Salı, Ocak 9

Lor'lu Kurabiye

Haftasonu gazete aldığımızda yemek eki verdiğini gördüm. Hafta içi arkadaşlarıma bir tanesini yapayım dedim. Ben çok beğendim. Görüp de acaba nasıl olur diyenlere cevabım: Harika! Bir tane bile bırakmadık.

Malzemeler:
100 gr. margarin (oda sıcaklığında yumuşamış)
1 yumurta
Yarım su bardağı yoğurt
1 su bardağı toz şeker (yarım yarım kullanılacak)
1 paket kabartma tozu
100 gr. lor (Yarım su bardağı)
Aldığınca un
Yarım paket çikolata sosu ve 1 su bardağı süt
Yapılışı:
Önce lor ve yarım su bardağı toz şekeri karıştırıp bir kenara koyuyoruz. Margarin, yumurta, yarım su bardağı şeker, yoğurt, un ve kabartma tozu ile ele yapışmayacak bir hamur yapılır. Yumurta büyüklüğünde hamur yapılıp elde yuvarlak açılır. İçine lorlu malzemeden konup ek yeri altta olacak şekilde yuvarlanıp tepsiye dizilir. 180 derece fınıda pembeleşene kadar pişirilir. Çikolata sosu pişirilip kurabiyeler fırından çıktıktan 1-2 dakika sonra üzerlerine kaşık kaşık dökülür. Fındık, ceviz, vs. ile süslenir. Bende çekilmiş antep fıstığı vardı onunla süsledim. Afiyet olsun! (Kurabiyeleri iyice soğumadan kaldırmayın)

1 yorum:

çilem dedi ki...

ARKADAŞIM BEN İKİZLERİMİN DOĞUM GÜNÜ MENÜSÜ İÇİN BİRŞEYLER ARIYORDUM SENİN SİTENİ BULDUM TAMDA ÇOCUKLAR İÇİN TARİFLER BENCE KENDİNE ACEMİ DEME OKADARDA GÜZEL ANLATMIŞSIN Kİ EMEĞİNE VE ELLERİNE SAĞLIK BAKALIM HEPSİNİ DENEYECEM VE SENİ SIKI TAKİP EDECEĞİM