Salı, Temmuz 24

Geleneksel Un Kurabiyesi



Tereyağlı Un kurabiyeleri
Tarif kayınvalidemin, bu kurabiyeleri de bizzat kendisi yaptı. Un kurabiyesi bizde çok yapılır. İkramlarımızın vazgeçilmez tatlısıdır. Şekli her zaman "s"şeklinde yapılır. Yerken ağızda dağılan ve yemeye doyulmayan kurabiyelerin sırrı şöyle:

1,5 ölçü tereyağı (1 su bardağı ya da 1 çay fincanı ya da 1 kahve fincanı ile ölçebilirsiniz, eritip suyu buharlaştıktan sonra ölçülecek)
1 ölçü pudra şekeri
4,5-5 ölçü un
Fırın 165 dereceye ısıtılacak.

Yapılışı:

Tereyağını bir tavada eritin, fazla suyu buharlaşana kadar biraz kaynatın. Bir köşede soğumaya bırakın. Tereyağına bu işlemi geceden yapıp ağzı kapalı şekilde oda ısısında sabaha kadar bırakabilirsiniz. Soğuyan tereyağına pudra şekerini ekleyin, tereyağı neredeyse beyazlayana kadar mikserin en düşük derecesinde çırpın. Daha sonra unu ekleyerek elinizle yoğurmaya başlayın. Hamur, içinde bulunduğu kabın kenarlarından kolayca toparlanana dek yoğurun. Eğer hamur toparlanmazsa çok az az un ekleyerek kıvamına getirin. Hazırladığınız hamuru istediğiniz büyüklükte şekillendirin, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı olarak dizin. Isınmış fırında beyaz olarak pişirin. (Pembeleşmeden fırından almalısınız)
Afiyet Olsun!

Not: Bugün kayınvalidem tekrar un kurabiyesi yaptı ve önceki ölçüyü yanlış verdiğini söyledi. Bunun için hepinizden özür dilerim. Doğru un ölçüsünü koyu renkle belirttim.

23 yorum:

Hülya dedi ki...

Klasik tadların farklı sunumlarını hep ilgiyle zlerim.Bu da farklı bir sunum olmuş.Annenin ellerine sağlık...
Sana da iyi tatiller diliyorum...
Beklemedeyim tatil dönüşünü...
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Canım Esra,

iyi tatiller. Güle güle git güle güle gel emi .. :)

sıcacık sevgiler...

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Esra kayınvalidenin ellerine sağlık bu un kurabiyesi sırrını bizlerle paylaştığınız için teşekkürler şekil ve sunum da harika...
İyi tatilleeeerr

Cafe Gusto dedi ki...

Annenin ellerine sağlık,iyi tatiller.Sevgilerimle

Nurten dedi ki...

Esracım tatile giderken bile blogunu, daha dogrusu bizi ihmal etmedin :) çok güzel tarifler bıraktın, ellerine sağlık canım :))). güzel güzel tatil yap, dinlen, enerji depola ve dön :)... İyi tatiller...

Unknown dedi ki...

Esracım kayınvalidenin ellerine sağlık. S şeklinde olmasıda farklı bir hava katmış un kurabiyesine. Bir ara denemeyi düşünüyorumda aklıma takılan bir şey var. Tereyağını katı haldemi ölçüyorsun yoksa eritip suyu çıktıkdan sonramı?? İyi tatiller dilerim.

sevdamavisi dedi ki...

ne zamandır ziyaretine gelemiyordum harikalar yaratmışsın ellerine sağlık. sevgiler

aylin dedi ki...

Esracığım,
sana iyi tatiller arkadaşım. ben de mutfağa bir gideyim, şu senin un kurabiyesini bir deneyeyim... sonuçları bildiririm...
sevgiler,

gülriz dedi ki...

Esracığım iyi tatiller diliyorum. UMarım çok güzel dinlenir ve çok güzel eğlenirsin. Sevgiler kocaman :)

Neslihan dedi ki...

Esra öncelikle iyi tatiller, iyi eğlenceler...
Bu tarifi en kısa zamanda deneyeceğim, un kurabiyesine bayılırım ve onlarca tarif deneyip, pastanedekileri tam olarak tutturabilmiş değilim, sanırım sizin tarif öyle, ellerinize sağlık
Sevgiler

illedeyemek dedi ki...

Herşey harika sitede çok marifetlisiniz,iyi tatiller diliyorum...

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Esra,
iyi tatiller canım, sen yokken sayfana sık sık gelip pastalarına bakıyorum. :) Sen gelince yine güzel pastalarından yap oldu mu? Bizi çok bekletme.:)
Belki o zamana kadar bende yavaş yavaş cici bici pasta yapmaya başlarım. :)
Kurabiyelerde nefis, anneciğinin de ellerine sağlık.
Mutlu Tatiller, Hayırlı Kandiller..
Sevgilerle

bir demet feslegen dedi ki...

Bayılırım un kurabiyesine, en kısa zamanda denenecek...
İyi tatiller
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Selam Esracığım,
Mutlu bir tatil geçirirsin inşallah.
Kurabiyeler çok nefis örünüyor ve ben yapmamak için kendimi zor tutuyorum.
Bu arada ben de bloggerdan blog açtım.
Blogcuda sürekli çalışma olduğu için ben de bloggera geçtim.
Adreslerimi eklersen sevinirim.
http://www.burcuboncuk.blogspot.com
http://www.leziztatlar.blogspot.com

Sevgilerle...
Yelda44

Unknown dedi ki...

iyi tatiller diliyorum, görüşmek dileğiyle...

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Tariflerinizi çok beğendim.Ben de aranıza yeni katıldım ve sizi sık sık ziyaret edeceğim.İyi tatiller diler , bol enerjiyle dönmenizi temenni ederim.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Arkadaşlar hepinize yokluğumda bıraktığınız birbirinden içten sözleriniz için teşekkür ederim. Tatilden döneli 3 gün oldu ama elim bir türlü bir şeye gitmiyor... Tatil yorgunluğu ve sonrasındaki işler çok beter... En kısa zamanda mutfağa gireceğim inşallah :)
Sevgilerimle,
Esra

Selen dedi ki...

En kısa zamanda bekliyoruz Esracığım,
Hoşgeldin, umarım tatil güzel geçmiştir...
Sevgiler

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

İyi tatiller Esra! Bol bol dinlen, sonra güzel mamalarla bizlerle ol:) Un kurabiyelerinin şekli çok güzelmiş. Öpüyorum:)

Adsız dedi ki...

esra'cigim merhaba
ben dün uzun zamandir denemek istedigim bu guzel tarifini uyugulamak icin mutfaga girdim ama magalesef benim kurabiyelerim seninkinler gibi olmadi:-((.
öncelikle ben ölcülerini sanirim tam anliyamadim. ölcü dedigin subardagi'mi? gram olarak ölçme firsatin olabilirmi benim icin? birde ben "fazla suyu buharlaşana kadar biraz kaynatın" bölümüne takildim. bu takriben ne kadar sürüyor? birkac dakika kadarmi?
bana cevab verirsem cok sevinirim. kizimin adi"S" ile basliyorda, birde un kurabiyesini cok seviyor - ona süpriz yapmak istiyorum.

pesinen tesekkurler.
sevgiler
nese sahin - zürih

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Sevgili Neşe cevabım geç oldu özür dilerim annemdeydim bir kaç günlüğüne...

Ölçüleri sana şöyle verebilirim:
1 su bardağı margarin(200 gr.)
1 su bardağı pudra şekeri(110 gr.)
2,5 su bardağı un 275 gr. un(biraz fazla gerekebilir azar azar kıvamını arttırabilirsin)
Margarin eriyip kaynamaya başladıktan sonra 5 dakika fokurdamasına izin verirsen suyu çekilir)
Eğer bu şekilde tutturmak zor olduysa margarinin oda sıcaklığında iyice yumuşamasını bekleyip direkt un ve şekerle yoğurmanı tavsiye ederim. Umarım bu sefer sorun çıkmaz. :)
Sevgilerimle,
Esra

Adsız dedi ki...

esra'cigim tekrar merhaba,
öncelikle tarifini benim icin "tercüme" etigin icin cok tesekkür ederim. yalniz tarifi deneyebilmem biraz vakit aldi nedense... bu arada hem sen, hem de esin bir cin yolculugu yapip dönmüssünüz bile:-))

ikinci denememi cuma günü yaptim, ve cok cok guzel oldu. un kurabiyesi bizim evde hem cok sevilir. biz bu tarifi ve özelikle de sonusunu cok sevdik. özelikle kizim serra. tekrar cok tesekkür ederim. bundan sonra sik sik yaparim.

buarada yolculuk ne zaman. anladigim kadariyla evde tutulmus.
ortami gidib gördügün icin sanirim icin biraz daha rahatdir. en azindan seni/sizleri ne bekledigine dair fikir olusmusdur, degilmi? eminim annenler üzülüyorlardir bu kadar uzaga gidiyorsunuz diye. ama böyle bir firsat herkesin eline gecmezki...degilmi.

insallah hersey istediginiz gibi gelisir ve bütün isleriniz yolunda gider. ve simdi karisik duygular ile baktigin hayatinizdaki dönem cok guzel gecer ve unutamiyacaginiz bir ani olarak kalir.

cok öptüm
nese

gülşen dedi ki...

bende pastanelerdeki gibi un kurabhiyesi arıyorum,bu tarifte 1 su bardağı erimiş tereyağı 1 su bardağı pudra şekeri kullanırsam 4.5 su bardağı unmu kullanacağım?