Pazartesi, Haziran 18

Buharda Çin Mantısı...

Blogumu güncellememi bekleyip bekleyip de iştah açıcı, yeni bir pasta yerine bu resmi görünce ne düşündünüz bilmem ama ben o kadar pastadan sonra dönüp de mayolu halimi aynada görünce "dumur" oldum. O nedenle uzun zamandır hiçbir şey yapasım yok. Bu aralar daha hafif beslenmeye çalışıyorum. Tatilden bir döneyim o zaman tekrar kendimi mutfağa atacağım ;)

Çin yemeklerini ailecek çok seviyoruz. Arada krizimiz tutuyor, bu nedenle ya dışarıya atıyoruz kendimizi ya da evde vaktim varsa ben pişiriyorum. Geçenlerde bir akşamüstü Çin yemeği krizim tutunca aklıma en çabuk Çin mantısı hazırlayabileceğim geldi. Aslında Türk mutfağı tutkunları yoğurtsuz tereyağsız mantıyı tercih etmeyeceklerdir ama bu mantının lezzeti gerçekten çok başka. Hazırlaması da bizimki kadar zahmetli değil, ama zaten ikisi aynı kulvarda da değil. Bu arada internette varolan tariflerin hiçbiri gerçek Çin mantısı tarifi değil. Kiminin hamuruna nişasta konduğu yazılmış. Tarifin orjinali, orjinal birinden, Çince hocamdan. Tarifi herşeyiyle göz kararı yaptığım için tahmini veriyorum. Hamuru hazırlamak çok kolay olduğu için az gelirse tekrar yapılabilir.
İşte tarif:

Hamuru için:
1 su bardağı su
Alabildiğince un
1 çay kaşığı tuz

İçi için:
Rendelenmiş 1 kereviz(mevisimi geçtiğinden bulabilmek zor ama koymasanız da olur)
300 gr kadar kıyma
2 sap incecik kıyılmış pırasa
4 çorba kaşığı soya sosu (tuz yerine koyuyoruz, yoksa sadece damak tadınıza göre tuz koyabilirsiniz)
Arzu ederseniz karabiber (ama onlar koymuyorlar)

Hamuru güzelce yoğurup üzerini kapatın, mantının içi hazırlanırken dinlensin. İçini karıştırak hazırlayın. Büyük bir yüzeyde yumruğunuz kadar bir hamuru, unlayarak ve yapışmamasına gayret ederek bir oklava ile 2 mm. kadar kalınlıkta açın. Normalde Çinliler bu mantıları fındık kadar kestikleri hamurları tek tek açarak hazırlıyorlar. Ben her iki şekilde de yaptım ama tek parça hamur açıp bir bardakla hamurdan yuvarlaklar kesmek bana daha pratik geldi. Hocam bu fikre çok güldü o ayrı ;)
Kestiğimiz hamurlara bir tatlı kaşığından fazlaca iç harcı koyun, mantıyı ikiye katlayın, bir kanadı düz kalacak şekilde ve diğeri de onun altına yapışacak şekilde kıvırarak kapatın. içi kaynar su dolu bir kaba oturtulmuş delikli kaba dizin ve ağzını kapatın. 20-25 dakika kadar buharda pişirin. (Eğer bu tarzda pişirme kabınız yoksa bolca kaynar suda da haşlayabilirsiniz) Buharda mantıyı soya sosuna ya da acı sosa batırarak yiyebilirsiniz.
Afiyet Olsun!



14 yorum:

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Nefis görünüyor Esraaa .. Ellerine sağlık Mantı yapmak hep ürkütür saatlerce küçük küçük uğraşmak yerine bu şekliyle gayet te şık ;))
(Hihihi yine ilk yorum benden :)))
Sevgiler...

gülriz dedi ki...

Esracığım, mantı çok güzel görünüyor, ellerine sağlık. Ben, ağır geldiği için normal mantıyı pek yiyemiyorum; bunu deneyeceğim kesinlikle. Sevgiler...

Nurten dedi ki...

offff içim gitti mantıya :)) ellerine sağlık Esracım.

NiNo dedi ki...

bende kirgiz mantisi yapmistim ayn ibu na benziyor buharda pisiyor ellerinize saglik gercektende muhtesem bir tad sevgiler tirandna

Adsız dedi ki...

Esra'cım görüntü muhteşem, tadını bilemiyorum ama, nefis olmuş, ellerine sağlık, sevgiler..

Selen dedi ki...

Esracığım,
Buharda olduğundan sağlıklı olmuştur eminim. Çok da lezzetli görünüyor. Ben de çin yemekleriyle sonradan tanışıp çok sevenlerdenim. Yeni lezzetler konusunda biraz ürkek davranırım da :) soya sosuna da bayılırım.
Sevgiler

Minik Kus dedi ki...

Esra, ellerine saglik. Daha once duymamistim hic. Aynisinin ic malzemesi lor ve sogan karisimi olan bir Cerkez yemegi, Metez, yapmistim ben de. Yogurtsuz guzel olmaz gibi gelmisti ama cidden guzel oluyormus. Senin mantilar da cok cekici, ah bir de et yiyebilsem :(

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Burcucuğum çok teşekkür ederim, demek ki sayfama çok sık giriyorsun, çok sevindim canım.

Gülriz denersen mutlaka sonucunu yaz olur mu? Teşekkür ederim.

Nurtencim sağol canım.

Nihan o zaman nasıl sossuz vs.siz lezzetli olduğunu bilirsin ;)Teşekkür ederim.

Ebrucuğum teşekkürler, belki bir gün denersin ;)

Selen o zaman vazgeçemezsin artık, bir süre sonra Çin yemeği krizlerim tutmaya başlıyor ;))

Minik kuşum o zaman etsiz de yapabilirsin, zaten sadece sebzeli de olabiliyor, damak tadına kalmış. Teşekkür ederim.
Sevgilerimle,
Esra

Figen Karavas dedi ki...

Bu mantı cok guzel olur , ben de İzmir de Kemalpaşa da yemiştim ilk bu mantıyı seneler oldu, hala tadı damagımdadır, orada acı bir sos yapıp yanına getirmişleri ona bana bana yemiştik:) Yazarken inan agzım sulandı, elleirne saglık.
Figen

Adsız dedi ki...

Esracım ,güzel görünüyor .Bir iftar yemeğinde bende Tataris'tanda görev yapmış bir aileye konuk oldum.
Değişik bir mantı yemiştim .Evin hanımı mantıyı pişirmek için özel kabınıda Tataris'tandan getirmiş.Çok güzeldi .Ama bizimkine benziyordu.Eline sağlık tekrar.

Adsız dedi ki...

Bu arada yukarıdaki yorumu yazan ben ,Ebru Yetim :)

Adsız dedi ki...

Cok guzel gorunuyor ...Banada Cinli bi arkadasim yapmisti iki cesitti biri boyle sebzeliydi digerinede desik bir baharat koyuyordu sonrada princ sosu yada ona benzer birsey ve aci sosla birde cubuklarla yemistik nefisti....Eline saglik bende birgun tarifi bulup denemek istiyordum.....SEVDE

Adsız dedi ki...

bizde eşimle deniycez bakalım güzel olacak mı :)

olursa paylaşırız.. olmazsa bu mesajı unutun :)

NiNo dedi ki...

canim merhaba kirgiz tencerem var benim buhali 4 katli bende bu mantidan yapmak istedim kirgiz mantisina benziyo uzerindeki o sekilleri ellemi vericez tirtik tirtik onu merak ettimde :)