Cuma, Haziran 29

Pasta Çalışması Yaptık..!


Bugün sevgili Nurten'le biraraya geldik ve şeker hamurlu pasta yaptık. Ne zamandır pasta yapmak için sebep bulamıyordum, sağolsun Nurten imdadıma yetişti. Yarın öğretmen arkadaşlarıyla bir veda partisi düzenleyeceklermiş ve arkadaşları O'ndan bir pasta istemişler. Ben de fırsat bu fırsat, bu vesileyle işe bulaşır ama yemek zorunda kalmam diye atladım, hemen gel bende yapalım diye. Ortaya doğaçlama bir pasta çıktı, tabii bizi bir katlı pasta da kesmedi, ikinci katı da çıkalım dedik. İşte ortaya böyle bir şey çıktı... Pastamızın yapım aşamalarının diğer resimlerini sevgili Nurten'in sitesinde de görebilirsiniz. ;)
Pastamızın pandispanyası herzamanki tarifimden. Yalnız alt katın pandispanyasını hazırlarken, çilek şurubu ile tat ve koku ekledik. Kreması için 200 gr. krema ve 200 bitter çikolatayı birlikte erittik, dolapta soğuttuk ve çırptık. Dr. oetker kakaolu pasta kremasını tarifine göre hazırladık ve diğer kremamızla birleştirip tekrar çırptık. Ara katları sütle ıslatıp muz ve damla çikolata ile zenginleştirdik. Dışını da krema ile kaplayıp dolapta 1 saat bekledik. Daha sonra pastamızın alt katını pembe, üst katını ise yeşil renkte şeker hamuru ile kapladık, süslemeleri hazırlamak için dolaba kaldırdık.



İki ayrı renkte hamurdan şeritler hazırladık.


Pastamıza simetrik olarak yerleştirdik. Alt kısmı bilye büyüklüğünde toplarla çevirdik.


Pembe hamurdan basit güller hazırladık.


Üst kata koyacağımız pasta alttakini bozmasın diye kalın kürdanlarla destek yaptık, kalın bir plastik tabakadan yuvarlak kesip bu kürdanların üzerine yerleştirdik. Onun resmini çekmeyi unutmuşuz :)

Üst katı yerleştirdik.


Hazırladığımız yaprak ve çiçeklerle süslemeyi bitirdik. Aslında küçük çiçek kalıpları ile çiçekler de hazırlamıştık ama süslemesi bize kafi geldiği için onları kullanmadık :)


20 yorum:

Adsız dedi ki...

esra dönüşün muhteşem oldu 1 haftadır Vişneli & Şeftalili Keki görmekten bıkmıştım yani şeyler görmek ne güzel birde pastanın her iki rengide çok güzel olup bir birine uymuş
hiç yorum yazmasamda hergün sabah akşam bloguna girip bakıyorum yeni birşey varmı diye tiryakilik yapıyor bazen su içmeye gitsem geldiğimde yeni birşey eklenmiş bunun gibi çok oldu

Figen Karavas dedi ki...

Esra cım , Cok guzel olmus renklerde cok hos olmus ellerinize saglık,
sevgiler,

Figen

Hülya dedi ki...

Esra'cığım çocuklu hatta küçük çocuklu bir anne olarak bu yardımsever davranışın,kol kanat gerişin süper...
Pastayı aşama aşama görüntülemenizde çok iyi.Gerçi sen bu aşamalı anlatım konusunda almış yürümüş vaziyettesin de:))
Cıvıl cıvıl olmuş renkleri çok beğendim.Sanırım hazır renkli hamur kullandın?Bu sıcaklarda hamura o rengi verebilmek zor bir iş ya ondan dedim;)))
Sevgiler...

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Esra renkler öyle güzel kaynaşmış ki maket gibi duruyor Süper :)) Ellerinize Sağlık...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Melikeciğim ben de sık sık yeni şeyler koymayı çok seviyorum ama sanırım bir süre daha böyle yavaşlamalar yaşatacağım. 15 gün sonra tatile gidiyorum o nedenle beni bir telaş aldı. Yediğime içtiğime dikkat ediyorum ama tatil dönüşü kendimi mutfağa adamayı planlıyorum tekrar :))))Blogumu takip etmene çok sevindim, sözlerin öylesine gurur verici ki, çok teşekkür ederim...

Figen çok teşekkür ederim, aslında ikimiz adına çok teşekkür ederim ;)

Hülyacığım Allahtan çok mızmız bir bebeğim yok, orada burada oynadı kendi kendine. Ama evde tek başımayken artık eskisi gibi uğraşamıyorum çünkü koltuklara çıkıp kafa üstü çakılma sürecini yaşıyoruz :)) Yalnız bırakmaya gelmiyor. Aşama aşama görüntüleme konusunda biraz sıkıntılıyım aslında, hem foto çekmek hem de postu hazırlarkenki işlemleri zaman alışı beni yoruyor ama ufak da olsa katkıda bulunmaktan vazgeçemiyorum. İnşallah devam... Hamurlarımıza gelince, yeşil hamurumuz hazır ama pembe olanı benim evde yaptığım şeker hamuru. Renklendirmesini ise Nurten yaptı :)
Sevgilerimle,
Esra

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Burcucuğum biz de bu kadar düzgün(!) yapabildiğimize şaşırdık doğrusu.Bir de sanırım resmi çekerken yarattığım titreme ufak tefek kusurları gizledi ;))))
Sevgiler,
Esra

Unknown dedi ki...

Esra'cim cok hos bir pasta olmus, ellerinize saglik... Bu isten zevk alan bir arkadas ile pasta yapmakta cok guzel olmali...
Demek sende yakinda yoksun, bende dokuzu itibari ile iki hafta tatildeyim :)) Blog alemi bu aydan itibaren issizlasacak gibi :))
Sevgiler...

gülriz dedi ki...

Esracığım ellerinize sağlık. Bu havada pasta yapmak, hem de şeker hamuru ile uğraşmak az iş değil, ben bir muhallebi pişireyim dedim, buharlaşıyordum ocağın başında :))) Bence gel biz isimleri değiştirelim, sen usta şef (hatta executive chief) ol, acemi şef adını da ben alayım :)))
Bu arada ziyaretin için çok teşekkür ederim. Şimdiden iyi tatiller...

Adsız dedi ki...

seninde nurteninde ellerinize sağlık, çok şık olmuş.yiyenlere de afiyet olsun.

banus pasta dedi ki...

Harika gözüküyor bu pastaaa olsa da yesek umarım tadı da aynı harikalıktadır. Eee ne demişler 1 elin nesi var 2 elin sesi var :)Sevgiler
Banu

aylin dedi ki...

Esracım,
sabah bir yorum yazmıştım ama gelmemiş galiba, pastanın renklerine bayıldım. Tek kat kesmedi iki kat olsun demenize de öldüm gülmekten... Ellerinize sağlık.
Sevgiler,

Unknown dedi ki...

merhaba esra hanım. ne kadar emek harcamışsınız ama değmiş doğrusu. çok güzel olmuş...ellerinize sağlık...

Cafe Gusto dedi ki...

Merhaba Esra
Ellerinize sağlık pastanız çok güzel olmuş.Bir dahaki tarife arayı bu kadar uzatma güzel tariflerini bekliyoruz.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Nilgüncüğüm ben de 14'ünde gidiyorum artık sonrası ağustos başına kalacak malesef. Dönüşte hep beraber çakıp gürleyeceğiz demek ki :))

Gülriz iltifatların için ne diyeceğimi şaşırdım. Bu sefer acemi şeflik kepimi arkadaşımla paylaştık. Pastayı yaparken o kadar komik anlar geçirdik ki, bizden usta musta olmaz :)))

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Ayşeciğim teşekkür ederiz...

Banucuğum tadını Nurten biliyor, dediğine göre çok güzel olmuş, artık ben rejimi bozdum, sonraki pastamı aynından yapıp mı yesem acaba içimde kaldı :)))
Aylinciğim teşekkür ederim zaten gruptaki sıcak yorumun da çok mutlu etmişti beni, sağol canım...

Sevgili yeşil kivi, emeği arkadaşımla birlikte harcadık, teşekkür ederim sözlerin için. Tek başıma yapabilir miydim bilmiyorum ;)

Serpilciğim sürekli pasta, tatlı yapıp süsleyesim var ama yemeden olmuyor, yiyince de kilolar alıp başını gidiyor. :))))) Arayı bazen açabilirim ama yine de uğramayı unutmayın ;)
Sevgilerimle,
Esra

Nurten dedi ki...

Pastanın tadı çok hoş olmuştu :) Esracım sen tatilden dön, şu rejim işinde son bulsun sana özel bir pasta yaparız ;)

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Esra,
bu pasta da nefis görünüyor.
Güzel ellerinize sağlık. Grup çalışması eminim hem daha verimli, hem de eğlenceli geçiyordur.
Sen pasta yaptıkça benim iştahım kabarıyor. Şeker hamurlarına dokunmayı ben de dört gözle bekliyorum.:)
Tekrar ellerinize sağlık, renkler desenler nefis olmuş.
Sevgilerle

pecete dedi ki...

Bacım, valla ben bu işe biraz bozuluyorum. Ben sana pasta yapmak için bir sürü sebep buluvereyim istersen. Seni bir gün alıp geleyimde tukkan için şöyleee afilli bir bebek doğumgünü pastası (maket) yapalım.Ellerine sağlık arkadaşım çok güzel olmuş. Keyfin nasıl bu arada? Herşey yolunda mı?

Ayris dedi ki...

Esra Hanım, Nurten Hnaımla yaptığınız pasta gerçekten çok güzel görünüyor, Özellikle de renk uyumu. Ellernize sağlık. Şimdiye kadar hiç şeker hamutlu pasta yapmadım(yapmaya cesaret edemedim desem daha doğru olur herhalde!)ama sizin gibi çok güzel işler çıkartanları gördükçe imreniyorum ve bir şeckle neden bende yapamayım diyorum. Darısı başıma.

Selen dedi ki...

Şeker hamuru uygulamasını hala çok merak etmekteyim. Oyun hamuru ile oynamaya her zaman bayılmış benim için çok keyifli olacağına eminim ama bir bilen olmadan denemeye cesaretim yok :) Aşama aşama çok güzel anlatmışsın Esracım. Ellerinize sağlık