bir kac dal yesil sogan-ben koymadim
2 corba kasigi dolusu mayonez
2 corba kasigi dolusu eksi krema-ben yogurt koydum
1 corba kasigi hardal
2 corba kasigi sirke
1 corba kasigi toz seker
tuz, karabiber

lahana ve havuc haric hepsini karistirip sos yapin, icine sebzeleri koyup karistirin. Dolapta dinlendirin bir sure.Tesekkur ederim ilgin ve yorumun icin.

Pelincigim cok sagol yorumun icin, donecegim henuz bir degisiklik yok :)

Esracigim cok sevindim tarifi denemis olmana, cok tatlisin :)

Zumrutcugum aynen oyle :( Kilolari ise girtlagimizi tutarak vermemiz lazim ama boyle blogcu olunca mumkun gorunmuyor :(

Deryacigim cok tesekkur ederim, cocukluk lezzetleri baskadir degil mi?

Melekcigim aynen dedigin gibi, iste o yuzden sismedik yerimiz kalmadi :))

Sevgili Sema cok tesekkur ederim insallah dener ve memnun kalirsin.

Seda tesekkur ederim.

Nese Hanim cok tesekkur ederim.

Feray Hanim cok tesekkur ederim.

Betulcugum harika bilgi icin tesekkur ederim, simdi bu tartlar Cinli degil miymis yani? Milfoy var burada, deneyecegim bir gun.

Eylulcugum cok sagol, ihtiyacim var basari dileklerine :) Galiba az seker yediklerinden incecik bunlar :( Bizde de tam tersi :) Fikrin super de cince yazmayi ogrensem once cinlilere tariften once bir kac cift soz yazardim ama neyse :)))) Kilo aldirmaya benim yardimcidan basladim pasta yedire yedire, gerisi de gelecek :))))

Efsuncugum sendeki tarifler garantili ben anladim. Cok tesekkur ederim teklifin icin, merakla bekliyorum var mi onda.

Nunucugum zamanla daha alisiyor insan yemek yaparken yarim birakip. Cok tesekkur ederim ziyaretin icin.

Arzucugum tesekkur ederim canim.

Yasemincigim tesekkur ederim ziyaretin icin.

Nazlicigim ben tesekkur ederim yapmaya deger buldugun icin. Cok sevinirim, merakla bekliyorum baliklari :)

Ayselcigim guzel gorunduklerine bakma sen tatlari tatmin etmiyor ;) Tesekkur ederim yorumun icin.

Mutfaktaki Zaman, cok tesekkur ederim canim ziyaretin ve guzel yorumun icin. Eger ilgilenirsen pek cok tarifi de cevirip yayinladim blogumda, hepsi de birbirinden guzel olmustu emin ol ;)

Deryacigim her post yayinlamamin ardindan gelen yorumlarda hep adini ariyorum, cok da seviniyorum alinca. Sen blogumun vazgecilmez bir parcasisin :) Yine agzimi kulaklarima vardirip egoma tavan yaptiran bir yorum bu. Turkiyeye donunce seni misafir edip hergun bir suru sey yapip yedirmek istiyorum!

Nurcancigim cok tesekkur ederim icten yorumun icin. ben de kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum.

Sergulcugum demek uzak dogulularin olayi bu. Incecikler bu yuzden. Karakterler berbat bu arada, bravo sana ogrendin hepsini degil mi?

Ozlemcigim cok tesekkur ederim ziyaretin icin. Gorusmek dilegiyle.

Sevgili Ozlem cok tesekkur ederim umarim dener ve memnun kalirsin.

Hanimeli cok tesekkur ederim cok tatlisin. Cok mutlu ettin beni sicacik sozlerinle. Onceki yorumuna cevap vermeyi atlamisim, ozur dilerim cok sagol onun icin de.

Aysecigim tesekkur ederim dondum epeydir. Cok sevindim pastadan memnun kalmana. Demek ki becerin varmis, vesile olduguma sevindim.

Nevalcigim aynen dedigin gibi, fazla sekerli yemiyorlar bizim gibi. Cok tesekkur ederim yorumun icin.

Haticecigim cok tesekkurler canim.

Betulcugum cok tesekkur ederim canim.

Nurtencigim sagol canim.

Dantelistan cok sevindim ziyaretine. Gorusmek dilegiyle.

Capankizim wo hen hao ni ne? :)) Seni hinzir nereden ogrendin bakalim cinceyi sen? Cok sagol canim ugradigin icin xia ge xing qi jian! :))

Evrencigim cok tatlisin :)Cok sagol canim ihtiyacim olacak :))

Semracigim hakikaten zor :( Cok sagol canim birbirinde guzel iltifatlarin icin.

Ebrucugum cok tesekkur ederim canim.

Salisim ben o tariflerin altindan girer ustunden cikar yine senin sevecegin sekle donustururum yeter ki iste :) Cok opuyorum seni canim gorusuruz.

Semacigim tarz iste, hayal kirikligi yaratiyor degil mi goruntulerine bakinca. Cok sagol yorumun icin.

Mubeccelcigim cok sagol, opuyorum.

Sevgili Ipek, cok tesekkur ederim bilgi icin. Sayende cok hos bir organizasyona katilma sansim olacak. Gerci rekabet ortami bana gore cok stres verici ama yine de sansimi deneyecegim. Bu dusunceli onerin icin tesekkur ederim. Tatli kizini da opuyorum.

Nesecigim cok tesekkur ederim, cok mutlu oldum birbirinden guzle sozlerin sayesinde. Sik sik gorumek dilegiyle,
Sevgilerimle,
Esra

ayşegül mutfakta dedi ki...

Canım fotoların ayrı güzel, tariflerin ayrı..
Çin pastacılığının durumu gerçekten vahim desene ama Allahtan elinden her iş geliyor çin pastahanelerine ihtiyacın yok , fazlasını porsiyonlar halinde buzluğa koyabilirsin kriz gelipte çıkardığında ilk günkü gibi oluyorlar ;)

Adsız dedi ki...

merhaba esra nazik yorumun için teşekkür ederim.ço ktatlısın..arada ziyaret ettiğim bir blog blogun çok güzel..
çinliler sitelerde de gördüğüm üzere sırf süslemeye meraklılar inşallah enkısa zamanda memleketimize dönebilirsin..kurabiyelerin çok güzel görünüyor..ben senin yerine hepsini yiyebilirim:) kilona zeval gelmesin diye düşündüğümden sırf:)) sevgilerimle..

Mutfakname-Zuhal dedi ki...

esra abla hoşgelldın, ziyaretın ve guzel yorumun benı cok mutlu ettı..
tadı tatlı kaymak gıbı evet, ben cok sevdım tavuk gogsu muhallebı benım ıcın cok agır bıraz tıksındıyor... ama tadı ona yakın sadece yag oranı az ona gore...
ben kakao soslusunuda denedım o daha da guzeldı :)) pastacı kreması gıbı ıste ona yakın yarım oldu ıle uygulanabılır...

Mutfakname-Zuhal dedi ki...

of cevızlı ay kurabıyelerde harıka gorunuyor.. sankı pastaneden alınma gıbı :)) elıne saglık ablacıgım allaha emant olun.... sevgiiler

Adsız dedi ki...

Esracığım ben bu aralar yediğime içtiğime dikkat ediyorum.
Evde pasta börek türü bir şey yapmamaya çalışıyorum.
Dolapta beni bekleyen baklava yufkası ve milföyler var ama daha çoook bekleyecekler galiba.
Neler yaptığını görmek için sitene uğrayayım dedim ve birden iştahım kabardı.
Kurabiyeler enfes bir görünümde.
Birden yapasım geldi.
Kendimi tutmaya çalışıyorum.
Ellerine sağlık canım.
Sağlıcakla kalın. :)

BETUL dedi ki...

Portekiz pastel'i biraz daha kizarik oluyor, Cinlilerinki beyaz kaliyor onun yaninda..Dil kursunda ikisinin arasinda kalip komik ingilizcelerle tartismasini dinlemisligim vardir, on bes sene once :) Kokenini portekizin uzakdogudaki somurgeciligi donemlerine goturuyorlar. Wikipedia'nin sayfasini tavsiye ederim :)

Leyla Poyraz dedi ki...

Esracım kurbişler harika görünüyor.
bende fındiklısını yapıyorum..bir dahaki sefere cevizlisini deneyeceğim..ellerine sağlık..
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

ÇOK SEVERİM BUNLARI ELERİNE SAĞLIK CANIM HARİKA GÖRÜNÜYORLr...sevgilerimle...

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

esracigim ay kurabiyelerin nefis gorunuyor.
Ellerine saglik canim.
Yumurtali tatlinin tarifini cok merak ettim.umarim tarifini bulabilirsin.
pastalarda nefis gorunuyor goruntuden cikarabildigim, lezzetinin tatli oldugunu tahmin edebiliyorum:) ama soylediginde tuzlu tatli birarada lezzet damak zevkimize pek uymuyor:) haklisin canim.
Esracigim dil kursunda basarilar dilerim.
Kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
Avustralya'dan yazıyorum size.Sitesinizi okurken merak ettim,çinde içinde domuz yağı olmayan ürünleri nasıl buluyorsunuz?
Üniversitede pek çok çinli arkadaşım var ve söylediklerine göre çinde pastanecilikte "lard" denilen katı -bizim tereyağımız gibi- domuz yağı çok yaygınmış.
Sydney'deki çin mahallesinde satılan hemen hemen bütün poğaçalarda "lard" var.
Siz orada olan bir türk olarak bu durumu bize türkçe aktarabilirsiniz.
Teşekkürler.

Aysun dedi ki...

yumurtalı tart ın resmini görünce aklıma ilk ünlü portekiz pastaları geldi "Pasteis de Nata" hiç yapma fırsatım olmadı ama görüntüsü bile yetiyor... :)))